Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مسئله پیشگیری از وقوع جرم مورد توجه دستگاه قضایی باشد. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در دیدار رئیس و اعضای شورای قضایی استان با نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به حضور باشکوه و پرشور مردم در انتخابات28 خردادماه، پیروزی آنها و انتخاب فرد اصلح اظهار داشت:  قضات باید بر اساس تشخیص شرعی حکم صادر کنند زیرا اگر در تشخیص سهل‌انگاری کنند و حقی ناحق شود باید در قیامت پاسخگو باشند و اگر در تشخیص مشکل دارند باید بازدید داشته باشند و در رای دادن شتاب نکنند مگر اینکه تشخیص درست باشد بنابراین همه دستگاه‌ها از جمله پزشکی قانونی، پلیس جنایی و غیره باید به قضات کمک کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیشگیری موضوع مهمی است که باید مورد توجه دستگاه قضایی باشد و معاونت پیشگیری سرشبکه‌های اصلی فساد، نفوذ، وابستگی، خیانت، دزدی، قاچاق را شناسایی کند بنابراین برای این کار باید سرمایه‌گذاری شود به طوری که در استان مرکزی در این موارد مشکلات کمتری داریم اما سپاه، بسیج، ناجا و غیره باید به دستگاه قضایی کمک کنند و دستگاه قضایی هوشیارانه عمل کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی ادامه داد: نظارت، اطلاع‌رسانی و آموزش یکی دیگر از موضوعات مهمی است که باید مورد توجه دستگاه قضایی باشد به طوری که قضات باید در صورت نیاز از ظرفیت صداوسیما برای آموزش و اطلاع‌رسانی مردم استفاده و آنها را باخود همراه کنند‌ همچنین در مدارس ورود پیدا کنند زیرا با آموزش دانش‌آموزان در آینده آنها بازوی دستگاه قضا برای سلامت جامعه می‌شوند زیرا دستگاه قضایی مسئول حفظ سلامت روانی جامعه به معنای حقوقی است.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: قضات باید کتمان اسرار کنند و در این زمینه هوشیار باشند تا اسرار مردم برای دیگران بیان نشود و از حرمت مردم پاسداری و با مدارا با آنها رفتار کنند.

وی بیان کرد: استقامت و صبر در کار قضایی لازم است و شبکه قوه قضائیه تنها به قضات اختصاص ندارد زیرا اگر فردی ناسالم، خودباخته و خودفروخته در قسمتی از این شبکه باعظمت اخلال ایجاد کند به همه مجموعه آسیب وارد می‌شود و در نهایت همه زحمات و اقدامات از بین می‌رود بنابراین باید در این زمینه توجه کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی: کشور به جای شعار و بازی سیاسی نیازمند برنامه و عمل استآیت‌الله دری نجف‌آبادی: علاوه بر تزریق واکسن شیوه کنترلی ویروس کرونا باید با حساسیت دنبال شودآیت‌الله دری نجف‌آبادی: ملاک در انتخابات "قانون" است/ با معرکه‌گیری نمی‌توانند انتخابات را متاثر از جوسازی‌ها کنند

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به اینکه روحیه امید و توکل بر خدا برای انجام اقدامات و تشخیص درست و برخورداری اقدامات از سلامت و دقت لازم نیاز است،گفت: برای کلنگ‌زنی مجتمع خاتم‌الانبیا(ص) با دست خالی کار را شروع کردیم بنابراین امروز باید با وحدت، انسجام و تکیه بر جوانان و پرهیز از بازی‌های سیاسی و جناحی به دولت آینده کمک و به مردم خدمت کنیم.

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: پست‌ها همه امانت است و ما همه امانتدار هستیم بنابراین امیدواریم با کرامت، الفت و محبت در سایه الطاف خداوند، مقام معظم رهبری و توکل بر خدا اقدامات بزرگی انجام شود.

انتهای پیام/713/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد توجه دستگاه قضایی ولی فقیه در استان استان مرکزی دری نجف آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با اشاره به تاثیر حضور پلیس در کاهش آمار وقوع جرائم، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان مشخص شده و پایش‌های تصویری افزایش یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، صادق جعفری در جلسه با فرمانده انتظامی و روسای کلانتری‌های اهواز، گفت: جغرافیای جرائم در حوزه جرائم مهم و پرتکرار از جمله سلاح و مهمات، مواد مخدر و سرقت‌های مسلحانه در مرکز استان تقریبا مشخص شده و پایش‌های تصویری نیز در این مناطق افزایش یافته است.

وی افزود: با این وجود، حضور پلیس پیشگیری در کاهش آمار وقوع جرائم بسیار موثر است و در صورت نیاز و با دریافت مجوزهای لازم، باید ایست‌های بازرسی مقطعی نیز در برخی مناطق برپا شود.

جعفری چگنی گفت: پلیس پیشگیری باید به لینک دوربین‌های سطح شهر دسترسی داشته باشد تا در صورت وقوع جرم، بتواند در کشف آن موثرتر عمل کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خوزستان با تاکید بر ضرورت آموزش مستمر نیروهای پلیس، بیان کرد: کشف سرقت باید به کشف اموال مسروقه منجر شود تا حق مالباخته به درستی ایفا شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به دنبال مسئول سازی، اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌ها هستیم
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • برخورد قانونی با ترک فعل دستگاه‌های متولی پیشگیری از تصادفات
  • دادستانی از اقدامات شهرداری‌ها حمایت قضایی می‌کند
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • افزایش پایش تصویری مناطق جرم‌خیز اهواز
  • پیشگیری از وقوع سیل در ابرکوه