Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دولت انگلیس روز دوشنبه در تداوم دخالت در امور میانمار، سه نهاد این کشور را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» دو شرکت دولتی و شورای موسوم به شورای مدیریت دولتی که وظایف  محوله از سوی دولت میانمار را برعهده دارد، در فهرست تحریم های جدید انگلیس قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انگلیس مدعی شده که این دو شرکت دولتی بودجه نظامی را برای حکومت نظامی میانمار تامین می‌کنند و شورای مدیریت دولتی نیز مسئول تضعیف دموکراسی در میانمار است.

«دومینیک راب»  وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت، کنار متحدان خود شرکت‌های مرتبط با حکومت نظامی میانمار را تحریم می‌کنیم و این اقدام‌ها امور مالی این رژیم  را هدف قرار می‌دهد.

ارتش میانمار اول فوریه ۱۳ بهمن گذشته ، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت. از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند.

کشورهایی از قبیل چین و روسیه ضمن محکوم کردن کشتار غیر نظامیان، به کشورهای غربی به ویژه آمریکا هشدار داده‌اند که در امور داخلی میانمار دخالت نکند. اخیرا نیز سران کشورهای عضو گروه «آسه‌آن» بر سر راه حل بحران میانمار از جمله آزادی زندانیان سیاسی، آغاز گفت‌وگوهای طرفین و خاتمه یافتن خشونت‌ها به توافق رسیدند.

در این نشست که به میزبانی کشور اندونزی و در شهر جاکارتا برگزار شد، رئیس دولت کودتای میانمار نیز حضور یافت. «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی پس از پایان این نشست گفت، دموکراسی باید به میانمار بازگردد و خشونت علیه شهروندان خاتمه یابد.

«انجمن حمایت از زندانیان سیاسی میانمار» (AAPP)  اعلام کرده که از زمان شروع کودتا تا به امروز ۸۵۰ نفر در جریان اعتراضات کشته شده‌اند. گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار  نیز اخیرا نظامیان  در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریم میانمار بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران

انگلیس در تداوم مواضع خصمانه این کشور علیه عملیات «وعده صادق»، تحریم‌های تازه‌ای را علیه صنایع نظامی ایران وضع کرد.

به گزارش‌مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید غرب مرتبط با ایران و روسیه
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • غرب تحریم‌های مرتبط با ایران و روسیه وضع کرد
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران