Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار تهران پس از اهدای خون این اقدام را برای سلامتی مفید دانست و گفت: اهدای خون بخشی از مسئولیت اجتماعی افراد و شهروندان است و این چرخه نباید قطع شود.

به گزارش ایسنا، پیروز حناچی، شهردار تهران پس از اهدای خون در اداره کل انتقال خون استان تهران در خیابان وصال گفت: روز جهانی اهدا کنندگان خون را پشت سر گذاشتیم که به دلیل کسالت حضور برای اهدای خون در هفته گذشته میسر نشد و این برنامه به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: امروز برنامه سه شنبه های بدون خودرو را داشتیم و با دوچرخه به اداره انتقال خون استان تهران آمدیم تا در حرکت جهانی اهدای خون شرکت کنیم.

حناچی اهدای خون را امری بسیار مهم برشمرد و ادامه داد: در زندگی هر فردی شرایطی پیش می آید که نیازمند خون برای خود یا اطرافیانش است بنابراین چرخه اهدای خون نباید قطع شود و دائما باید بازتولید شود.

به گفته وی، اهدای خون ضمن مفید بودن برای سلامتی، بخشی از مسئولیت اجتماعی افراد و شهروندان است.

شهردار تهران درباره تبدیل ساختمان قدیمی و ۱۱۰ ساله سازمان انتقال خون در خیابان وصال به موزه یا مجموعه تاریخی فرهنگی که چندماه پیش مطرح شده بود، اضافه کرد: این مسأله در حال پیگیری است و مسولان سازمان انتقال خون نیز با این مسأله موافقت کردند.

وی درباره چگونگی جلوگیری از تخریب و از بین رفتن ساختمان های تاریخی، گفت: قدم اول ثبت ملی این ساختمان ها است که باعث می شود ارزش های این بناها مورد تهدید قرار نگیرد که اگر با موافقت مالکان باشد این اتفاق بهتر رخ می دهد.

حناچی با بیان اینکه برخی از مالکین این قدرت را ندارند اما اگر با ثبت ملی شدن درهای ساختمان به روی شهروندان باز شود،شهرداری از این کار حمایت می کند.

شهردار تهران درباره رعایت نکردن برخی نکات ایمنی ساختمانی در برخی از مراکز درمانی و بیمارستانی و چگونگی حل این مشکل عنوان کرد: بخشی از این مسأله به همکاری خود بیمارستانها بستگی دارد. اگر به شهرداری مراجعه کنند تلاش می کنیم با اجرای مقررات ملی ساختمان استانداردسازی انجام شود.

او اضافه کرد: در گذشته برخی از این مراکز در بسیاری از موارد بدون پروانه ساخته شدند. البته این مسأله به این معنی نیست که شهرداری در جریان ساخت آن قرار نداشته یا رعایت الزامات ایمنی در آن به هیچ وجه انجام نشده، بلکه به این معنی است که فرایند اخذ پروانه درباره این ساختمان ها طی نشده است که در دوره جدید مدیریت شهری این روند متوقف شده است.

شهردار تهران اعمال مقررات مربوط به ایمنی و مقررات ساختمانهای دولتی را یکی از مطالبات شهرداری از دولت عنوان کرد و افزود: این مسأله مربوط به ساختمانهای دولتی می شود که بدون پروانه یا با تخلف ساخته شدند. 

او درباره میزان همکاری دولت در این موضوع یادآور شد: دولت مسأله بدهی های خود به شهرداری را معمولا در قانون بودجه به شکل تهاتر آورده است و در این دوره میزان تهاتر شهرداری با دولت حدود ۵۰۰۰ میلیارد تومان بوده است.

به گفته حناچی، در حال حاضر نیز امکان اعمال ضوابط و اصلاح ساختمانهای متخلف وجود دارد و می توان آنها را به استاندارد ایمنی و فنی نزدیک کرد.

او مشکل ساختمان سینا اطهر را وجود یک خلاء قانونی دانست و گفت: در دهه پنجاه قانون شهرداری ها به پزشکان اجازه می داد که مطب را در خانه های خود ایجاد کنند. در سال ۶۵ این قانون اصلاح و به مطب و حرف وابسته تغییر می کند که نتیجه این تغییر ایجاد دی کلینیک ها در پلاک های مسکونی سطح شهر است.

بر اساس گزارش سایت شهر، شهردار تهران گفت: در پلاک مسکونی مواردی مانند اسکلت، راه فرار، سیم کشی و آسانسور با تراکم مسکونی تهیه می شود، ولی زمانی که میزان مراجعات ده برابر یا بیشتر شده و کاربری های دیگری نیز به ساختمان اضافه شود، مشکلاتی به وجود خواهد آورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران اهداي خون شهردار تهران انتقال خون اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، مجید رستگاری امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در اولین جلسه کمیته راهبری طرح احیاء و تعادل بخشی شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی خواستار تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف طرح تعادل بخشی شد.

وی خواستار تلاش مضاعف و پیگیری های لازم در جهت تحقق اهداف برنامه عملیاتی طرح احیا و تعادل بخشی سال جاری و حفظ آب در آبخوان با هدف به تعادل رسانیدن وضعیت آبهای زیر زمینی استان شد.

️مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی تحقق برنامه های طرح تعادل بخشی را در راستای نجات آب و منابع آبی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این راستا جلوگیری از برداشت‌های غیر مجاز، اضافه برداشت‌ها و همچنین ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی در جامعه اهمیت فراوان دارد چرا که آب سرمایه ملی است که حفظ آن همت و همراهی جامعه و سایر دستگاه‌های مرتبط را در اجرای برنامه‌ها می طلبد.

️رستگاری افزود: با اجرای برنامه های عملیاتی و برش‌های استانی طرح احیا و تعادل بخشی، می‌توان آب بیشتری را به بخش صنعت استان تخصیص دهیم که به مراتب بازدهی و اشتغال بیشتری به همراه خواهد داشت.‌

وی همچنین از مدیران امور خواست با تجهیز چاه‌های مجاز به ابزار اندازه گیری، چاه‌هایی که بیشترین ضرر را به آبخوان‌های استان وارد می کنند را شناسایی و در اولویت قرار دهند.

️مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: حفظ آبخوان‌ها مهم و برای استان حیاتی‌است و همه با هم باید در حفظ و نگهداری آبخوان‌ها تلاش کنیم و برخورد جدی‌تری با کسانی که برداشتهای بی‌رویه می کنند، انجام شود.

کد خبر 749480

دیگر خبرها

  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • آغاز ساخت ایستگاه مترو بازارک رباط کریم
  • سنگلج در خطر است!
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • خروج علیه شهردار تهران
  • اولین تاکسی برقی وارد اراک می‌شود
  • در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» سال ۱۴۰۲ چه گذشت؟
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود