Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:36:50 GMT

فراخوان عباس برای احیای مذاکرات آشتی ملی فلسطین

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۴۸۶۴

فراخوان عباس برای احیای مذاکرات آشتی ملی فلسطین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از جنبش‌های فتح، حماس، سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) و جنبش جهاد اسلامی خواست که هرچه سریعتر به مذاکرات بازگردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری وفا، شورای انقلابی جنبش "فتح" به ریاست محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هشتمین نشست خود را تحت عنوان "قدس پایتخت ماست، نماد هویت و آزادی مردم ما است" عصر دوشنبه در رام‌الله آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباس در سخنرانی خود در این نشست از جنبش‌های "فتح" و "حماس" ، جناح‌های سازمان آزادیبخش فلسطین و جنبش جهاد اسلامی خواست تا بلافاصله به گفتگوی جدی شبانه روزی برای پایان بخشیدن به تفرقه و ایجاد مشارکت ملی در همه سطوح با هدف مقابله با چالش‌ها و خطرات پیش روی فلسطین برگردند.

وی افزود: با وحدت ملی مستحکم، همه توطئه‌ها برای ضربه زدن به جبهه داخلی خود را ناکام گذاشته و از سازمان آزادیبخش فلسطین، "تنها نماینده قانونی مردم فلسطین" محافظت خواهیم کرد و به تلاش‌های قاطع خود برای دستیابی به آشتی ملی ادامه می‌دهیم.

وی تأکید کرد که مردم فلسطین هرگز از ادامه این مسیر بزرگ تا زمان پایان اشغال سرزمینشان با پایتختی قدس خسته و ملول نمی‌شوند.

وی گفت: ما با صدای بلند می‌گوییم که این اشغالگری باید از سرزمین و مردم ما دست بکشد.

عباس خاطر نشان کرد: ما برای بازسازی نوار غزه با برادرانمان در مصر، اردن، قطر و بقیه کشورهای دوست و جامعه بین المللی در ارتباط هستیم. همواره گفته و می‌گوییم "دولت فلسطین نهاد قانونی برای بازسازی است" و این بازسازی مستلزم توقف کامل و جامع تجاوزات به هر نقطه از سرزمین فلسطین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود عباس فلسطين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند

یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که اشغالگران مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود در مذاکرات شدند و خاطرنشان کرد که حماس به مصر اطلاع داده است که هیچ فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب نشینی اشغالگران از غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران مقاومت فلسطین به المیادین تاکید کرد که رژیم اشغالگر اسرائیل مجبور به ایجاد تغییراتی در آخرین پیشنهاد خود شده است، پیشنهادی که مدتی پیش به میانجیگران ارائه شده بود.

این چهره مقاومت توضیح داد که این اصلاحات پس از آن صورت گرفت که اشغالگران به این باور رسیدند که مخالفت حماس و گروه‌های مقاومت با پیشنهاد اخیر «مطلق و قاطع» است.

وی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها در حال حاضر با مصر در تماس دائمی هستند تا به فرمولی برسند که مقاومت بتواند آن را بپذیرد، خاطرنشان کرد: حماس به قاهره اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش‌بس و عقب‌نشینی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه نباشد، نمی‌پذیرد.

در این رابطه احمد عبدالهادی، نماینده حماس در لبنان روز پنجشنبه تاکید کرد که این جنبش همیشه علاقه مند به دستیابی به فرمول یا توافقی است که از طریق آن تجاوز به غزه پایان یابد.

وی در گفت‌وگو با المیادین با تاکید بر اینکه جنبش حماس مقصر تزلزل در مذاکرات نیست، بر جدیت و انعطاف‌پذیری حماس در مذاکره بر خلاف طفره روی نخست‌وزیر اشغالگر و وارونه‌کردن ایده‌ها تاکید کرد؛ موضوعی که مذاکرات را در یک دور باطل می‌چرخاند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاخ سفید مدعی شتاب تازه ای در مذاکرات غزه شد
  • مقاومت فلسطین: اشغالگران مجبور شدند پیشنهاد خود را تغییر دهند
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • العربیه: مصر به اسرائیل پیشنهاد ازسرگیری مذاکرات در مقابل تعلیق عملیات رفح را داد
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر
  • حماس : تصمیمی برای انتقال به سوریه نداریم
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • حماس: ۳۰ افسر اسرائیلی را در اختیار داریم