Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@00:07:37 GMT

خرید گلدان سفالی

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۰۷۸۴

خرید گلدان سفالی

«انتخاب یک گلدان مناسب برای نگهداری از گیاه» یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های علاقه‌مندان به گل و گیاه است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام ریگارت، معمولاً گلدان‌ها به 6 دسته سفالی، سرامیکی، چوبی، فلزی، بتنی یا پلاستیکی تقسیم می‌شوند که در میان آن‌ها خرید گلدان سفالی رایج‌تر است.

بررسی تأثیر انتخاب گلدان در سلامت گیاه

گیاهان نمی‌توانند برای مدت زیادی در یک گلدان باقی بمانند و متناسب با میزان رشدشان به گلدان بزرگ‌تری احتیاج دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه به تفکیک انواع گلدان‌ها را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد.

گلدان سفالی

اغلب افرادی که در حوزه پرورش گیاه مشغول به فعالیت هستند برای کاشت گیاهان آپارتمانی خرید گلدان سفالی را توصیه می‌کنند. این گلدان‌ها به دلیل جنس خاص خود حس و حال خوبی را به محیط اطرافشان می‌دهند و علاوه بر شکل و طرح متنوع، در برابر آفتاب تغییر شکل نمی‌دهند. وزن زیاد گلدان‌های سفالی باعث می‌شود در برابر سنگینی گیاه به‌آسانی کج نشوند. یکی از مشکلاتی که باعث از بین رفتن اکثر گیاهان آپارتمانی می‌شود «غرقاب ماندن و پوسیدگی ریشه گیاه» است! گلدان‌های سفالی به دلیل اینکه از جنس سفال هستند، منافذی در بدنه خود دارند که امکان نفس کشیدن برای گیاه را فراهم می‌کنند، این قابلیت مانع از پوسیدگی ریشه گیاه می‌شود.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده روی گلدان‌های سفالی خود لایه‌های سفید رنگی را ببینید، این لایه‌ها در حقیقت نمک خاک هستند که از جداره‌های گلدان خارج می‌شوند و این قابلیت در گلدان‌های پلاستیکی وجود ندارد! شما می‌توانید با توجه به رنگ گلدان، میزان رطوبت خاک را سنجیده و مقدار آبیاری گیاه را بر اساس آن تنظیم کنید. گلدان‌های سفالی قیمت مناسبی دارند و به دلیل رنگ گرم خود خیلی راحت‌تر با دکور خانه ست می‌شوند. جالب است که بدانید برای درست کردن این گلدان‌ها معمولاً از خاک رس استفاده می‌شود.

گلدان پلاستیکی

گلدان‌های پلاستیکی به وزن کم و مقاومت بالا در برابر ضربه شهرت دارند. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند تعویض گلدان راحت‌تر انجام شود. این گلدان‌ها ظاهر خاصی ندارند اما بسیار متقارن هستند. اگر می‌خواهید با یک قیمت مناسب تعداد زیادی گلدان تهیه کنید پیشنهاد ما به شما گلدان پلاستیکی ریگارت است.

گلدان چوبی

کاشت گل و گیاه در این گلدان‌ها جلوه خواص تری دارد. گلدان‌های چوبی با چوب درخت سکویا، سدر یا چوب‌های جنگلی فشرده و مقاوم ساخته می‌شوند؛ همچنین رنگ پذیر هستند و طیف متنوعی دارند. هنگام استفاده از این گلدان‌ها دقت کنید که به دلیل تابش نور خورشید ریشه گیاه بیش‌ازحد گرم نشود! گلدان‌های چوبی اکثراً سبک وزن هستند و هزینه آن‌ها نسبتاً پایین است.

گلدان سرامیکی

گلدان‌های سرامیکی به طرح‌های خاصشان شهرت دارند. وزن زیاد این گلدان‌ها فرایند جابه‌جایی گیاه را کمی دشوار می‌کند اما همین قابلیت مانع از افتادن گیاه می‌شود. گلدان‌های سرامیکی را معمولاً در پاسیو یا تراس می‌گذارند. عدم وجود منافذ در این گلدان‌ها باعث از بین رفتن سریع رطوبت گیاه می‌شود.

سایر گلدان‌ها

علاوه بر گلدان‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم گلدان‌های دیگری مانند گلدان بتنی یا فلزی نیز وجود دارند که با توجه به آسیب آن ها به گل توصیه نمی شوند.

با محصولات پرفروش ریگارت تا چه حد آشنایی دارید؟

یک از بهترین برندهایی که در حوزه طراحی و ساخت گلدان سفالی فعالیت می‌کند «مجموعه ریگارت» است. اگر به دنبال خرید گلدان سفالی هستید این مجموعه گلدان‌های متنوعی را در
 جنس‌های سفالی، پلاستیکی و چوبی تولید می‌کند. گلدان‌های تولید شده در این مجموعه به سبب جنس متنوعشان، خاصیت متفاوتی دارند؛ به‌عنوان‌مثال گلدان‌های سفالی به دلیل جداره خاصشان باعث رشد بهتر گیاه و تنفس راحت‌تر آن می‌شوند. ریشه گیاهانی که در گلدان سفالی کاشته می‌شوند اغلب نمی‌پوسند زیرا آب اضافی گیاه از طریق دیواره‌های گلدان تبخیر می‌شود. شما می‌توانید گلدان خود را با هر ارتفاعی که دوست دارید تهیه کنید.

احتمالا هنگام خرید گلدان سفالی از این مجموعه با نام‌های متفاوتی روبه‌رو شوید! نام گذاری این گلدان‌ها بر اساس نام نویسندگان بزرگ دنیا مانند گلستان، موراکامی، دالی، آلن، مسکوب، سیلور استاین، رولان، رابعه، لینچ و مان است. ریگارت از محدودترین کسب‌وکارهایی است که دغدغه فرهنگی دارد و این دل‌مشغولی از روی نام گذاری محصولاتش به‌ آسانی فهمیده می‌شود. با توجه به اینکه امروزه دسترسی به اینترنت برای اکثر افراد امکان پذیر است شما می‌توانید با مراجعه به این لینک خیلی سریع به فضای اینستاگرام مجموعه سر بزنید و علاوه بر دیدن محصولات زیبا و باکیفیت مجموعه با فرهنگ کتاب‌خوانی آن آشنا شوید.

وجه تمایز ریگارت نسبت به سایر رقبا

مهم‌ترین وجه تمایز برند ریگارت «دست ساز بودن محصولاتش» است. تمام گلدان‌های این برند بدون هر گونه قالب گیری تولید می‌شود و همین قابلیت باعث منحصر به فرد شدن هر محصول نسبت به محصول دیگر خواهد شد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به دنبال خرید گلدان سفالی خیلی خاصی هستند و دوست دارید گلدانی داشته باشید که نمونه آن در هیچ جای دیگر وجود نداشته باشد بدون شک محصولات ریگارت بهترین انتخاب برای شما خواهند بود. تفاوت دیگر این مجموعه نسبت به سایر رقبا «ارتفاع متغیر گلدان‌ها» است.

اگر شما همدوست دارید حال و هوای منزل و گیاهانتان را بهتر کنید حتماً به ریگارت سر بزنید. اگر به گیاهان آفتاب دوست و گران قیمت آپارتمانی علاقه‌مند هستید ترجیحاً از گلدان‌های سفالی و اگر با یک بودجه محدود قصد خرید گیاهان فصلی را دارید گلدان‌های پلاستیکی را انتخاب کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گلدان سفالی گلدان های سفالی گلدان ها ریشه گیاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟

تاکنون، محققان شاهد حیواناتی بوده‌اند که از گیاهان برای خوددرمانی استفاده می‌کنند، اما چنین مشاهداتی نادر بوده است. میمون‌های بزرگ از گیاهان برای درمان عفونت انگلی و درد عضلانی استفاده می‌کنند. به‌تازگی مشاهده شده که شامپانزه‌ها حشرات را به زخم خود می‌مالند. بااین‌حال، درمان زخم با یک ماده فعال زیستی تاکنون دیده نشده بود. جزئیات بیشتر را می‌توانید در گزارش «بروز یک رفتار انسانی، برای اولین‌بار در اورانگوتان‌ها» بخوانید.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایسنا، زیست‌شناسان شناختی و تکاملی به‌تازگی یک اورانگوتان سوماترایی نر وحشی را در حال درمان زخم فعال روی صورت خود در یک مکان تحقیقاتی در اندونزی مشاهده کردند.

کارولین شوپلی (Caroline Schuppli) و ایزابل لامر (Isabelle Laumer) در مشاهدات روزانه خود از ۱۵۰ اورانگوتان سوماترایی که به‌شدت در معرض خطر انقراض قرار دارند، متوجه شدند که یکی از نرها به نام «راکوس»، خود را با برگ‌های گیاه آکار (Fibraurea tinctoria) درمان می‌کند که به داشتن خواص دارویی معروف است. راکوس، زخمی روی صورت برداشته بود که به‌احتمال‌زیاد طی دعوا با نری دیگر ایجاد شده است.

