Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@14:18:17 GMT

هشدارهای سفیر ایران در باره سفر به روسیه

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۳۵۲۴

هشدارهای سفیر ایران در باره سفر به روسیه

دریافت 93 MB

به گزارش  روز دوشبنبه ایرنا در دو هفته اخیر تعدادی ازشهروندان ایرانی با پرواز شرکت هواپیمایی ایرفلوت وارد مسکو شدند که  مدارک ارایه شده از سوی آنها مورد تایید مسئولین پلیس مرزی روسیه قرار نگرفته و همچنین اظهارات این مسافران نیز مغایر با هدف سفر آنها بوده است.

مسافر ایرانی پرواز شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه  به علت عدم تطابق هدف سفر با نوع ویزای ارائه شده  به نام «فن آیدی» از سوی پلیس مرزبانی فرودگاه از ورود آنها به مسکو جلوگیری شد و سفارت ایران در مسکو نیز به محض اطلاع رایزنی های زیادی را با مقامات روسیه برای رفع مشکل انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مورد به خبرنگاران ایرنا، گفت: در پی بروز مشکلاتی  برای تعدادی از مسافران ایرانی در فرودگاه‌های روسیه طی روزهای اخیر، سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و مسکو، تلاش مشترکی برای حل مشکل آغاز کرده‌اند.

وی افزود: سفارتخانه های دو کشور در مسکو و تهران در پی بروز این مشکل ضمن تلاش برای حل مشکل بیانیه هایی هشدار آمیز برای  اگاهی شهروندان ایرانی که با این نوع مجوز به روسیه سفر می کنند صادر کردند.

جلالی گفت: این سفارت به محض اطلاع از مشکلات بوجود آمده برای مسافران ایرانی، با اعزام  چند نماینده به فرودگاه‌های «ونوکووا» و "شرمیتووا"، رایزنی‌های گسترده‌ای با مقامات امنیتی و انتظامی مسئول، به منظور حل مشکل بوجود آمده انجام داد.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه تعدادی از این شهروندان، کودکان خردسال و افراد مسن و بیمار هستند گفت: سفر این افراد با کارت‌های هواداری، از سوی پلیس مرزی روسیه توجیه منطقی نداشته و آنان نیز در اظهارات خود به اهداف دیگری غیر از تماشای مسابقات فوتبال، از جمله دیدار با اقوام و نزدیکان اشاره کرده اند، که این موضوع بر خلاف قوانین و مقررات کشور روسیه می‌باشد.

وی با انتقاد از عدم اطلاع رسانی صحیح به مسافران از سوی شرکت‌های خدمات گردشگری تصریح کرد: در حالیکه بسیاری از این شرکت‌ها از سابقه گردشگری با روسیه برخوردار بوده و قوانین و مقررات روسیه را می‌دانند، مکلف به رعایت این قوانین و اطلاع رسانی به مسافرین بودند.

جلالی تاکید کرد: سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه دوباره به مسافرینی که قصد عزیمت به روسیه را دارند توصیه می‌کند ضمن اطمینان از اعتبار و تجربه آژانس مسافرتی و مدارک لازم برای سفر، از قوانین و مقررات ورود به روسیه به طور کامل مطلع و نسبت به نوع ویزا و هدف سفر خود توجیه باشند.

بیانیه دوم سفارت ایران در مسکو 
سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با توجه به صحبت های رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافری در مورد معطلی تعدادی از شهروندان ایرانی در فرودگاه های مسکو اطلاعیه تکمیلی منتشر کرد:
در این اطلاعیه امده است : با توجه به مشکل پیش آمده برای شهروندان ایرانی در سفر به روسیه برای تماشای مسابقات فوتبال جام ملتهای اروپا، این سفارت به محض اطلاع از این مشکل با اعزام نماینده به فرودگاه رایزنی های گسترده ای با مقامات امنیتی و انتظامی مسئول جهت حل مشکل بوجود آمده بعمل آورد.  

از حدود ۲۵۰ مسافر ایرانی که با پرواز شرکت هواپیمایی ایرفلوت روز پنجشنبه ۲۷ خرداد ماه وارد مسکو شدند، برخی از مدارک ارایه شده از سوی ۳۸ نفر از مسافران مورد تایید مسئولین پلیس مرزی روسیه قرار نگرفته و همچنین اظهارات این مسافران نیز مغایر با هدف سفر آنها بوده است.

همانطور که در خبر منتشر شده ذکر شد تعدادی از این شهروندان نیز کودکان خردسال و افراد مسن و بیمار هستند که سفر آنها به روسیه با فن آیدی از سوی پلیس مرزی روسیه توجیه منطقی نداشته و آنان نیز در اظهارات خود به اهداف دیگری غیر از تماشای مسابقات فوتبال از جمله گذراندن ماه عسل و یا دیدار برخی اقوام و نزدیکان اشاره کرده اند که این موضوع بر خلاف قوانین و مقررات کشور روسیه می باشد.

این در حالی است که شرکتهای مسافری که از سابقه گردشگری با روسیه برخوردار می باشند ملزم اطلاع و رعایت قوانین و مقررات بوده و باید خود را مکلف به رعایت این قوانین و مقررات بدانند و همزمان مسافرین خود را از این مقررات آگاه نمایند.  

سفارت جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت احقاق حقوق شهروندان ایرانی اقدام کرده و به محض اطلاع از مشکل پیش آمده مکاتبات خود را با وزارت خارجه روسیه و سایر مراجع رسمی و ذیصلاح انجام داده و شرایط مناسب برای این دسته از شهروندان در فرودگاه را ایجاد نموده است و بدیهی است این تلاشها تا حل مشکل ادامه خواهد داشت.  

سفارت جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه مجددا به مسافرینی که قصد عزیمت به روسیه را دارند اکیدا توصیه می نماید ضمن اطمینان از اعتبار و تجربه آژانس مسافرتی و مدارک لازم برای سفر، از قوانین و مقررات ورود به روسیه بطور کامل مطلع و نسبت به نوع ویزا و هدف سفر خود توجیه باشند


سفارت روسیه در تهران: سفر به روسیه مجوز ورود به اروپا نیست

 سفارت روسیه در تهران از مسافران به آن کشور خواست به این نکته توجه داشته باشند که سفر به روسیه، مجوز ورود به اروپا نیست.

به گزارش ایرنا، این سفارت تاکید کرد اگر فردی با هدف عبور از مرز و رفتن به اروپا وارد روسیه شود، مرتکب نقض قانون شده است و این کار، مسئولیت کیفری به دنبال خواهد داشت.

سفارت روسیه در پیامی که برای ایرنا ارسال کرده، همچنین یادآور شده است که اخیرا برخی شرکت‌ها، مدارکی مانند بلیت مسابقه یا «فن آی دی» (Fan ID) برای تماشای مسابقات فوتبال را به عنوان مدارک سفر به روسیه می‌فروشند که باید توجه داشت این مدارک، حق ورود به خاک روسیه به حساب نمی‌آیند.

سفارت روسیه خاطرنشان کرده است که به دلیل همه‌گیری کرونا، سفر اتباع خارجی مطابق مصوبه دولت فدراسیون روسیه، همچنان با محدودیت‌هایی رو به رو است. در صورت تغییر وضعیت فعلی، این سفارت در این زمینه، اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

برچسب‌ها کاظم جلالی روسیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاظم جلالی روسیه کاظم جلالی روسیه سفارت جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران تماشای مسابقات فوتبال شهروندان ایرانی پلیس مرزی روسیه قوانین و مقررات سفر به روسیه محض اطلاع سفارت روسیه هدف سفر حل مشکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا در گفتگویی گفت: ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و اآریکا پرداخته، متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نواف ابراهیم، کارشناس مسائل بین‌الملل در مصاحبه با برنامه راهبرد شرقی با بیان این که ایران و روسیه در سوریه فعالیت و همکاری را شروع کردند، یادآوری کرد: به برکت همین همکاری گروه‌های تروریستی عقب رانده شدند و باید خاطرنشان کرد که ایران اهمیت فوق‌العاده‌ای در دستگاه سیاست خارجی روسیه دارد.

در این‌ رابطه گفتگویی درباره موضوعات مختلف میان ایران و روسیه شکل‌گرفته است و با نگاه همه‌جانبه دو کشور، در سوریه نقطه عطفی را بر جا گذاشتند.

