Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-26@23:27:02 GMT

دل شکستگی باعث مرگ می شود

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۴۴۱۸

دل شکستگی باعث مرگ می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، دانشمندان پس از سلسله تحقیقاتی دریافتند که وقایع زندگی استرس زا باعث افزایش سطح دو مولکول در سلولهای قلب می شود که نقشی اساسی در ایجاد کاردیومیوپاتی یا «سندرم قلب شکسته» دارند.

طبق گزارش کالج امپریال لندن ، دستیابی به موفقیت راه را برای گزینه های درمانی جدید هموار می کند که می تواند از مرگ در آینده جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سندرم قلب شکسته زمانی اتفاق می افتد که عضله قلب به طور ناگهانی ضعیف شده و فضای قلب چپ تغییر شکل دهد. دانشمندان عوامل بیولوژیکی سندرم تاکوتسوبو را پیش از این بررسی کرده بودند. اما اکنون آنها نحوه رمزگشایی و فعال سازی ژن ها را در دوره های استرس زا مشخص و مولکول های مرتبط را نیز شناساییی کرده اند.

این مولکول ها به افسردگی ، اضطراب و استرس مرتبط هستند و این نشان می دهد که پریشانی طولانی مدت و به دنبال آن یک شوک چشمگیر می تواند سندرم را تحریک کند. این مطالعه در مجله « تحقیقات قلب و عروق »منتشر شده است.

 

این علائم اغلب علائم حمله قلبی را تقلید می کند و منجر به درد قفسه سینه ، نفس زد می شود و در نهایت ایست قلبی را رقم می زند.

این بیماری که برای اولین بار در سال 1990 در ژاپن شناسایی شد ، هر ساله حدود 2 هزار و 500  نفر را فقط در انگلیس تحت تاثیر قرار می دهد به خصوص زنانی که در دوره یائسگی هستند.

پروفسور سیان هاردینگ نویسنده اصلی این تحقیق از کالج امپریال لندن  گفت: «سندرم تاکوتسوبو یک بیماری جدی است ، اما تاکنون نحوه بروز آن یک معما باقی مانده است. ما نمی فهمیم که چرا بعضی از افراد به شوک عاطفی ناگهانی واکنش نشان می دهند در حالی که بسیاری از مردم چنین واکنشی ندارند.»

این مطالعه تأیید می کند که استرس های مدوام و قبلی می توانند فرد را مستعد ابتلا به سندرم تاکوتسوبو در شرایط استرس زای آینده کنند.

پروفسور آوكیران  معاون پزشكی بنیاد قلب انگلیس نیز گفت: «استرس به اشکال مختلف وجود دارد و برای درک این فرایندهای استرس مزمن به تحقیقات بیشتری نیاز داریم. سندرم تاكوتسوبو یك مشكل ناگهانی و بالقوه فاجعه بار قلبی است اما دانش ما درباره علت ایجاد آن محدود است. به همین ترتیب ، بسیار مهم است که ما در مورد این وضعیت فراموش شده بیشتر بدانیم و روش های جدیدی را برای پیشگیری و درمان آن ایجاد کنیم.»

این تحقیق وسیع نه تنها گامی مهم در جهت درک بهتر این بیماری مرموز است بلکه می تواند روش های جدیدی را برای شناسایی و درمان افراد در معرض خطر تاکوتسوبو ارائه دهد.

 

آوكیران  گفت: «اکنون ما نیاز به تحقیقات بیشتر داریم که آیا داروهای مسدود کننده این میکرو RNA ها می توانند کلید جلوگیری از شکستگی قلب باشند یا خیر.»

در حال حاضر هیچ درمانی برای جلوگیری از حمله مجدد سندرم وجود ندارد.

 

 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قلب سندرم دل شکستگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: برای نخستین بار در کشور زنی ۲۳ ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا زالی؛ جراح مغز و اعصاب و استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور زنی 23 ساله که از بدو تولد مبتلا به "سندرم لی" بود برای کاشت الکترود عمقی مغز در بیمارستان شهدای تجریش جراحی شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره سندرم لی توضیح داد: این سندرم نوع بیماری نادر ژنتیکی است که فرد از همان بدو تولد به آن مبتلاست، عمده مشکلات در این بیماران مربوط به بخش میتوکندری یعنی بخش کارخانه درون سلول مغز است.

وی افزود: انواع بیماری‌ها شامل اختلالات عصبی، کاهش شنوایی، مشکلاتی در قوای عقلانی و ضریب هوشی، اختلالات چشمی و مشکلات قلبی، عروقی و تنفسی از جمله عوارض مبتلایان به سندرم لی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی درباره وضعیت کلی بیمار اظهار کرد: بیمار زنی 23 ساله‌ است که به دلیل ابتلا به "سندرم لی" و مشخصاً عوارضی مانند اختلالات حرکتی در اندام‌ها که با درمان‌های متعارف هم بهبود پیدا نکرده بود، به بیمارستان شهدای تجریش مراجعه کرد و بعد از بررسی کاندیدای جراحی شد.

وی با اشاره به بررسی وضعیت این بیمار توسط همکاران بخش اختلالات حرکتی بیمارستان شهدای تجریش، افزود: بعد از بررسی‌های تیم پزشکی تصمیم بر این شد که الکترود در بخش‌های عمقی مغز  این بیمار کار گذاشته شود.

انجام موفقیت‌آمیز جراحی پیچیده خارج کردن توده از بدن یک زن

به گفته زالی در این جراحی الکترود تحریک مغز در هسته‌های تالاموس قرار داده شد، با کمک این روش اختلالات و مشکلات مقاوم به دارو درمانی در این بیمار به میزان قابل توجهی کنترل می‌شود.

جراح مغز واعصاب با اشاره به اینکه نخستین جراحی سندرم لی در کشور توسط متخصصان بیمارستان شهدای تجریش انجام شده است، بیان کرد: خوشبختانه بیماری که تحت عمل جراحی درمان سندرم لی قرار گرفت، از طول عمر بالاتری در بین مبتلایان برخوردار است.

وی یادآور شد: اولین جراحی سندرم لی در دنیا توسط متخصصان جراحی اعصاب دانشگاه اکلاهما در ایالت اکلاهما آمریکا در بیماری 18 ساله انجام شده است.

در ادامه فیلم مربوط به انجام این جراحی را مشاهده می‌کنید:

.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آنچه باید درباره سندرم ناخن زرد بدانید
  • آنچه باید سندرم ناخن زرد بدانید
  • سندرم ناخن زرد چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • مواد غذایی ضد التهاب
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • شناسایی شکستگی و ترمیم لوله انتقال آب در بندر امام خمینی
  • دلیل و عوارض بیماری ترانه علیدوستی چیست؟
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن