Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد:در راستای اجرای پویش هرهفته الف-ب-ایران سد لاستیکی فرح آباد ساری با حضور اردکانیان وزیر نیرو بصورت ویدئو کنفرانس فردا چهارشنبه ۲ تیر ماه به فاز بهره برداری خواهد رسید.

سد لاستیکی فرح آباد ساری با هزینه بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان قابلیت تنظیم ۵/۵ میلیون متر مکعب آب را دارد که می‌تواند در زمان بهره برداری اشتغال را تا ۲۴۰۰ نفر افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سد لاستیکی علاوه بر تامین آب برای ۱۲۰۰ هکتار از شالیزار‌های فرح آباد که غالبا مردم منطقه به کشت برنج می‌پردازند، از تداخل آب شیرین رودخانه با آب شور دریا در فصول کم آبی جلوگیری می‌کند و ظرفیت باز چرخانی آب کشاورزی را نیز داراست.

سد مذکور با توجه به واقع شدن در منتهی الیه رودخانه تجن فضای مناسبی را برای ایجاد ظرفیت گردشگری آبی فراهم کرده است.

از دیگر مزایای این سد می‌توان به سازگار بودن آن با محیط زیست، امکان بهره برداری در شرایط مختلف آب و هوایی و هزینه اجرایی پایین آن اشاره کرد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب منطقه ای مازندران وزارت نیرو کشت برنج سد لاستیکی فرح آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۷۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،زائرسرای کرامت ۲ ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) با حضور معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری و رئیس کمیته امداد خمینی (ره) در مشهد افتتاح شد.
مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: زائرسرای شماره یک کرامت در سال ۱۴۰۱ میزبان ۱۴ هزار ۱۶۱ زائر بود و پارسال این عدد به ۱۸ هزار و ۶۳ مددجو افزایش یافت.

او افزود: با افتتاح مجموعه شماره ۲ کرامت باید برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر برنامه‌ریزی کنیم تا مددجویان به همراه خانواده‌های خود به زیارت امام هشتم (ع) مشرف شوند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه این زائرسرا امکان افزایش ۵۰ درصدی زیارت مددجویان را فراهم کرده است،گفت: زائرسرای "کرامت ۲" سالانه ۲۰ هزار مددجو را پذیرا خواهد بود.

 

 

دیگر خبرها

  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • بیش از ۷۰ پروژه سلامت در خراسان شمالی آماده راه اندازی است‌
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است