جزئیات خوددرمانی اورانگوتان

راکوس پس از جویدن این گیاه، مایع حاصل را به مدت حدود هفت دقیقه روی زخم گونه خود قرار می‌داد. سپس آن را با برگ‌ها می‌پوشاند و به خوردن گیاه ادامه داد. زخم طی ۵ روز بسته شد و در عرض یک ماه، کاملاً بهبود یافت.

جالب اینجاست که راکوس هنگامی‌که زخمی بود، بیش از حد معمول استراحت می‌کرد. خواب به‌طور مثبت بر بهبود زخم تأثیر می‌گذارد، زیرا ترشح هورمون رشد، سنتز پروتئین و تقسیم سلولی در طول خواب افزایش می‌یابد.

کل فرآیند، زمان قابل‌توجهی را به خود اختصاص داد. ازآنجایی‌که راکوس از آکار به‌طور خاص برای مراقبت از زخم استفاده می‌کرد، محققان می‌توانستند بفهمند که او قصد دارد خودش را معالجه کند و روش او کارآمد است.

انسان‌هایی که در جنگل‌های استوایی جنوب‌شرقی آسیا زندگی می‌کنند، از آکار برای اثرات ضددرد و تب‌بُری استفاده می‌کنند. این گیاه در طب سنتی، بیماری‌های متنوعی را درمان می‌کند. بررسی‌ها وجود موادی را در آن نشان می‌دهد که می‌دانیم دارای فعالیت‌های ضدباکتریایی، ضدالتهابی، ضد قارچی، آنتی‌اکسیدانی و سایر فعالیت‌های زیستی مرتبط با بهبود زخم هستند.

این اولین درمان فعال زخم با یک ماده فعال زیستی است که تاکنون مشاهده شده و محققان پیش‌ازاین هرگز شاهد چنین رفتاری نبوده‌اند، زیرا برخورد با حیوان زخمی آن هم در محیطی که حاوی گیاهان دارویی است، اتفاق بسیار نادری است.

پژوهشگران نمی‌دانند که آیا راکوس پیش‌ازاین نیز چنین عملی را انجام داده است یا خیر. آن‌ها همچنین نمی‌توانند تأیید کنند که آیا او این روش را از دیگرر اورانگوتان‌های مقیم زادگاهش آموخته است یا خیر. نرهای اورانگوتان پس از رسیدن به سن بلوغ، مسافت‌هایی طولانی را می‌پیمایند تا خانه جدیدی پیدا کنند. شوپلی فرض می‌کند که سایر اورانگوتان‌ها نیز می‌توانند رفتار مشابهی از خود نشان دهند.

آنچه به‌طورقطع شناخته شده است؛ این است که راکوس اولین مدیریت فعال زخم را با ماده فعال زیستی نشان داده است.

رفتار غریزی؟

اولین شواهد مستند از درمان زخم توسط انسان در نسخه خطی پزشکی متعلق به ۲۲۰۰ سال قبل از میلاد ظاهر شده است. میمون‌های بزرگ آفریقا و آسیا نیز از زخم‌های خود مراقبت می‌کنند، بنابراین شاید ما عملکردی غریزی داریم که به ما امکان می‌دهد تا گیاهان و قارچ‌های دارای خواص دارویی را بشناسیم و خود را درمان کنیم.

اما راکوس چگونه می‌دانست که باید به سراغ آکار برود و چنین درمانی را انجام دهد؟ او فرآیند نسبتاً پیچیده‌ای را انجام داد که سؤالات بسیاری را به وجود می‌آورد. ما ممکن است به‌طور طبیعی به سمت گیاهانی که دارای مواد مغذی یا خواص درمانی هستند، جذب شویم.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902521 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • خواص گیاه درمانی و مفید شنگ
  • طرز تهیه خورشت کنگر مخصوص مرحله به مرحله
  • دونگ کوای ؛ جینسنگ زنانه و نسخه ای که می تواند خطرناک باشد(+عکس)
  • خواص گیاه معجزه گر شنگ و روش مصرف آن
  • گیاهان مفید برای رشد و تقویت مو‌های نازک
  • روستای بدون بیکار در مازندران
  • روستای بدون بیکار با پرورش گل در مازندران
  • ابتلای درختان نارنج شیراز به بیماری نماتد
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