Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی گفت: وام اجاره به مستاجران 6 ماه دوم سال هم تعلق می‌گیرد و همه مستاجرانی که متقاضی این تسهیلات هستند می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه اقدام کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا ، «محمود محمودزاده» امروز (دوشنبه) در توضیح بندی از مصوبه ستاد مبارزه با کرونا که تصریح دارد «وام اجاره به قراردادهای 6 ماه نخست سال تعلق دارد»، افزود: این بند به معنای آن نیست که برای مستاجران 6 ماه دوم سال امکان اعطای وام اجاره در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی توضیح‌داد: همه مستاجرانی که متقاضی این تسهیلات هستند می‌توانند تا پایان شهریورماه نسبت به ثبت‌نام در سامانه طرح اقدام ملی مسکن صفحه مربوط به ودیعه اجاره، اقدام کنند و نظام بانکی هم تا پایان آذرماه فرصت پرداخت تسهیلات را دارد. 
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: کسانی هم که زمان تمدید اجاره‌نامه آنها در نیمه دوم سال است با ثبت‌نام در سامانه و طی مراحل بانکی، اجاره‌نامه تمدید شده و کد رهگیری را ارائه می‌کنند.
وی اضافه‌کرد: مستاجرانی که سال گذشته وام اجاره را دریافت نکردند تا پایان شهریورماه فرصت ثبت‌نام دارند، نظام بانکی هم تا پایان آذرماه وام اجاره را پرداخت خواهد کرد که به احتمال زیاد مثل سال گذشته این زمان تا بهمن‌ماه تمدید خواهد شد.
محمودزاده خاطرنشان‌کرد: بر این اساس، امکان دریافت وام اجاره برای مستاجرانی که تا دی‌ماه قرارداد اجاره خود را تمدید می‌کنند وجود دارد.
وی ادامه‌داد: مستاجران تا پایان شهریور فرصت ثبت‌نام دارند و زمانی که به بانک معرفی شدند قرارداد اجاره خود را تقدیم می‌کنند.
به گفته این مقام مسوول، درحال حاضر برای ثبت نام در سامانه نیازی به ارائه قرارداد نیست، بر این اساس مستاجران نیمه دوم سال هم می‌توانند در سامانه ثبت‌نام و وام اجاره را دریافت کنند.
به گزارش ایرنا،
ثبت‌نام وام ودیعه مسکن از ساعت 12 روز چهارشنبه 26 خرداد آغاز شده است و همه مستاجران واجد شرایط دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن که در سامانه tem.mrud.ir ثبت‌نام کرده‌اند اکنون باید منتظر پاسخ استعلام خود باشد.
سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در منطقه شهری تهران 70 میلیون تومان، سایر کلان‌شهرها (شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت یعنی شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه) 40 میلیون تومان و سایر شهرها 25 میلیون تومان است. 
متقاضیان همچنین باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ثبت نام در سامانه اجاره نامه وام اجاره تا پایان دوم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها

علی خضریان درباره مصوبه مجلس مبنی بر ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفته بازار جلوگیری کنیم؛ بنابراین طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محور‌های مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محور‌های این مصوبه است.

طراح، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی گفت: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحد‌های خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قرارداد‌های اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود، افزود:ساماندهی سکو‌های ثبت اگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود، ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحد‌های طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحد‌ها را از دیگر محور‌های این مصوبه برشمرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • خبر خوش برای مستاجران
  • مصوبه مجلس درباره ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران اعلام شد
  • جزئیات برنامه وزارت راه برای حمایت از مستاجران
  • اهمیت سامانه خودنویس در کاهش تلاطمات بازار اجاره با حذف واسطه‌ها و صفر کردن هزینه عقد قرارداد
  • حذف حق‌الزحمه‌های نجومی مشاوران املاک با سامانه خودنویس
  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • طرح یسنا؛ یارانه ۶۰۰ هزارتومانی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟ + جزییات