Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی صبح سه‌شنبه در دیدار با اعضای شورای قضائی استان مرکزی به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه، با بیان اینکه دستگاه قضا همچون گذشته خدمت گذاری به مردم استان را سرلوحه امور خود قرار داده است، گفت: دادگستری استان مرکزی در راستای خدمت هرچه بهتر و صادقانه تر گام بر می‌دارد، امنیت با کار قضا یک امر در هم تنیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه تأمین امنیت در مقوله‌های مختلف برای مردم اهمیت دارد، اظهار کرد: دادگستری استان مرکزی در این موارد ورود خوبی داشته است. سال گذشته در این خصوص برنامه‌ای تدوین و برخورد شدید با جرایم شدید در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: نقشه راه قوه قضائیه، سند تحول دستگاه قضا است که حاصل تلاش و زحمات کارشناسان و نیروهای دستگاه قضا و برگرفته از تجربیات ۴۰ ساله نظام قضائی جمهوری اسلامی و برآیند موفقیت‌ها و چالش‌هاست. این سند امید و اعتبار دو چندانی به دستگاه قضائی بخشیده است.

موسوی ادامه داد: مقابله با فساد در درون و بیرون از دستگاه قضائی و تحقق کارآمدی، ۲ اولویت مهم کشور است که سند یاد شده بر این مبنا تهیه شده و ۷ مأموریت مهم و ۱۴ چرخش تحول‌آفرین در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در آن در نظر گرفته شده و خروجی اجرای این سند اجرای عدالت و رضایتمندی مردم است.

وی در ادامه با اشاره به دستاوردهای دادگستری استان مرکزی، اظهار کرد: در استان مرکزی وضعیت رسیدگی الکترونیکی به پرونده‌های قضائی به خاطر فراهم نبودن زیرساخت‌ها مطلوب نبود اما از ۲ درصد دادرسی الکترونیک در پایان خردادماه به ۷۵ درصد رسیدیم که رشد بسیار خوبی در این حوزه محسوب می‌شود و مصداق حرکت به سمت قوه قضائیه هوشمند است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سال ۹۸ بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال جرایم وصولی تعزیرات بوده که در سال ۹۹ به ۳۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

موسوی ادامه داد: افزایش عملکرد ۱۷۳۰ درصدی در حوزه مختومه کردن پرونده‌ها و افزایش ۴ درصدی مصالحه از دیگر اقدامات دادگستری استان مرکزی بوده است.

وی با بیان اینکه در راستای کاهش محکومین مالی نیز اقدامات زیادی صورت گرفته و چندین بار محکومین مالی محبوس نفقه صفر شده‌اند، گفت: در واقع در خصوص محکومین نفقه نیز گام‌هایی برداشته شده است، سال گذشته ۲۹۰ زندانی محکوم مالی و در دهه کرامت امسال ۱۱ نفر از زندانیان مالی آزاد شده‌اند و در ماه مبارک رمضان امسال نیز ۲۳ میلیارد ریال از سوی ستاد دیه کمک شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، پیشگیری از وقوع جرم و مدیریت و مهندسی این مهم به عهده قوه قضائیه است، عنوان کرد: اما تمام بار این وظیفه بر عهده قوه قضائیه نیست، لذا دستگاه قضائی استان در این زمینه تلاش کرده از همه ظرفیت‌ها استفاده کند.

موسوی در پایان بیان کرد: متأسفانه در حوزه جرایم، سرقت در صدر پرونده‌های وارده قرار دارد، اکثر سرقت‌ها خرد و ناشی از فقر و تنگدستی است. محرومیت مجرمین، سارقین، اراذال و اوباش زندانی از تسهیلات ارفاقی، از اردیبهشت سال ۹۹ در دستور دستگاه قضا قرار گرفته است.

کد خبر 5241696

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد دیه قانون اساسی دادگستری استان مرکزی اراک انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها شورای شهر کرمانشاه انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا رای گیری گرگان نتایج شمارش آرا سیدابراهیم رئیسی بوشهر ایلام دادگستری استان مرکزی دستگاه قضا قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۱۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک روز معلم و نیز روز کارگر خطاب به کارآموزان قضایی دور دوم گفت: ورود به عرصه مهم، خطیر و حساس ولی با ارزش قضاوت را به شما تبریک می‌گویم و یقین دارم که عنایت خداوند بوده که شما را در این مسیر قرار داده، مسیری که گره گشایی از مشکلات مردم و احقاق حق در یک نظام الهی است.
عتباتی با اشاره به ظرفیت بالای علمی استان گفت: استان آذربایجان غربی در بسیاری از عرصه‌های علم و دانش دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است که یکی از این ظرفیت‌ها که مغفول مانده بود ظرفیت حقوقی بود و باتوجه به اینکه استان در زمینه کادر قضایی به شدت در مضیقه بود تلاش گردید با استفاده از این ظرفیت و عنایت و اعتماد ریاست معظم قوه قضائیه دوره اول کارآموزی قضایی را با ۳۳ کارآموز که بومی استان هستند در سال گذشته برگزار کنیم که در تیر ماه سال جاری این دوره به پایان خواهد رسید و همچنین با استفاده از این ظرفیت و تجربه، امروز شاهد افتتاح آغاز رسمی دوره دوم کارآموزی قضایی با ۳۹ کارآموز هستیم که با پایان این دوره‌ها استان از ثمره آن که تامین نیروی مورد نیاز قضایی است بهره خواهد برد و امید است این دوره‌ها استمرار داشته باشد.
عتباتی در پایان با تقدیر از شورای معاونین دادگستری استان، ادارات تابعه، مجموعه مدیریتی دانشگاه ارومیه که شرایط بسیار مناسبی را برای برگزاری این دوره‌ها فراهم نمودند گفت که افتخار تربیت قاضی که محوریت اصلی در دستگاه قضایی است و همه کمک می‌کنند که شرایط برای صدور رای و احقاق حق فراهم آید متعلق به کل استان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری استان نیز در ابتدای این آیین ضمن خوشامدگویی گزارشی از روند برگزاری دور اول کارآموزی قضایی آذربایجان غربی ارائه و گفت: استان از حیث کادر قضایی در مضیقه بوده و ۵۱ درصد از پست‌های قضایی آن خالی است.
محمدپور ادامه داد: در طول سه سال حضور دکتر عتباتی در استان، در بخش‌های مختلف پیگیر مشکلات و رفع آنها بودند که یکی از این بخش‌ها تامین کادر قضایی و اداری بود که با تلاش‌های ایشان در طی سه سال نزدیک به ۳۰۰ نفر کادر اداری و ۸۴ نفر کادر قضایی به استان جذب شده است و همچنین با پیگیری‌های ایشان و عنایت ویژه ریاست معظم قوه قضائیه و معاونت منابع انسانی قوه قضائیه با برگزاری دور‌های کارآموزی قضایی در استان برای تربیت قاضی و تامین کادر قضایی در استان راه اندازی شده اند.
شایان ذکر است با این آیین دوره دوم کارآموزی قضایی استان آذربایجان غربی رسماً افتتاح شد.

دیگر خبرها

  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • مقدمات برگزاری «دادگاه‌های صلح» در لرستان فراهم شود
  • دستگاه قضایی آخرین ملجأ و پناهگاه مردم است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • کاهش ۵۰ درصدی نقاط حادثه‌خیز استان خوزستان
  • تأمین امنیت روانی جامعه در اولویت دستگاه عدلیه است
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • کاهش ۱۸ درصدی وقوع سرقت در کرمانشاه
  • رئیس کل دادگستری قزوین منصوب شد
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است