Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا، ماجراهای کارآگاه ماریلا را کیت پنکهرست (Kate Pankhurst) نویسنده و تصویرگر انگلیسی کودک و نوجوان نوشته و طراحی کرده است. وی در سال ۲۰۰۲ دومین جایگاه را در جایزه مک‌میلان برای تصویرگری کتاب از آن خود کرد. پنکهرست که اکنون در لیورپول سکونت دارد این مجموعه را در ۸ جلد نوشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماریلا یک دختر کارآگاه نُه سال و نُه‌ماهه‌ بی‌نظیر است که یک کارآگاه ویژه است. او در خانه‌ درختی ته خانه‌شان یک مرکز فرماندهی دختران مرموز راه‌اندازی کرده و معماهای خیلی پیچیده و مرموزی را حل می‌کند. او برای اینکه کارآگاهی درجه یک شود از کتاب راهنمای کارآگاهان ویژه‌ی جوان کمک می‌گیرد.

انتشارات افق تا کنون ۷ جلد این مجموعه را با خرید حق انتشار آن به فارسی، در بخش کودک و نوجوان (کتاب‌های فندق) با ترجمه ریحانه جعفری منتشر کرده است.

شبح سرگردان، مسابقه بپز یا بباز، آشوب در موزه، غول اسپاگتی، فاجعه‌ی پیشی، غول غیب شده عناوین جلدهای پیش از سبیل اسرارآمیز را در مجموعه ماجراهای کارآگاه ماریلا تشکیل می‌دادند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:

۹:۳۰ صبح

محل مسابقه‌ی کارآگاهان ویژه‌ی جوان،

 پارک پادلفورد

ما اینجاییم! واقعا دارد اتفاق می افتد؟

ورود به محل مسابقه مثل وارد شدن به یک جهان خیالی و اسرار آمیز بود. صدای جیغ و فریاد ( قطار مار استخوانی ) همه جا را پر کرده بود . دریایی از بالنهای درخشان به شکل سبیل طلایی بالای سر مردم شناور بود.

من، پایی و ویولت تا قبل از چالش اول فقط کمی وقت داشتیم تا زود در چادر تجربه‌ی کارآگاهان ویژه‌ی جوان چرخی بزنیم و به جایزه‌ی سبیل اسرار آمیز نگاهی بیندازیم. می‌دانستیم نزدیکیم، چون صدای جمعیت زیادی از تو اتاق کوچک و تاریکی که می‌گفتند اوووه و واااااه، می آمد. شاید آنها کارآگاه نباشند، اما می فهمیدم چرا آن قدر هیجان زده اند. هر روز که همچین نمایشگاه تاریخی حل معما به پادلفورد نمی آمد. ( و همین طور شانس برنده شدن ما ! )

راهم را از لای جمعیت باز کردم . پاپی و ویولت را دنبال خودم کشیدم. رسیدیم به جایی که نگهبان به مردم می گفت پشت طناب بایستند. (ص. ۳۰)

سبیل اسرارآمیز در ۱۷۴ صفحه و در شمارگان یک‌هزار و ۱۰۰ نسخه با ویراستاری مژگان کلهر به بازار کتاب کودک و نوجوان آمده است.

برچسب‌ها ادبیات کودک و نوجوان کتاب نشر افق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ادبیات کودک و نوجوان کتاب نشر افق ادبیات کودک و نوجوان کتاب نشر افق کودک و نوجوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مهر، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان، فیلم «اقیانوس پشت پنجره» ساخته بابک نبی زاده به مناسبت روز خلیج فارس به‌صورت همزمان در شانزده منطقه از استان هرمزگان، اکران می شود.

این فیلم، در هفته ملی خلیج فارس روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ساعت ۱۷، به صورت رایگان و همزمان در سالن های مراکز کانون پرورش فکری استان هرمزگان اکران خواهد شد. پس از اکران، تماشاگران در فضای اسکای روم ارتباط تصویری با کارگردان و عوامل اجرایی خواهند داشت.

«اقیانوس پشت پنجره» در آخرین حضور بین المللی خود موفق به دریافت «جایزه بزرگ بهترین فیلم کودک» از جشنواره «لکنو» هند شده است و پیش از این نیز جایزه بهترین فیلم کودک و نوجوان جشنواره کودک و نوجوان اصفهان (۱۳۹۸)، جایزه صلح جهانی کنوانسیون حقوق بشر(۲۰۲۰)، جایزه هیات داوران یونیسف از جشنواره کوک اصفهان (۲۰۲۰)، جایزه بهترین فیلم کودک جشنواره سانفرانسیسکو (۲۰۲۰)، بهترین فیلم کودک و نوجوان زیروپلاس روسیه (۲۰۲۱)، جایزه بهترین فیلم کودک کینولاب لهستان (۲۰۲۲) را کسب کرده است.

فیلم «اقیانوس پشت پنجره» داستان کودکان بومی و نیازمند جزیره ای زیبا و کوچک را روایت می کند که می خواهند با کارناوالی که تدارک دیده اند، با موسیقی سنتی و رقص و نمایش‌های آیینی، جزیره خود را به توریست‌های خارجی معرفی کنند و از این طریق درآمدی داشته باشند.

این فیلم، در تابستان سال ۱۳۹۸ در جزیره های قشم و هنگام ساخته شد و عوامل آن عبارتند از بازیگران: محمد آزادی، حدیثه کرمی، جعفر قاسمی، ایوب رحیمی، مهران مظفری، غلام رنجبر، سید طاهر عزیزپور، بهرام کمیجانی، نویسنده و کارگردان: بابک نبی زاده، تهیه کننده: سید جلال چاوشیان، مجری طرح: محمد رضا کریمی صارمی، مدیر فیلمبرداری: حمید مهرافروز، آهنگساز: محمد فرشته نژاد، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، تدوین: کاوه ایمانی، مدیر تولید: مهدی مددکار، پشتیبانی تولید: محمد حبیبی، صدابردار: جعفر علیان، عکس: مصطفی مهدوی، علی اکبر اسماعیلی، صداگذار: مهزیار یزدانی نیا، برنامه ریز: محمد حمیدی، دستیار اول کارگردان: حامد نوبری، منشی صحنه: نرگس مولوی، تصحیح رنگ و نور: علی شهریاری، گریم: داریوش صالحیان. هاشم جوری، پخش بین الملل: فاطمه محسنی، مدیر روابط عمومی: حمید حسین زاده.

کد خبر 6093073 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • اعضای شورای سیاستگذاری سی و ششمین جشنواره فیلم کودک معرفی شدند
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی تمدید شد
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب