Web Analytics Made Easy - Statcounter

عیسی کلانتری ضمن انتقاد از عدم ثبت روز محیط بان همزمان با میلاد امام رضا (ع) در تقویم نسبت به کمبود آب در آینده هشدار جدی داد.

به گزارش برنا؛ همایش روز ملی محیط بان با حضور عیسی کلانتری؛ معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به همراه محیط بانان نمونه کشور صبح امروز سه شنبه اول تیر در سالن همایش های بین المللی سازمان محیط زیست برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کلانتری در جریان این همایش گفت: متاسفانه هنوز روز ولادت امام رضا به عنوان روز محیط بان در تقویم ثبت نشده است.

او افزود: هدف سازمان محیط زیست محیط طبیعی و انسانی است و در محیط طبیعی هدف حفاظت نیست. محیط زیست به این دولت و آن دولت مربوط نیست بلکه برای حفظ طبیعت باید تلاش شود.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه خلع سلاح محیط بان امکان پذیر نیست ادامه داد: محیط بانان تلاش می کنند تا از خطرات انسان بد به محیط زیست جلوگیری کنند.

کلانتری تصریح کرد: سالانه قرار است۲۰۰ محیط بان جذب شود. چون با ارزیابی میزان بازنشستگی سالانه ۳۰۰ نفر باید استخدام شوند. طی سال۹۶ سازمان محیط زیست فقیر ترین سازمان بود حتی کمتر از وزارت آموزش ‌وپرورش پرداختی داشت اما در سه سال گذشته  شاهد افزایش ۱۱۵درصدی پرداختی ها بودیم.

به گفته او سازمان محیط زیست اقدام اساسی در حوزه اصلاح قوانین انجام داد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان محیط زیست ۸هزارنفر پرسنل دارد، تاکید کرد: امروزه روند بهبود شرایط در سازمان را شاهد هستیم. خوشبختانه دیگر امضای طلایی نداریم و برای دسترسی به اطلاعات سازمان محیط زیست نیازی به واسطه نیست.

کلانتری افزود: در گذشته فساد در امضای طلایی بود اما با اصلاح وضع کمتر یکی تا دو‌ درصد تخلف بین محیط بانان را شاهد هستیم.

او تصریح کرد: محیط بانان معلمان محیط زیست هم هستند. سازمان موفق بوده و تلاش شده تا درس محیط زیست در دانشگاه های کشور داده شود ‌امسال در ۱۲ دانشگاه کشور به شکل پایلوت این اتفاق می افتد.

کلانتری ضمن انتقاد از برخی قوانین موجود گفت:  معادن فلزات هر بلایی سر محیط زیست می آوردند. برخی از قوانین مخل محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور افزود: برخی از رسانه ها تعطیلی اقدامات در دریاچه ارومیه را مطرح می کنند. در حالی که دولت صد درصد بودجه این پروژه را تخصیص داده است.

او با بیان اینکه امروز باید از آب محافظت کرد، گفت: امروزه در بخش آب کشور خوب عمل نشده است. هنوز بالای ۱۰۰درصد از آب های تجدبدپذیر استفاده می شود. آیندگان از نسل خودخواهی همچون ما متضرر می شوند.

کلانتری با اشاره به اینکه با ادامه این روند در ۲۰ سال آینده آب نداریم، عنوان کرد: برای نسل آینده آبی باقی نمی ماند. هوای آلوده را می توان احیا کرد اما آب را نمی توان تامین کرد.

معاون رئیس جمهور گفت: برخی از کاندیدهای ریاست جمهوری می گفتند می توانند برای ۵۰۰ میلیون غذا در کشور تولید کنند این شعار عوام فریبی است. با سیاستهای نادرست میلیون ها کل و قوچ را از بین می برند.

او افزود: رییس جمهور منتخب چندی قبل گفت هزار هکتار خاک از بین می رود اما در واقع ۳۰۰ هزار هکتار خاک از بین می رود. هیچ ارگانی در کشور در پی حفظ منافع نسل های آینده به غیر از سازمان محیط زیست نیست. باید به اصول پایه توجه شود. امروز باید به سراغ خودروسازها رفت اما آنها به دنبال لابی برای تولید خودروها یورو‌۴ و ۵ است.

کلانتری گفت: سمن های محیط زیستی نباید جابزنند. محیط زیست در حد توان فعالیت کرده و مجوز ۷۰۰خودروی تویوتا را گرفتیم اما توان نداشتیم. وقتی همه مسایل را به ۲۰۳۰ ربط می دهند نمی توان کاری از پیش برد.  ۱۶۰۰ میلیارد تومان بودجه محیط زیست است. در حالی که در کاپ فرانسه سالانه ۱۰۰ میلیون دلار برای فعالیتهای محیط زیست اختصاص داده می شود.

او‌ در پایان گفت: کارشکنی های فراوانی در بنیاد شهید انجام شد تا شهدای محیط بان شهید محسوب نشوند اما با پیگیری های رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید اقدامات موثری انجام شد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون رئیس جمهور محیط زیست محیط زیست امام رضا تقویم دولت طبیعت رئیس جمهور بازنشستگی فقیر فلزات رسانه دریاچه ارومیه بودجه ریاست جمهوری رییس جمهور خاک فرانسه دلار بنیاد شهید عیسی کلانتری سازمان محیط زیست معاون رئیس جمهور محیط بانان محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۸۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله

 به گزارش تابناک، اجرای طرح گردشگری و طبیعت‌گردی در میانکاله و شبه‌جزیره آشوراده از ۲۵سال گذشته مطرح شد، اما اجرای این طرح بار‌ها با مخالفت کارشناسان و حامیان محیط‌زیست به تعویق افتاد. در سال ۱۳۹۷دولت وقت این طرح را آغاز کرد، اما کش و قوس میان حامیان محیط‌زیست و مدیران اجرایی استان باز هم سبب توقف این طرح شد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پس از سفر استانی رئیس‌جمهور به استان گلستان و بازدید از منطقه، رئیس‌جمهور بر ضرورت رفع مشکلات پیش روی اجرای طرح طبیعت گردی آشوراده تأکید کرد و بلافاصله جلسات مستمری توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست و با همکاری دستگاه‌های مربوطه ازجمله استانداری گلستان برگزار و قرار شد اجرای هرگونه طرح گردشگری در این ذخیره‌گاه مهم زیست‌کره با هماهنگی سازمان حفاظت محیط‌زیست انجام شود.

مردادماه سال گذشته، سیزدهمین نشست کمیته ملی طبیعت‌گردی که با حضور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست و معاون حفاظت و امور اراضی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به‌عنوان اعضای کمیته ملی طبیعت‌گردی برگزار شد، موضوع پروژه طبیعت‌گردی جزیره آشوراده منطبق با معیار‌های محیط‌زیستی در محدوده ۲۲ هکتاری به‌عنوان یکی از موضوعات مهم و دارای اولویت از سوی شخص رئیس‌جمهور در سفر استانی گلستان، مطرح شد و مورد تأیید نهایی اعضا قرار گرفت. سفر رئیس قوه قضاییه استان گلستان هم دستور ویژه حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای را برای رفع جنبه‌های حقوقی و قضایی مسائل و مشکلات استان ازجمله مسئله «طرح گردشگری جزیره آشوراده» را در پی داشت و طرح گردشگری آشوراده ضمن توجه به جوانب و ملاحظات زیست‌محیطی، به لحاظ حقوقی و قضایی هم تعیین تکلیف شد.

ماجرا از چه قرار است؟
فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست کشور در این باره گفت: «اداره میراث فرهنگی با مصالح ساختمانی بدون انجام هماهنگی، قصد ورود به منطقه حفاظت شده میانکاله را داشت که با ممانعت محیط‌بانان میانکاله از ورود مصالح ساختمانی به این منطقه جلوگیری و قرار شد اداره میراث فرهنگی استان گلستان پس از اخذ مجوز نسبت به ورود به میانکاله اقدام کند.»

سرهنگ جمشید محبت‌خانی افزود: «یک اثر تاریخی در منطقه حفاظت شده میانکاله قرار دارد که وظیفه حفظ و نگهداری آن برعهده میراث فرهنگی است، اما نیاز است از قبل، مجوزی برای ورود به منطقه گرفته شود؛ محیط‌بانان نیز وظیفه کنترل مجوز را دارند. دستگاه دولتی برای انجام هرگونه فعالیت عمرانی در منطقه حفاظت شده باید مجوز داشته باشد. با توجه به اینکه مسئولان میراث فرهنگی مجوز ارائه نداده بودند، محیط‌بانان میانکاله از ورود مصالح به منطقه ممانعت به عمل آوردند و با احترام از آنان خواستند که پس از اخذ مجوز نسبت به ورود مصالح به منطقه اقدام کنند.»

او ادامه داد: «برخلاف برخی مباحث مطرح شده، وقوع درگیری بین محیط‌بانان و کارکنان میراث فرهنگی به هیچ عنوان رخ نداده است بلکه بحث جزئی بین طرفین به‌وجود آمده بود که درنهایت آقای تقی‌پور، مسئول پناهگاه حیات وحش میانکاله برای بررسی بیشتر موضوع به پاسگاه دریابانی محل رفت و بعد از نیم ساعت حضور در پاسگاه، موضوع با صحبت حل و فصل و قرار شد مجوز لازم از محیط‌زیست استان گرفته و سپس وارد منطقه شوند. تأکید می‌کنم که بحث شفاهی بوده و بازداشت و درگیری رخ نداده است.»

آذرماه سال گذشته نیز انتشار تصاویر درگیری لفظی محمدجوادساروی، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گلستان با یک محیط‌بان در جزیره آشوراده خبر ساز شده بود که واکنش مدیران سازمان حفاظت محیط زیست را به دنبال داشت.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود
  • علی‌اف: آذربایجان هرگز به اوکراین سلاح نمی‌دهد
  • اندازه‌گیری قند خون با گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • اندازه‌گیری قند خون با ساعت گلکسی واچ 7 امکان‌پذیر خواهد شد
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