Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، مراسم افتتاحیه «رویداد ملی نشر خوبی‌ها» همزمان با چهلمین سالگرد تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی، صبح امروز سه‌شنبه اول تیرماه در حوزه هنری برگزار شد.

اساس برنامه راهبردی اسلام، تبلیغ است 

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با قرائت این شعر که «چگونه سر ز خجالت برآورم بر دوست/ که خدمتی به سزا برنیامد از دستم» اظهار داشت: حق مردم و حق ولی جامعه بیش از هر خدمت و عرضه ماست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی حق موثرین عرصه تبلیغ که نمایندگان آن‌ها در این جمع هستند، همچون هیأتی‌ها، مسجدی‌ها، جهادی‌ها، بانوان و فعالان عرصه هنر و رسانه بیش از این‌هاست.

وی با بیان اینکه هرهدف بزرگی که تجسم کنیم با تبلیغ دست یافتنی است، گفت: اساس برنامه راهبردی اسلام تبیین و تبلیغ است و با تبیین هر مقصد بزرگی دست یافتنی است. انقلاب بزرگ ایران براساس بیانات رهبری محصول تبلیغ است و تبلیغ شبکه حیاتی جامعه ما است.

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به اینکه مشکلاتی که در کشور وجود دارد با تبلیغ می‌توان پیش روی گذاشت، خاطر نشان کرد: در بحث تولید قطعاً اگر به جنبه تبلیغی توجه می‌شد، فعالان بهتر وارد عرصه می‌شدند. در مقابل تمام فعالان عرصه تبلیغ شرمسار هستم. البته زمینه‌هایی برای خدمت بیشتر به اهل فرهنگ، مجد، هیأت، روضه و تمام بازوان تبلیغ ایجاد شده است.

بهترین نوع تبلیغ، چشاندن شیرینی معارف دین است

حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، سخنران مذهبی و مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم اظهارداشت: امام رضا(ع)می‌فرماید: خدا رحمت کند کسانی که امر ما اهل بیت(ع) را احیا می‌کنند. از حضرت سوال شد امر شما چیست؟ فرمودند: معارف ما را می‌آموزند و به دیگران آموزش می‌دهند.

وی با  اشاره به اینکه تبلیغ اگر بتواند به رشد عالی خودش دست یابد، تاثیرگذاری عالی خواهد داشت، تصریح کرد: مرتبه اول، تبلیغ علمی است. یعنی مستندگویی، قابل فهم‌گوی و کار بردی حرف زدن، به این معنا که معارف دین را مستند ارائه کنیم و قابل و فهم و کاربردی بیان کنیم. در این ۴۲ سال این نوع تبلیغ رخ داده است و مردم به عقلانیت دین و قابل فهم بودن و کاربردی بودن معارف دست یافته‌اند، اما این مرحله نازل‌ترین تبلیغ است.

ماندگاری با بیان اینکه مرحله بالاتر، تبلیغ عینی است، تصریح کرد: این تبلیغ به معنای نشان دادن سیره انبیاء، شهدا و حتی خود مخاطبان است. در آن تبلیغ به مردم می‌گوییم شما که در اربعین یا در هیأت و حسینیه می‌توانید خوب عمل کنید، چرا تکرار نمی‌کنید.

این سخنران مذهبی افزود: مرحله بالاتر تبلیغ آن است که اولیای الهی انجام دادند و آن مرحله چشاندن معارف دینی است. در این مرحله مبلغ با تمام وجود می‌گوید من این معرفت دینی را چشیدم و حیف است شما نچشید. امام خمینی(ره) می‌فرماید: انقلاب ما جوان عشرت‌کده‌ای زمان طاغوت را عاشق شهادت کرد که ما معتقدیم امام این کار را کرد.

وی تصریح کرد: ۴۰ سال فرصت خوبی برای تبلیغ در اختیار داشتیم، باید از این فرصت استفاده کنیم و اسباب تعجیل فرج را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اسلام مسجد محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۰۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طبیعت یک گام به فینال نزدیک تر شد

به گزارش خبرنگار مهر، دیدار سوم مرحله نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال میان تیم های طبیعت و ذوب آهن امروز یکشنبه برگزار شد.

در این دیدار تیم طبیعت با نتیجه ۷۴ بر ۶۸ حریف خود را شکست داد.

نیمه نهایی لیگ برتر بسکتبال به صورت ۳ از ۵ برگزار می شود. طبیعت در حالی برنده دیدار سوم شد که پیش از این یک برد دیگر هم مقابل ذوب آهن در این مرحله کسب کرده بود و نتیجه یک دیدار را هم واگذار کرده بود.

کد خبر 6097514

دیگر خبرها

  • اساتید برتر دانشگاه دامغان تقدیر شدند
  • ورزشگاه تیم جدید لیگ برتر ایران ؛ لُر آره‌نا
  • تیم نوظهور فوتسال ایران به لیگ برتر رسید
  • اعظمی: ریل‌گذاری مجلس شرکت‌های دانش‌بنیان را در بخش کشاورزی فعال کرده است
  • فعال شدن شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • طبیعت یک گام به فینال نزدیک تر شد
  • جامی که خیلی زود شگفتی‌ساز شد
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • ایران هراسی در مقابل آموزش زبان فارسی و تبلیغ سفر به ایران