Web Analytics Made Easy - Statcounter

کسب رتبه نخست کشوری رشته خوشنویسی طرح پرسش مهر

به گزارش ایرنا، دانش‌آموز دختر هنرمند اهل نمین موفق شد در بیست و یکمین فراخوان پرسش مهر در رشته خوشنویسی رتبه نخست کشوری را کسب کند.

اسما عزیزی ننه‌کران، عضو انجمن خوشنویسان ایران شعبه نمین موفق شد در این فراخوان رتبه نخست را به دست آورد که با هدف رشد، پرورش و هدایت استعدادهای بالقوه در دانش‌آموزان، ایجاد روحیه اعتماد به ‌نفس و خودباوری در آنان، پرورش روحیه تلاش و سازندگی انتشار یافته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این طرح به منظور ارتقای سطح آگاهی و مهارت‌های دانش‌آموزان، پرورش روحیه مشارکت‌جویی و پرسشگری آحاد مختلف در رابطه با مسائل گوناگون اجتماعی و فرهنگی از سوی وزارت آموزش و پرورش با مشارکت دانش‌آموزان و هنرمندان سراسر کشور برگزار شد.

پرسش ریاست جمهوری در اولین روز ماه مهر طرح و با حضور بیش از ۲ میلیون و ۵۲۹ هزار و ۶۴۷  نفر- رشته شرکت‌کننده در سطح کشور برگزار شد.

لاشه ۱۵ قطعه کبک از شکارچی متخلف شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال گفت: محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان برابر تحقیقات نامحسوس و گزارش‌های واصله، با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی موفق به دستگیری یک نفر متخلف شکار و صید، کشف یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه‌زنی و لاشه ۱۵ قطعه کبک در منطقه حفاظت شده آق‌داغ شدند.

مهدی کسائی افزود: محیط‌بانان این اداره در ماموریتی دیگر موفق به کشف یک قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز از یک نفر متخلف شکار و صید شدند و متخلف پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی بخش مرکزی شهرستان خلخال معرفی شد.

وی یادآور شد: شورای عالی حفاظت محیط زیست به استناد بند ج ماده سه قانون شکار و صید، بهای هر قطعه کبک نر را از لحاظ مطالبه ضرر و زیان سه میلیون ریال و بهای هر قطعه کبک ماده را  ۹ میلیون ریال تعیین کرده است که به عنوان ضرر و زیان وارده به محیط زیست از سوی شکارچیان متخلف پس از محکومیت قطعی به حساب سازمان حفاظت محیط زیست واریز می‌شود.

منطقه حفاظت شده آق داغ با مساحت ۸۸ هزار هکتار در سال ۱۳۸۹ طی مصوبه ۳۲۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور مصوب و ثبت رسمی شده است.

واحد تولید فروکتوز و گلوگز از گندم ایجاد می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به برگزاری نشستی با حضور نایب رییس مجلس و رئیس سازمان گسترش گفت: پس از بررسی‌ راهکارهای توسعه اقتصادی استان در این نشست تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

رامین صادقی افزود: بر این اساس ۱۰ تیرماه همزمان با هفته صنعت و معدن عملیات اجرایی یک واحد تولید فروکتوز و گلوگز از گندم در اردبیل آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری در این طرح ۱۰ هزار میلیارد ریال است و برای ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم و برای یک هزار و ۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد داشت.

در حال حاضر افزون بر یک‌هزار واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل وجود دارد.

برچسب‌ها شکارچیان غیرمجاز صنعت و معدن و تجارت اردبیل خوشنویسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شکارچیان غیرمجاز صنعت و معدن و تجارت اردبیل شکارچیان غیرمجاز صنعت و معدن و تجارت اردبیل خوشنویسی حفاظت محیط زیست رتبه نخست قطعه کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۶۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرحمن مرادزاده صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سطح تحت مدیریت مناطق حفاظت شده در استان بوشهر در حال حاضر ۷.۵ درصد از عرصه‌های طبیعی استان تحت مدیریت است.

وی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۲ با معرفی چهار منطقه برای مناطق حفاظت شده و سه منطقه برای منطقه شکارممنوع و یک درخت ۷۰۰ ساله به عنوان اثر طبیعی ملی به شورای عالی محیط زیست، شرایطی را فراهم نمودیم تا امکان گسترده کردن سطح مناطق تحت مدیریت به وجود آمده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: در همین زمینه یک منطقه حفاظت شده در سال ۱۴۰۲ مصوب شده که بزرگترین و وسیع‌ترین منطقه حفاظت شده در استان بوشهر خواهد بود. این منطقه حفاظت شده در دو شهرستان دشتستان و تنگستان واقع شده است.

مرادزاده از اهمیت فعالیت سمن‌ها و فعالان زیست محیطی در حفاظت از محیط‌زیست و تنوع زیستی گفت و از همه فعالان و انجمن‌های زیست محیطی درخواست کرد در زمینه‌های متعدد زیست محیطی به یاری و همکاری با سازمان حفاظت محیط‌زیست بیایند. در زمینه‌های مختلف پژوهشی و حفاظتی درخواست دارم که به طور تخصصی به یاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیایند.

حمایت از سمن‌ها و فعالان زیست محیطی

حیدر فقیه رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر در این نشست از حمایت‌های گسترده از فعالیت‌های سمن‌ها و فعالان زیست محیطی استان بوشهر گفت و خواستار همکاری و مشارکت بیشتر در زمینه آموزش به دانش آموزان و شهروندان، حفاظت مشارکتی در زیستگاه‌ها و … سمن‌ها شد.

در این نشست هم اندیشی همچنین نمایندگان انجمن‌های زیست محیطی مانند انجمن حیات سبز لیان، انجمن زمین سبز بوشهر، انجمن حیات سبز سمل، خانه کوهنوردی خاییز، انجمن سبز وحدتیه، انجمن زیست محیطی رادار دشتستان، انجمن کوه سیاه بوشکان، انجمن حیات سبز تنگستان و … به بیان نظرات و پیشنهادات و انتقادات پرداخت.

کد خبر 6086227

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • ثبت تصویر ۴ راس مرال در جنگل‌های هیرکانی گیلان + فیلم
  • دستگیری شکارچیان کبک وحشی و تیهو در پلدختر
  • همایش پاکسازی محیط زیست در ملارد برگزار شد
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد