Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه متاسفانه طی دو سال اخیر صادرات فرش دستباف استان به کمترین میزان در ۵۰ سال گذشته رسیده است، گفت: یکی از راه های افزایش صادرات فرش تغییر نگرش مسئولان مرکز ملی فرش است.

«محمدحسن کامیابی مسک» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طی 2 ماهه ابتدای امسال 40 هزار مترمربع فرش دستباف به ارزش بیش از 60 میلیارد تومان در خراسان جنوبی بافته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی در ادامه بیان کرد: ارزش ریالی میزان فرش بافته شده طی 2 ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 50 درصد به علت وجود تورم در کشور افزایش یافته است.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه صادرات فرش دستباف استان در وضعیت خوبی قرار ندارد، افزود: فرش دستباف استان عمدتا صادراتی است و به کشورهای آیمان و ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی صادر می شود اما طی 2 سال اخیر وضعیت صادرات خوب نبوده است.

 

کامیابی مسک با اشاره به تعداد بافندگان فعال در استان گفت: حدود 50 هزار بافنده فعال در استان داریم که به صورت تمام وقت، پاره وقت و یا فصلی مشغول به فعالیت در زمینه بافت فرش دستباف هستند.

 

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی در ادامه عنوان کرد: نقوشی که بر روی فرش دستباف استان خراسان جنوبی کار می شود شامل طرح های ریزه ماهی، ایلیاتی، نائین و خشتی است.

 

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا تولید فرش دستباف در استان را افزایش داده است، ادامه داد: اما به دلیل شیوع این ویروس و تحریم ها طی 2 سال اخیر پایین ترین میزان صادرات فرش استان در 50 سال اخیر رو به رو شدیم.

 

کامیابی مسک با تاکید بر اینکه فرش دستباف خراسان جنوبی نیازمند ایجاد بازار فروش ثابت است، گفت: اگر بازار فروش وجود داشته باشد بیش از این بافنده های استان می توانند فرش دستباف تولید کنند و دستمزدهای بافندگان نیز افزایش می یابد.

 

رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان‌جنوبی در پایان بیان کرد: متاسفانه مسئولانی که در مرکز ملی فرش ایران حضور دارند از تخصص کافی برخوردار نیستند و امیدواریم مسئولان متخصصی در این مراکز فعالیت کنند تا شاهد افت صادرات فرش دستباف نباشیم.

 

 

 

 

پایان پیام/573

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی فرش دستباف بازار فروش صادرات رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی فرش دستباف خراسان جنوبی صادرات فرش دستباف فرش دستباف استان سال اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، میران بارش‌ها بر حسب میلیمتر به این شرح زیر است:
اردل: ۱۱.۶
ایلبگی: ۲.۴
بازفت: ۵.۸
بروجن: ۲.۶
بلداجی: ۲.۶
بن: ۲.۴
دوآب صمصامی: ۴.۶
سامان: ۳.۴
سورشجان: ۳.۴
شلمزار: ۴.۷
شهرکرد: ۵.۹
فارسان: ۵.۱
فرخشهر: ۴.۶
کوهرنگ: ۱۱.۷
لردگان: ۶.۳
لیرابی: ۱۰.۸
مال خلیفه: ۵.۵

دیگر خبرها

  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت کمترین میزان سوانح ریلی در یک دهه گذشته
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • شاملا رکورد فروش را جابجا کرد
  • سقوط فرش دستباف؛ صادرات به ۴۰ میلیون دلار رسید
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند