Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی حیدری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ۹۰ درصد کمباین های فعال در استان مهاجر از دیگر استان های کشور می باشند، افزود: در زمان اوج برداشت غلات، تعداد کمباین های فعال به ۷۰ دستگاه نیز می رسد.

وی بیان داشت: در سال زراعی جاری (۱۴۰۰-۱۳۹۹) ۹ هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی زراعی این استان تحت پوشش محصول استراتژیک گندم قرار گرفته که از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون محصول  یک هزارو۸۰۰  هکتار از اراضی زیر کشت این محصول برداشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری اظهار داشت:‌ تاکنون از یک هزارو۸۰۰ هکتار اراضی درو شده استان ، چهارهزارو ۵۰۰  تن گندم برداشت شده که سه هزار تن آن به صورت تضمینی توسط مراکز خرید فعال در استان و یک هزارو۵۰۰  تن آن به صورت توافقی توسط کارخانجات تولیدی و فرآوری خریداری شده است.

وی گفت: همچنین از  هفت هزارو۲۵۰  هکتار اراضی زیر پوشش محصول جو آبی، حدود ۵۰ درصد این اراضی که افزون برسه هزارو۱۰۰  هکتار می باشد، محصول برداشت شده است.

حیدری قیمت خرید تضمینی گندم را حدود پنج هزار تومان و توافقی را حدود هر کیلو ۳۰۰ تومان گرانتر عنوان کرد و افزود: محصول جو نیز که بیشتر توسط دامداران به صورت مستقیم و توافقی خریداری می شود که با قیمت  پنج هزارو ۸۰۰ تومان  برای هر کیلو به فروش رفته است.

وی یادآور شد که کار برداشت محصول در اراضی گندم تا ۲۰ روز دیگر ادامه خواهد داشت.

استان البرز حدود ۶۸ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی دارد.

برچسب‌ها گندم برداشت محصول اراضی کشاورزی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم برداشت محصول اراضی کشاورزی گندم برداشت محصول اراضی کشاورزی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی جاری حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان به زیر کشت چغندرقند رفت.

عبدالرضا سید احمدی افزود: از آغاز برداشت چغندر قند در استان تاکنون ۸۸ هزار تن محصول برداشت شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول چغندر قند از مزارع استان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • تحویل گندم به مراکز سرپوشیده خوزستان با توجه با بارندگی‌ها
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی کرج
  • پیش بینی تولید بیش از ۸۰۰۰۰ تن محصول گندم از شهر خوشه‌های طلایی
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان
  • سمپاشی بیش از ۲۳۰ هزار هکتار مزارع کردستان علیه سن غلات
  • تولید کلزا به ۲۵۰ هزارتن می‌رسد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • خسارت خشکسالی به ۱۴۰ هزار هکتار محصول گندم بوشهر
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش