Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های سوریه، این قرارداد همکاری در پایان سفر ۶ روزه هیات صنعتی عراق به دمشق بین «زیاد صبحی صباغ» وزیر صنعت سوریه و «منهل عزیز الخباز» وزیر صنایع و معادن عراق امضا شد.  

وزیر صنایع سوریه پس از امضای این قرارداد همکاری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حمله گروه‌های تروریستی طی سال‌های گذشته دو کشور را تحت تاثیر قرار داده است، افزود: سفر هیات عراقی به دمشق و برگزاری جلسات فشرده هیات‌های دو کشور زمینه همکاری‌های مشترک در زمینه‌های صنعتی و اقتصادی را فراهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

صباغ افزود: تبادل تجربیات، ایجاد یک کارگروه مشترک صنعتی در روزهای آینده و تسهیل روادید ورود تجار و مسائل مربوط به حمل و نقل زمینی بین دو کشور را از مفاد این قرار داد همکاری است.  

وی با اشاره به اینکه نقاط مشترکی بین بخش‌های دولتی سوریه و عراق وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور بتوانند موارد توافق شده را پیگیری و پیشرفت‌های اقدامات انجام شده را بصورت ماهانه گزارش دهند.  

عزیز الخباز وزیر صنایع و معادن عراق نیز با اشاره به نقش بخش خصوصی در پیشرفت صنعت دو کشور سفر هیات عراقی به دمشق را برای همکاری‌های صنعتی و اقتصادی آینده بین بغداد و دمشق با اهمیت ارزیابی کرد و گفت: تبادل تجربیات، آموزش، مدیریت، بازاریابی و تلاش برای تشکیل یک منطقه صنعتی مشترک که بتواند با محصولات کشورهای منطقه رقابت کند، از اهداف قرارداد همکاری دو کشور است. 

هیات صنعتی عراق به سرپرستی منهل عزیز الخباز وزیر صنایع و معادن این کشور از چهارشنبه هفته گذشته سفر خود به سوریه را آغاز کرد و طی این مدت افزون بر دیدارها و جلسات فشرده با مقامات سوری و فعالان اقتصادی و صنعتی این کشور و بحث و گفت وگو در مورد راه‌های همکاری اقتصادی و اقتصادی بین دو کشور، از بسیاری از تاسیسات صنعتی در دمشق و حلب دیدن کرد. 

برچسب‌ها سوریه حلب آسیای غربی دمشق عراق بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سوریه حلب آسیای غربی سوریه حلب آسیای غربی دمشق عراق بغداد دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از امضای ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی این شرکت در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، محمد گلستان‌باغ با بیان اینکه مجوز امضای ۷ قرارداد تولید بار اول به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در بیست‌وهشتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران صادر شده است، گفت: با امضای این قراردادها مجموع قراردادهای تولید بار اول مناطق نفت‌خیز جنوب به رقمی حدود هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

وی با اشاره به تحول مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه پژوهش و به هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری، افزود: تحقق این موضوع، اثرگذاری بالایی در شبکه زیست‌بوم نوآوری کشور داشته است و بی‌شک این رویداد بین‌المللی فرصت ارزشمندی در حوزه توسعه همکاری‌ها و نهادی‌سازی مذاکره‌ها منتهی به قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بیان کرد: جهش اقتصادی و تولید از درگاه دانش‌بنیان‌ها، مراکز علمی و تخصصی می‌گذرد و مشارکت جمعیت متخصص و نخبگانی مردمی حوزه صنعت به همین منظور اهمیت بسیاری دارد که باید بیش از پیش توجه شود.

گلستان باغ ادامه داد: در دو ماه نخست امسال تعداد ۸ قرارداد پژوهشی به ارزش حدودا ۳۵ میلیارد تومان امضا شده و ۸ بسته قرارداد پژوهشی نیز به ارزش حدودی ۷۰ میلیارد تومان با مراکز دانشگاهی، پژوهشی و دانش‌بنیان در دست اقدام قرار دارد که برنامه‌ریزی لازم برای امضای این قراردادها در خردادماه امسال انجام شده است.

وی در پایان گفت: عملکرد شاخص دو ساله گذشته شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه پژوهشی و فناوری با انتخاب شرکت برتر کشور در حوزه قراردادهای تولید بار اول و شرکت برتر در سطح وزارت نفت در حوزه قراردادهای پژوهشی و فناوری بدون شک جز با تلاش و پیگیری همه مدیران و همکاران فعال در حوزه پژوهش و کارگروه‌های تخصصی در همه مدیریت‌های ستادی و شرکت‌های پنج‌گانه بهره‌بردار حاصل نمی‌شد.

دیگر خبرها

  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • گرامیداشت اربعین شهادت شهدای کنسولگری ایران در دمشق برگزار شد
  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • تپسل و شیپور قرارداد همکاری امضا کردند
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • دیدار رئیس حشد شعبی با بشار اسد
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق