Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه آمریکا از امروز (سه‌شنبه) اقدام به سفر به اروپا می‌کند تا در کنفرانسی درباره لیبی و همین طور نشستهای مربوط به گروه ۲۰ و به اصطلاح ائتلاف مبارزه با گروه تروریستی داعش و همینطور یک بحث چندجانبه درباره سوریه و مجموعه‌ای از تعاملات دو جانبه شرکت کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در آلمان که نخستین بخش این سفرش است، در دومین کنفرانس برلین درباره لیبی شرکت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اجلاس به عنوان یک فرصت بزرگ به منظور تقویت حمایت بین‌المللی از فرآیند جاری آشتی، اصرار بر مساله خارج شدن سربازان خارجی و حمایت از تدارک برای برگزاری انتخابات ملی در ماه دسامبر در نظر گرفته می‌شود.

دیپلماتهای آمریکایی می‌گویند، این کنفرانس همچنین ممکن است به نگرانی‌ها درباره "اقدامات بی ثبات کننده" گروه‌های شورشی در کشور همسایه یعنی چاد که ادعای حمایت مقاطعه کاران خصوصی روس از آنها مطرح شده، رسیدگی کند.

بلینکن در ضمن حضورش در برلین انتظار می‌رود با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و هایکو ماس، وزیر امور خارجه این کشور دیدار کند. دیپلماتهای آمریکایی می‌گویند او این فرصت را برای ابراز مخالفت آمریکا با پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم ۲ از روسیه به اروپا از دست نخواهد داد. یک مساله برجسته دیگر در دستور کار نشست بلینکن با ماس مربوط به مبارزه با یهودستیزی و انکار هولوکاست است.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه آمریکا، بلینکن در تاریخ ۲۵ ژوئن در پاریس با امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه این کشور  دیدار می‌کند. او همچنین با ماتیاس کورمان، دبیرکل سازمان توسعه و همکاری اقتصادی در خصوص ابتکارات مربوط به وضع مالیات بین‌المللی به بحث خواهد پرداخت.

بلینکن در شهر رُم پایتخت ایتالیا نیز با لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه این کشور مشترکا ریاست یک نشست "ائتلاف جهانی شکست داعش" را به عهده می‌گیرد. بلینکن در حاشیه این نشست در یک نشست در سطح وزرا درباره سوریه با هدف بحث بر سر بحران این کشور و تاکید بر اهمیت رفع نیازهای انسانی شرکت خواهد کرد.

او همچنین دیدارهایی دوجانبه با سرجیو ماتارلا، رئیس جمهور و دی مایو خواهد داشت و همچنین برای مذاکرات با مقامهای واتیکان به آنجا می‌رود.

وزیر خارجه آمریکا در شهرهای باری و ماترا به یک نشست وزیران خارجه گروه ۲۰ می‌پیوندد. طبق اعلام وزارت خارجه آمریکا، او قصد تاکید بر تعهد آمریکا به چند جانبه گرایی، بحث بر سر تداوم همکاری برای مبارزه با همه گیری کووید-۱۹، رسیدگی به بحران آب و هوایی و روند بهتر بازسازی به همراه شرکای جهانی با تمرکز بر آفریقا دارد.

مقامهای آمریکایی صحبتی از اینکه بلینکن برنامه دیدارهای دو جانبه با همتایانش از روسیه و چین داشته باشد که در نشست گروه ۲۰ در ایتالیا حاضر هستند، نکردند.

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: وزیر امور خارجه خارجه آمریکا گروه ۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۶۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه

به گزارش جام جم آنلاین، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان امروز-شنبه- در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی که در بانجول پایتخت گامبیا درحال برگزاری است گفت: عربستان بار دیگر بر مطالبه خود مبنی بر ایجاد آتش‌ بس فوری و پایدار در نوار غزه تاکید می‌کند.

وی همچنین بر اهمیت فراهم کردن گذرگاه‌های انسانی امن در راستای پایان دادن به مشکلات مردم فلسطین تاکید کرد.

وزیر خارجه عربستان همچنین ریاست این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی را به کشور گامبیا تبریک گفت.

پانزدهمین نشست سازمان همکاری اسلامی امروز در بانجول کار خود را آغاز کرد و این نشست دو روزه خواهد بود.

طبق بیانیه سازمان همکاری اسلامی مقامات ۵۷ کشور عضو این سازمان و مقامات برخی کشورهای خارج از سازمان نیز در این نشست مشارکت دارند.

دیگر خبرها

  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • اسرائیل جرأت نکرد تصاویر آثار حمله ایران را به دنیا نشان دهد | این رژیم بمب اتم هم بخواهد...| بلینکن درباره ارتش اسرائیل به نخست وزیر عراق چه گفت؟
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • تاکید عربستان بر آتش‌ بس فوری در غزه
  • تاکید عربستان بر آتش‌بس فوری در غزه
  • بلینکن: به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم