Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود حقیقت مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طی روزهای آینده در اکثر نقاط کشور آسمان صاف و آفتابی است، اظهار کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی طی روزهای آینده در شرق کشور به ویژه استان‌های خراسان جنوبی، شرق کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: طی روزهای آینده در ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان احتمال رگبار و رعد و برق وجود دارد.

حقیقت در توصیه‌ای به کشاورزان بیان کرد: با توجه به گرما و ماندگاری هوای گرم در مناطق جنوبی کشور به کشاورزان‌ توصیه می‌شود که از به کار بردن کودهای دامی اجتناب کنند؛ چرا که گرما را ۲ چندان می‌کند.

بیشتر بخوانید

توصیه‌های هواشناسی به کشاورزان و باغداران در روز‌های گرم/ زارعان دوره آبیاری را تنظیم کنند+ فیلم

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: پرورش دهندگان شمال کشور در استخرهای پرورش ماهی، هوادهی را منظم انجام دهند و از غذادهی در ساعات میانی روز اجتناب کنند.

او در توصیه دیگری به کشاورزان بیان کرد: با توجه به شرایط جوی و خودنمایی کرم ساقه خوار و بلاست برنج در شالیزارها، به برنج کاران توصیه می‌شود که رصد را در شالیزارها انجام دهند و در صورت رویت با نظر گیاه پزشک مبارزه را انجام دهند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به گرمای هوا در اکثر نقاط کشور به ویژه مناطق مرکزی و جنوبی کشور توصیه می‌شود که شیرهای دوشیده شده را سریعا به ایستگاه جمع آوری شیر انتقال دهند تا فاسد نشود.

به گفته او، دامداران مناطق جنوب شرق طی ۲ تا ۳ روز آینده به دلیل برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات اجتناب کنند.

حقیقت درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار مجموع بارش کشور از ابتدای سال زراعی ۱۲۹.۷ میلی متر، در مدت مشابه سال قبل ۲۷۷.۲ میلی متر و در دوره بلندمدت ۲۲۲.۸ میلی متر است که این امر کاهش ۵۳.۲ درصدی نسبت به سال گذشته و ۴۱.۸ درصد نسبت به دوره بلندمدت را نشان می‌دهد.

او کمترین میزان بارش را مربوط به استان مازندران دانست و گفت: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه، فارس، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان و ایلام بیشترین کاهش بارش را به خود اختصاص دادند.

حقیقت با اشاره به اینکه شرایط بارش در بخش کشاورزی مناسب نیست، بیان کرد: با توجه به شرایط بارش، خشکسالی انواع و اقسام‌ مختلف از خشکسالی بسیار شدید تا خشکسالی متوسط و ضعیف دارد.

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی از افزایش دما نسبت به نرمال خبر داد و گفت: بنابر نقشه‌های هواشناسی در فصل تابستان به جز سواحل خزر، شمال غرب و جنوب شرق بارش چندانی در کشور نداریم.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به خشکسالی هواشناسی و کاهش بارش، خشکسالی کشاورزی هم ناشی از کاهش رطوبت خاک داریم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بارش باران هواشناسی کشاورزی رعد و برق هشدار هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران،امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ قیمت طلا به شرح زیر است:

قیمت اونس طلا امروز
هر اونس طلا، امروز به ۲،۳۱۴ (دو هزار و سیصد و چهارده) دلار رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۵۷ درصدی داشته است.

آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳،۵۳۹،۲۰۰ (سه میلیون و پانصد و سی و نه هزار و دویست) تومان رسید که نسبت به روز قبل، کاهش ۰.۲۵ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار
همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با کاهش ۰.۰۹ درصدی نسبت به روز قبل، ۱۵،۳۵۴،۰۰۰ (پانزده میلیون و سیصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.

قیمت سکه امامی امروز
قیمت سکه امامی به ۴۲،۴۰۰،۰۰۰ (چهل و دو میلیون و چهارصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امروز
همچنین نیم سکه بدون تغییر نسبت به روز قبل، ۲۵،۰۰۰،۰۰۰ (بیست و پنج میلیون) تومان معامله شد.

آخرین نرخ ربع سکه
ربع سکه، امروز به ۱۵،۱۰۰،۰۰۰ (پانزده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل، افزایش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

قیمت سکه گرمی امروز
همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۱.۴۷ درصدی نسبت به روز قبل، ۶،۸۰۰،۰۰۰ (شش میلیون و هشتصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • هواشناسی ایران/ هشدار بارش‌های شدید در ۵ استان
  • هشدار زرد هواشناسی مدیریت بحران اصفهان را به حال آماده باش درآورد
  • هشدار هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید در برخی استان ها
  • قیمت طلا و سکه امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • ببینید | هشدار مهم هواشناسی به مردم؛ بارش‌های شدید باران در راه این استان‌ها
  • پیش بینی هواشناسی کشور ۵ و ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بارش باران
  • رشد ۱۵ درصدی بارش‌های سال زراعی جاری