Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که مردم اهدای خون را در تابستان گرم پیش رو فراموش نکنند.

 ایرج حریرچی که برای اهدای خون به مرکز انتقال خون وصال آمده بود، اهدای خون را یک ضرورت در روزهای همه گیری کووید ۱۹ خواند و گفت: من همیشه خون اهدا می کنم و شاهد هستم که محیط انتقال خون بسیار تمیز و ایمن است و دستور العمل های بهداشتی در آن رعایت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: شهروندان می توانند با خیالی آسوده ضمن رعایت فاصله گذاری و انجام پیشگیری های لازم اهدای خون را در برنامه این تابستان داغ قرار دهند زیرا روزهای گرم تابستان می تواند منجر به کاهش اهدای خون شود و همه گیری کووید ۱۹ نیز مزید بر علت است.

هر چند سطح ذخایر خون در استان تهران اکنون پایدار است، اما با افزایش گرما در روزهای تابستان و همچنین اگر ۲ تا ۳ روز آمار اهدای خون کاهش یابد این سطح ذخیره نیز کاهش خواهد یافت و وضعیت ذخیره خون نگران کننده خواهد بود و بنابراین نیاز است اهدای خون بخصوص توسط اهدا کنندگان مستمر (با سابقه حداقل دوبار اهدا در سال) و باسابقه به صورت همیشگی و دایمی باشد.

همچنین شیوع گسترده ویروس کرونا و ایجاد نگرانی های زیاد در جامعه، یکی از دلایل جدی در کاهش آمارهای حضور و اهدای خون مردم است، اما اهدا کنندگان خون اطمینان داشته باشند که مراکز اهدای خون به دلیل رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی در بالاترین سطح سلامت قرار دارد و به همین دلیل با اعتماد کامل برای اهدای خون مراجعه کنند.

اکنون در کشور سالانه بیش از دو میلیون و یکصد هزار نفر به صورت کاملا داوطلبانه خون اهدا می کنند.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان گفت: با انتقال ریزگرد به استان، وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، امین دریافر، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز سه‌شنبه تا اوایل هفته آینده وزش باد و گردوخاک مهم‌ترین پدیده‌های جوی در سطح استان هستند.

وی افزود: در این مدت با انتقال ریزگرد به استان و با وزش باد نسبتاً شدید، خیزش گردوخاک، افزایش غلظت غبار، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استان به ویژه طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه‌غربی و مناطق جنوب‌شرقی و در روزهای پنجشنبه تا شنبه برای نیمه‌جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق شمالی، غربی و مرکزی استان ضمن افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق محتمل است.

کد خبر 751414

دیگر خبرها

  • ریزگردها مهمان کرمان می‌شوند
  • جنجال ورود حجاب به سهمیه دارویی داروخانه‌ها | آنجا محلی برای بیمار است، با روان‌شان بازی نکنید!
  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • قبض‌های نجومی برق در تابستان
  • شربت توت فرنگی بهترین نوشیدنی برای روزهای گرم تابستان
  • ۱۵۵ اصفهانی همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) خون اهدا کردند
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)