Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهلت ثبت‌نام برای فراخوان حمایت از تولید و ساخت پوشش‌های ضدسایش با خواص زیست سازگار بر بستر زیرکونیوم تا ۴ تیرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

به گزارش ایسنا، چالش "تولید و ساخت پوشش‌های ضدسایش با خواص زیست سازگار بر بستر زیرکونیم" که مهلت ثبت نام آن تمدید شده است، از سوی شبکه تبادل فناوری برگزار می شود.

زیرکونیم در حالت طبیعی یک ساختار منشوری مونوکیلینک بلوری دارد و بعنوان فولاد سرامیکی مشهور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فلز درخشان، خاکستری-سفید و نرم بوده و قابلیت شکل‌پذیری و مفتول شدن را نیز دارد. زیرکونیم به‌عنوان یک جامد بلوری می‌تواند به‌صورت سنگ قیمتی یا در تجهیزات صنایع پزشکی و دندانپزشکی استفاده شود.

یکی از کاربردهای زیرکونیوم، استفاده بعنوان ماده مقاوم و ضدخوردگی در صنایع مختلف شیمیایی، بهداشتی و پزشکی است. زیرکونیوم خواص مقاومتی در برابر حملات خوردگی در برابر انواع ترکیبات از جمله محلول‌های نمکی، اسید و بازهای آلی و معدنی و حتی نمک‌های مذاب از خود نشان می‌دهد. برخی از این خواص منحصرا از ویژگی‌های زیرکونیوم و آلیاژهای آن محسوب می‌شود. این ویژگی سبب می‌شود که هزینه‌های تعمیر و نگهداری به‌شدت کاهش پیدا کند. در کنار این ویژگی‌ها، زیرکونیوم و آلیاژهای آن نیز در صورت طراحی دقیق می‌توانند خواص زیست‌سازگاری از خود نشان دهند.

در دماهای بالا، زیرکونیم متحمل تغییراتی در حجم در انتقالات فازی می‌شود. در نتیجه به‌دست آوردن ترکیبات پایدار در طول حرارت‌دهی دشوار خواهد بود. بنابراین لازم است که پایداری زیرکونیم را در دستور کار قرار داد. بنابراین زیرکونیم نسبتا پایدار شده خواص مکانیکی منحصر به فرد و پایداری در شرایط شیمیایی مختلف را از خود نشان می‌دهد.

در صورت اصلاح پوشش روی زیرکونیم، این ترکیب در محصولات در معرض سایش، تجهیزات دندانپزشکی و افزودنی‌های رنگ و پوشش‌های زیست‌سازگار در تجهیزات پزشکی استفاده می‌شود.

به نقل از ستاد نانو، از این رو با حمایت «شبکه تبادل فناوری» جهت توسعه این نوع پوشش‌های زیست‌سازگار و معرفی محصول تولیدی به متقاضیان این بخش چالشی با موضوع فوق مطرح شده است. به دو تیم برگزیده چالش ۱۰ میلیون تومان جایزه اهدا می‌شود و این تیم‌ها در پایان می‌توانند از حمایت‌های شبکه تبادل فناوری جهت توسعه محصول خود بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانوپوشش ضد سایش فناوري نانو زیست سازگار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 

فرماندار شادگان گفت: موضوع صید با الکتروشکر دیگر یک مسئله معمولی نیست بلکه یک بحران حاد در حوزه اشتغال و معیشت جوامع محلی است .

صالح زاده می گوید: ما یک طرح مقابله با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان شهرستان در نظر گرفته شد و این طرح با هماهنگی و حمایت قاطع شورای تامین شهرستان ، ادارات حفاظت محیط زیست و شیلات برای مقابله قاطعانه با صید غیرمجاز در راستای حمایت از صیادان قانونمند در شهرستان بزودی اجرا خواهد شد. 

او می‌گوید: از اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان انتظار می رود با افزایش امکانات و گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست شادگان با صیادان غیرمجاز و خارج از چارچوب قانونی که با دستگاه های ممنوعه برقی اقدام به صید غیر قانونی ماهی می کنند ، برخورد قاطعانه داشته باشند و متخلفان به مراجع ذیصلاح معرفی تا ضمن جلوگیری از ادامه این روند برخورد قاطعانه بعمل آید.

محمد حسن فقیه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شادگان گفت: شادگان با دارا بودن تالاب بین المللی بعنوان یکی از قطب های مهم معیشت علی الخصوص صید و صیادی ، منبع ارتزاق و معیشت مردم محلی و روستایبان به شمار می رود. 

 سید عادل مولا معاون ‌محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت : با توجه به لزوم حفظ ذخایر آب‌های داخلی برای پایداری و تعادل اکوسیستم محیطی و اشتغال، بهرمندی و بهبود معیشتی صیادان لازم است تا دیگر نهاد های حکومتی و جامعه اطلاعاتی با استفاده از همه امکانات و ظرفیت ها برای مقابله با صید غیر مجاز که امروز به یک بحران اجتماعی تبدیل شده است ، با اداره حفاظت محیط زیست همکاری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  •  فراخوان ایده‌های مردم برای تحقق مشارکت در جهش تولید
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان 
  • بیش از ۱۷ هزار سالمند نیازمند، تحت پوشش مراکز نیکوکاری
  • ابداع ریزسوزن‌های نرمی که فناوری‌های پوشیدنی را با بدن سازگار می‌کند
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت