Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@17:35:37 GMT

انجام ۱۷۰ عمل پیوند در بیمارستان فرهیختگان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۱۹۱۸۵

انجام ۱۷۰ عمل پیوند در بیمارستان فرهیختگان

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، مراسم بازدید محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از بیمارستان فرهیختگان انجام شد. در این مراسم افشین حراجی رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک سالروز میلاد امام رضا (ع) گفت: قولی را که خدمت مسئولان دانشگاه و بیمارستان داده بودیم، امروز می‌خواهیم عملیاتی کنیم و بخش جراحی فک و صورت و دندانپزشکی بیمارستان را تکمیل نماییم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف صرفاً ساخت درمانگاه در بیمارستان نبود بلکه دنبال ایجاد سانتری در بیمارستان بودیم تا مرکز آموزشی درمانی خوبی در شأن دانشگاه آزاد اسلامی و مراجعه‌کنندگان آن در حوزه دندانپزشکی نوین با تکنولوژی‌های روز ایجاد کنیم.

حراجی افزود: یک ماه کامل است که دانشجویان رشته مشغول درمان در این بخش هستند و می‌توان گفت بخش جراحی فک و صورت تکمیل‌ترین بخش در نوع خود در حال حاضر است. مقرر است که حدود یک ماه به صورت محدود کار شود اما از روز شنبه هفته آینده بخش رزیدنتی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. کلینیک تخصصی که در اینجا راه افتاده در سطح دانشگاه‌های کشور بی‌همانند است و هم‌اکنون ۴ یونیت دندانپزشکی و ۶ گروه تخصصی در رشته‌های فک و صورت، کودکان، ارتدنسی و آندو فعالیت خواهند کرد و با بانک بیماری که در دانشگاه آزاد اسلامی داریم، این فعالیت شروع خواهد شد و در هفته حداقل توانایی گرفتن ۱۵ بیمار ارتدنسی داریم.

همچنین در این مراسم محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این بیمارستان یک مرکز پر اهمیت و هزینه‌بر برای دانشگاه بوده است و با ویژگی‌های خاصی ساخته شده و کارهای خاصی را هم تاکنون انجام داده است که نمونه آن انجام پیوندهایی چون پیوند کلیه است. تعداد پیوند کلیه این بیمارستان بیشتر از پیوندهای کلیه‌ای است که در بیمارستان‌های سطح کشور انجام شده. همیشه دانشگاه آزاد را در سطح کارهای پرکیفیت و سطح بالا نمی‌دیدند و برای آن، کارهای عمومی تعریف شده بود در حالی که این بیمارستان برای کارهای پرکیفیت ساخته شده است.

نفر تصریح کرد: میرزایی توانست این افتخار را برای دانشگاه آزاد اسلامی و ایران کسب کند. در آینده نزدیک نیز دنبال پیوند قلب و عمل‌های جراحی سرطان و ورود به بحث سلول‌های بنیادی در این بیمارستان هستیم. یکی از ویژگی‌های اصلی کلینیک دندانپزشکی این بیمارستان این است که بر پایه دیجیتال راه‌اندازی شده و صرفاً به دنبال یک دندانپزشکی عمومی نبوده‌ایم بلکه سعی شده بین پزشکی و دندانپزشکی ارتباط برقرار کنیم و جراحی‌های فک و صورت و سر و گردن و دیگر تکنولوژی‌های روز را در این مرکز داشته باشیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: دندانپزشکی دیجیتال ما را به سمت کارهای نویی در جراحی فک و صورت می‌برد و لازم است که دندانپزشکی‌های ترمیمی و ارتدنسی را گسترش دهیم. به همین خاطر کارهایی که تاکنون در این زمینه انجام شده، کارهای بسیار بزرگی است و دنبال اعمال نوینی چون پروتز در این بیمارستان هستیم.

وی گفت: در کمتر از یک سال گذشته ۱۷۰ پیوند در این بیمارستان انجام شده و تلاش داریم که تا قبل از اتمام سال کاری که شهریور ماه امسال است، بخش کلینیک دندانپزشکی بیمارستان با کیفیت بالا و گسترده ارائه خدمات داشته باشد. بسیاری از فعالیت‌هایی که نام برده شد، در بیمارستان‌های دولتی وجود ندارد اما در بیمارستان دانشگاه آزاد، دانشکده و کلینیک دندانپزشکی به صورت اختصاصی ایجاد شده و همه گروه‌های دندانپزشکی در بیمارستان حضور دارند و انسجام دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی را به دنبال داشته که در سطح کشوری و در نوع خود بی‌همانند است.

گفتنی است که در ادامه این مراسم معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از بخش‌هایی چون درمانگاه دندانپزشکی ارتدنسی، اتاق‌های عمل جراحی فک و صورت، داروخانه اورژانس، بخش اپتومتری و درمانگاه چشم بازدید به عمل آوردند.

انتهای پیام/

حمید انصاری کد خبر: 1100367 برچسب‌ها بیمارستان فرهیختگان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بیمارستان فرهیختگان معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی جراحی فک و صورت یک دندانپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، دکتر امیر حسابی شامگاه شنبه در این راستا افزود: ظهر شنبه هشتم اردیبهشت‌ماه، طی یک عمل جراحی تومور ۱۴ سانتی‌متری از کلیه کودک ۲٫۵ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس خارج شد.

حسابی اظهار کرد: این عمل از بزرگ‌ترین عمل های جراحی کودکان است که پیش از این هم در بیمارستان کودکان بندرعباس انجام شده و تمامی موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

فوق تخصص جراحی اطفال بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس نیز که انجام این عمل جراحی را برعهده داشت، گفت: دختر بچه ۲/۵ ساله، ۲ هفته پیش متوجه برآمدگی در شکم شده بود که بررسی‌ها نشان داد، توموری حدود ۱۴ سانتی‌متری در کلیه چپ این کودک وجود دارد.

دکتر سعیده مجیدی افزود: این تومور از نوع بدخیم بود که باید به طور کامل برداشته می‌شد، خوشبختانه عمل جراحی بیمار به‌خوبی انجام شده و حال عمومی کودک مساعد است.

بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس بهمن ماه پارسال با ظرفیت ۱۱۲ تختخواب با حضور رییس جمهور به بهره‌برداری رسید.

عملیات اجرایی بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس در سال ۱۴۰۰ و با همکاری پالایشگاه نفت‌ بندرعباس با هدف ایفای مسئولیت‌های اجتماعی آغاز و در سال ۱۴۰۲ به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تحویل داده شد.

با تاکید ریاست جمهور در زمینه توسعه درمان و آموزش پزشکی، این بیمارستان طی ۲ سال تکمیل شد.

عملیات اجرایی و تجهیز این طرح با هزینه‌ای افزون بر پنج هزار میلیارد ریال به اتمام رسید و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان برای تامین تجهیزات پزشکی و اداری حدود ۲ هزار میلیارد ریال هزینه کرد.

این بیمارستان دارای امکاناتی در تراز استانداردهای جهانی ازجمله بخش‌های اتاق عمل، مراقبت‌های ویژه نوزادان وکودکان، بخش‌های بستری داخلی، جراحی اتاق عمل، عفونی، ریه، خون، سرطان، نورولوژی، قلب، تصویربرداری، رادیولوژی، سونوگرافی، سی تی اسکن، آزمایشگاه و اورژانس است.

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • قطعی بودن جدایی سه بازیکن از تیم‌های میلان و اینتر به صورت آزاد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • خارج کردن تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲٫۵ ساله
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود