Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادنیوز:مقام معظم رهبری در ادوار مختلف انتخابات پیام‌هایی خطاب به ملت و مسئولان منتشر می‌کنند. این رویه در انتخابات ریاست جمهوری تبدیل به یک سنت شده است.

اما بررسی این پیام ها نشان می دهد رهبری در تمامی ادوار خطوط کلی و توصیه ها خود را بیان کرده اند. به همین دلیل نیز این پیام دارای یک مخرج مشترک در تمامی سال‌ها و صورتی متفاوت بسته به شرایط زمانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل محتوا این پیام ها بررسی نظام مند، عینی، کمّی آن به خوبی می تواند به نکات قابل تاملی بینجامد.

در واقع شناسایی الگوی مورد استفاده در این پیام می تواند کمک کند تا دیدگاه ها و راهبرد مورد انتظار از دولت آینده در سطح عالی نظام در همان آغاز راه مشخص شود.

وجوه مشترک پیام ها

یکی از وجوه مشترک در پیام های صادر شده از سوی رهبری بیان سپاس از حضور مردم در صحنه است.

در کنار سپاسگزاری از مردم، قدردانی از مراجع و علما، نهادهای مسئول اعم از وزارت کشور، شورای نگهبان، صداوسیما و سایر دست‌اندرکاران محور مشترک این پیام ها بوده است.

در سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۶ متن پیام رهبری بین ۶۰۰ تا ۷۵۰ کلمه بوده است.

این تحلیل محتوا نشان می دهد رهبر انقلاب از سال ۱۳۷۶ به بعد که مقارن با پایان دوره ۸ ساله مستقر است از منتخب ملت با نام یاد می کند و ضمن آروزی توفیق نکاتی را نیز در قالب رهنمود و توصیه بیان می کنند.

در پیام‌های مقام معظم رهبری در انتخابات سال‌های ۷۶، ۸۴ و ۹۲ این الگو تکرار شده است و به ترتیب از آقایان سیدمحمدخاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی نام برده شده است.

تفاوت های پیام در ۱۴۰۰

در پیام ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری برخی از الگوی های تکرار شونده قبلی تغییر کرده است.

نخست: متن صادر شده مختصرتر از متن پیام های قبلی است. در پیام ۱۴۰۰ رهبر معظم انقلاب در ۳۳۹ کلمه تمامی نکات مد نظر خود را بیان کرده اند.

دوم:ایشان در پیام‌های تقدیر و تبریک در انتخاباتی که مقارن با پایان ماموریت دولت مستقر پس از هشت سال بوده ضمن نام بردن از فرد منتخب توصیه‌های ضروری خطاب به او داشته اند و از سایر نامزدها نیز برای حضور در عرصه انتخابات قدردانی کرده اند. اما در پیام اخیر ایشان برای انتخابات ۱۴۰۰ نامی از منتخب برده نشده است.

سوم: همچنین در پایان‌بندی نامه ایشان نیز تفاوت‌هایی دیده می‌شود: رهبری در پایان نامه کلید واژه والسلام را تکرار می کردند اما در سال ۱۴۰۰ نیز این کلید واژه استفاده نشده است.

* پیام ۳ خرداد ۷۶: «والسّلام علیکم و رحمةالله و برکاته / سیّد علی خامنه‌ای / سوم خرداد سال ۱۳۷۶ شمسی».

* پیام ۴ تیر ۸۴: «والسلام علی عبادالله الصالحین / سیّدعلی خامنه‌ای / ۴ تیر ۱۳۸۴».

* پیام ۲۵ خرداد ۹۲: «والسّلام علیکم و رحمة الله/ سیّد علی خامنه‌ای/۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۲».

* پیام ۲۹ خرداد ۱۴۰۰: «سیّدعلی خامنه‌ای/ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰».

منبع: فردا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ پیام تبریک رهبری خامنه ای پیام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است

به گزارش خبرنگار مهر، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع عفاف و حجاب از ارزش‌های ملی، مذهبی و سنتی ما است و غالب بانوان ما خود را متعهد می‌دانند و درصد اندکی رعایت نمی‌کنند که با تذکر رعایت می‌کنند؛ بین آن‌ها نیز تعداد انگشت‌شماری هستند که ممکن است مقابل قانون مقاومت کنند و فراجا طبق وظایف قانونی‌اش، موضوع را به مراجع قضایی دلالت می‌کند.

وی افزود: فراجا نیروهای خود را توجیه کرده که بین کسی که اهمال دارد و کسی که تلاش بر قانون‌گریزی دارد، تفاوت قایل باشند. این کار از وظایف ذاتی فراجا به عنوان ضابط قوه قضاییه است و اگر مشکلی باشد، باید به مرجع قضایی ارجاع دهند.

وزیر کشور با اشاره به همکاری با کشور پاکستان در حوزه‌های امنیتی اظهار کرد: جلسات خوبی با مقامات پاکستانی داشتیم و نظرات دو طرف بر ضرورت برقراری امنیت بین دو کشور، یکی بود و نظرها این‌گونه بود که جریانات تروریستی هدایت‌شده سرویس‌های اطلاعاتی خارجی هستند؛ هم‌چنین توافق‌های خوبی در برخورد با گروهک‌های تروریستی و هماهنگی‌های اطلاعات صورت گرفت.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: ان‌شاء الله دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز بیست و یکم اردیبهشت برگزار می‌شود که در این مرحله، ۴۵ نماینده باید در ۲۲ حوزه انتخاب شوند.

وی افزود: در ۸ حوزه از این ۲۲ حوزه از جمله در حوزه انتخابیه تهران، انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وحیدی ادامه داد: انتخابات در تمام حوزه‌هایی که بیش از دو نماینده مجلس در دور دوم دارند که هنوز انتخاب نشده‌اند، به صورت تمام الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وزیر کشور همچنین درباره آموزش‌های مورد نظر به مردم برای برگزاری انتخابات الکترونیکی، گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به مردم از طریق صداوسیما و سایر مراکز اطلاع‌رسانی ارایه خواهد شد؛ ضمن آنکه در دوره قبل که در چند حوزه، الکترونیکی برگزار کردیم، بسیار موفقیت‌آمیز بود.

وحیدی با اشاره به زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم انتخابات مجلس گفت: تبلیغات نمایندگان از یک هفته قبل از شروع دور دوم انجام خواهد شد؛ از همه رسانه‌های عزیز کشورمان می‌خواهم، دست‌اندر کار بوده و ضمیمه مناسبی را برای برگزاری مجلس داشته باشند.

کد خبر 6087513

دیگر خبرها

  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ووشو
  • پیام تبریک وزیر ورزش به مناسب قهرمانی ملی‌پوشان ووشو
  • پیام تبریک روز روانشناس ۱۴۰۳ + متن، عکس و استوری روز مشاور
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر / زیرنویس فارسی
  • وزیر کشور: فراجا نیرو‌های خود را توجیه کرده که بین اهمال‌کنندگان و ساختارشکنان تفاوت قائل شوند
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است