 مدیر بخش بین‌الملل "راسیا سگودنیا" افزود: طی دو سال اخیر که در دنیا تحولات عجیب‌وغریب را می‌بینیم، همکاری دو کشور تا حدودی ادامه دارد و روابط و همکاری‌ها در سطح منطقه‌ای شدت خود را نگه داشته و سطوح مختلفی پیدا کرده است.

ابراهیم ادامه داد: در چند سال اخیر ایران از طریق تحریم ایزوله شده و لذا روابط ایران و روسیه در این فضا از اهمیت بالایی برخوردار شده است.

وی در بخشی دیگر از این مصاحبه رادیویی با بیان این که پس از دو سال، اتفاقات در سوریه متوقف شده، گفت: امروز شاهد هستیم که دو کشور هم صدا شدند و نظرات مشترکی در مورد سوریه دارند.

ابراهیم با اشاره به بخشی از سخنان پوتین گفت: پوتین طی یک سخنرانی اعلام کرده بود روسیه در مقابل سوریه نگرانی خاصی ندارد؛ بلکه بر مسائل این کشور متمرکز است. ایران به‌عنوان یک بازیگر بزرگ منطقه‌ای در داخل سوریه فعالیت خود را انجام می‌دهد؛ ما هم شانه‌به‌شانه ایران فعالیت خود را در این کشور ادامه خواهیم داد.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: در دنیا نگرانی‌هایی وجود دارد که می‌تواند همکاری ایران و روسیه را تحت‌الشعاع قرار دهد و یکسری مسائل پدیدآمده که بر روابط دو کشور در زمینه‌های ژئوپلیتیک، فرهنگی و اجتماعی تأثیر می‌گذارد؛ خاصه در موضوع برهم‌زدن نظم تک قطبی در دنیا!

ابراهیم در این باره توضیح داد: مثلاً روسیه همکاری‌هایی را با رژیم صهیونیستی دارد که ممکن است مشکلاتی را در زمینه همکاری ایران و روسیه پدید آورد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیرون‌راندن گروه‌های تروریستی از جمله جبهة النصره از منطقه گفت: نقش ایران به‌گونه‌ای است که روسیه نمی‌تواند بین منطقه و سوریه یکی را برگزیند.

مدیر بخش بین‌الملل راسیا سگودنیا افزود: طی سال‌های اخیر اتفاقاتی در دنیا شکل‌گرفته که تعارض و همپوشانی منافع را پدید آورده و موجب شده کشورها صفر و صدی به مسئله نگاه نکنند.

در این‌ بین بسیاری معتقدند برای تسلط بر منطقه باید سوریه را در اختیار بگیرید و نگاه دیگر می‌گوید اگر روسیه را از آن خود کنید، بر کل دنیا مسلط خواهید شد و این همپوشانی منافع قدری بر پیچیدگی مسائل افزوده است.

ابراهیم در ادامه سخنان دیگر مهمان برنامه که تأکید کرد روسیه برای ماندن در منطقه باید با ایران بماند، گفت: بنده با این موضوع هم نظر هستم. در سوریه با مثلث ایران، ترکیه و روسیه روبه‌رو هستیم و دیگر کشورها کمتر نقش کلیدی را ایفا می‌کنند؛ از جمله امریکا و فرانسه. همچنین ایران و روسیه با ایفای نقش، امنیت ملی را فراهم کرده و صلح را برای مردم خود آوردند و روسیه به‌نوعی کمک‌های بشردوستانه را به سوریه آورد.

وی افزود: همه از ارتباط ایران و روسیه برای حفظ ثبات در سوریه اطلاع دارند؛ ولی پس از اتفاقاتی که برای ایران در پی تحریم افتاد، ایران و روسیه با یک هدف مشترک به مقابله با غرب و آمریکا پرداخته و متحد شدند و همکاری‌ها را در این قالب پیش بردند.

امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و روسیهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • پلیس برزیل برای یافتن بمب وارد سفارت روسیه شد
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • روسیه : آماده گسترش همکاری‌ های نظامی با ایران هستیم
  • وزیر دفاع روسیه: آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم