Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:05:51 GMT

«رسالت زیگموند فروید» به چاپ چهارم رسید

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۱۴۸۳

«رسالت زیگموند فروید» به چاپ چهارم رسید

انتشارات علمی و فرهنگی در سال ۱۳۹۴ با سر و شکلی جدید و حروفچینی مجدد این کتاب را تجدید چاپ و روانه بازار کتاب کرد و اکنون با همین سر و شکل نسخۀ به‌روز شده به چاپ چهارم رسیده است.

کتب زیادی در شرح و تفسیر دیدگاه‌ها و زندگی زیگموند فروید نگاشته و به فارسی ترجمه شده‌اند. تا مدت‌ها نگاه رایج دربارۀ فروید این بود که او با طرح دیدگاه‌های تند و تاختن به دین و اخلاق با استناد به نظریات روانشناختی خود، مبانی اخلاقی جهان را زیر سوال برد؛ بسا نویسندگان، شارحان، منتقدان و شاگردان مکتب فروید در رد یا تایید او مقالات و کتاب‌هایی نوشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتاب رسالت زیگموند فروید یکی از همین کتاب‌هاست که اریش فروم در آن کوشیده است تا حد ممکن بی طرفانه تصویری روانشناختی از برخی جنبه‌های شخصیتی فروید ارائه کند که در آثار دیگر کمتر می‌توان سراغ گرفت. اریش فروم نه تعصبی نسبت به فروید دارد و نه با تعصب به نقد آثار او می پردازد؛ بنابراین این کتاب می‌تواند مخاطب را به دور از بدفهمی و قضاوت‌های ارزش‌داورانه با دیدگاه‌های فروید آشنا کند.

اریش فروم نقاط ضعف و قوت فروید را هم‌زمان از نظر گذرانده است؛ نقطه ضعف‌هایی همانند قدرت‌طلبی و انتقاد ناپذیری و قوت‌هایی چون کشف ضمیر ناخودآگاه که باعث تحول بنیان‌های دانش روانشناسی شد.

عناوین فصول کتاب بدین قرارند: «حقیقت جویی و شجاعت فروید»، «ارتباط فروید با مادرش»، «رابطه فروید با زنان»،«وابستگی فروید به مردان»، «رابطه فروید با پدرش»، «قدرت طلبی فروید»، «فروید: مصلح جهانی»، «ویژگی‌های شبهه سیاسی جنبش روانکاوی»، «باورهای دینی و سیاسی فروید» و «خلاصه و پایان سخن».

این کتاب در ۱۲۶ صفحه با قیمت ۲۱ هزار تومان از سوی انتشارات علمی و فرهنگی منتشر شده و برای علاقه‌مندان به حوزه‌های روانشناسی، فلسفه و دین‌پژوهی در دسترس قرار گرفته است.

برچسب‌ها کتاب کتابخوانی طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کتاب کتابخوانی طرح های ترویجی کتابخوانی کتاب کتابخوانی طرح های ترویجی کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شهاب، روگل البر تحلیلگر صهیونیست تداوم جنگ غزه را بیهوده دانست و درباره تبعات آن بر وجهه این رژیم به شدت هشدار داد.

وی افزود: چرا اسرائیل در جنگش شکست خورد؟ این سئوالی که اسرائیلی درباره آن وحدت دیدگاه ندارند در حالی که افراطی‌ها علت را عدم به کارگیری قدرت کافی می‌دانند اما مخالفان علت را نبود چشم انداز روشن جنگ عنوان کردند.

البر اذعان کرد: دیدگاه سومی هم وجود دارد که هضمش برای اسرائیلی‌ها دشوار است و آن باهوش‌تر بودن السنوار از اعضای کابینه جنگ است. او آینده نگر است و گام‌های آتی را به خوبی ارزیابی می‌کند و به پیش می‌رود و هر بار اسرائیل را غافلگیر می‌کند.

وی گفت: واقعیتی که نباید از نظر پنهان داشت این است که السنوار شطرنج باز قهاری است.

کد خبر 6091131

دیگر خبرها

  • نظریهٔ تکامل سوء تفاهمی بیش نیست
  • رسالت معلمان، هدایت و ارشاد دانش آموزان است
  • چرا تل آویو در جنگش شکست خورد؟/ نکته‌ای که هضمش دشوار است
  • السنوار شطرنج باز قهاری است/ هر بار ما را غافلگیر می‌کند
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • اولین نشست رسالت اندیشی دفتر بانوان جبهه فرهنگی گیلان برگزار شد
  • پارامتر‌های تاثیرگذار بر آینده تنظیم‌گری در فروم حکمرانی اینوتکس ۲۰۲۴ بررسی می‌شود
  • دانشجویان و اساتیدِ ایرانی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت اصلی خود بدانند