Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@08:07:44 GMT

حذف حشرات مقاوم به سم با نانوحشره‌کش گیاهی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۵۸۰۶

حذف حشرات مقاوم به سم با نانوحشره‌کش گیاهی

محققانی یکی از شرکتهای فناور موفق به تولید محصول حشره‌کش گیاهی با کمک فناوری نانو شده اند که به گفته آن ها این محصول قادر است بسیاری از گونه‌های مقاوم در برابر سم را نیز از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، این شرکت با استفاده از چند گیاه بومی ایران و بهره‌مندی از فناوری و فرمولاسیون‌های نانویی موفق به تولید حشره‌کشی شده است که اثربخشی بالایی داشته و ماندگار بیشتری نیز در محیط دارد و در عین حال برای سلامتی انسان و محیط‌زیست نیز بی‌خطر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیدین زیبایی دیوشلی، مدیر عامل این شرکت اظهار کرد: ما با استفاده از چند گیاه بومی ایرانی و استفاده از فناوری‌نانو چندین محصول نظیر سوسک و مورچه‌کش، ساس‌کش، کک و شپش کش و همچین آفت‌کش گل و گیاه تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم. از آنجایی که در این محصولات از فناوری‌نانو استفاده شده، اثربخشی و ماندگاری محصول بالا است. این نوع فرمولاسیون موجب شده تا میزان جذب عصاره گیاه به حشرات دو برابر بیشتر از سموم رایج باشد و در عین حال ماندگاری بیشتری نیز در محیط دارد. در واقع با افزایش چسبندگی عصاره گیاه به حشرات، این محصول با کارایی بالاتری حشرات و آفات را از بین می‌برد.

دکتر زیبایی دیوشلی درباره استفاده از این محصول در حوزه‌های مختلف بیان کرد: در حال حاضر این محصولات در فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها وجود دارد و بسیاری از ادارات، زندان‌ها و خوابگاه‌ها نسبت به استفاده از این محصولات علاقه‌مند شده‌اند. در اقلیم‌هایی نظیر شمال کشور که وجود حشرات به عنوان عامل مزاحم موجب مشکلاتی برای مردم می‌شود، این حشره‌کش‌های گیاهی نانویی می‌تواند ضمن دفع حشرات اثرات منفی کمتری روی محیط‌زیست داشته باشند. به ویژه کسانی که نگران مسمویت در اثر سموم شیمیایی هستند، می‌توانند از این محصولات استفاده کنند.

این فارغ‌التحصیل رشته حشره‌شناسی دانشگاه تهران درباره ویژگی‌های جالب این محصول گفت: ما تجربه جالبی روی اثرات شپش‌کشی این محصول داشته‌ایم، افرادی بودند که شپش‌های سر آنها نسبت به بیشتر داروهای موجود در بازار مقاوم بود، اما استفاده از این محصول موجب از بین رفتن این شپش‌ها شد.

به نقل از ستاد نانو، به گفته دکتر زیبایی دیوشلی که در سال ۱۳۹۵ به مدت یک سال در یکی از مراکز تحقیقاتی کشور دانمارک در حوزه مقاومت سموم فعالیت پژوهشی داشته است، این شرکت ظرفیت تولید ۵ هزار بطری ۳۵۰ میلی‌لیتری در روز را دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حشره کش فناوري نانو سم حشره کش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل

حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گفت: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و افزود: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستاهای استان اردبیل تسریع می‌شود.

به گفته او، طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.

کیخسروی  خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.

او میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و افزود: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحدهای مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

او در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستاهای این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • چه افرادی در معرض کمبود ویتامین B۱۲ قرار دارند؟
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی