Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت نیرو به منظور تسهیل در ایفای هرچه بهتر ماموریت‌های محول شده به نیروگاه گازی ری، پیشنهاد انتقال واحدهای این نیروگاه به پژوهشگاه نیرو را به هیات دولت ارائه کرده است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هبئت دولت، سیاست‌های کلی علم و فناوری، ضمن تاکید بر ضرورت تقویت بخش پژوهش و فناوری، بر الزام برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری صحیح در این حوزه به منظور تحقق سهم چهار درصدی این بخش از تولید ناخالص ملی تصریح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی (اقتصاد دانش‌بنیان)، بسترسازی برای شکوفایی اقتصاد ملی، توانمندسازی ظرفیت‌های داخلی و توسعه ساخت داخل (با تاکید بر ارتقا سطح فناوری و کیفیت محصولات داخلی) به عنوان بخشی از راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

در همین راستا و به استناد وظایف اساسنامه‌ای پژوهشگاه وزارت نیرو، طرح‌هایی به منظور ارتقا فناوری و شتاب بخشیدن به نوآوری در صنعت برق، به این مؤسسه تحقیقاتی محول شده است. افزایش راندمان واحدهای نیروگاهی موجود، باز توانی واحدهای نیروگاهی در حال بهره‌برداری در شبکه برق کشور و ارتقا توانمندی و دانش فنی کشور در حوزه بهره‌برداری، از اهم مأموریت‌های محول شده به این پژوهشگاه محسوب می‌شوند.

در حال حاضر وزارت نیرو به منظور تسهیل در ایفای هرچه بهتر این مأموریت‌ها در نظر دارد واحدهای نیروگاه گازی ری را به پژوهشگاه نیرو انتقال دهد. لازم به ذکر است نیروگاه مذکور جز ۲۰ درصد ظرفیت نیروگاهی سهم دولت محسوب می‌شود که واحدهای نصب شده در آن، ضمن برخورداری از تنوع فناوری، از بالاترین قابلیت برای انجام مطالعات فنی و پژوهشی با هدف بهینه‌سازی و ارتقا راندمان برخوردار می‌باشند.

از نگاه این وزارت، این اقدام ضمن بهبود وضع موجود نیروگاه، به دستاوردهای قابل تعمیم به سایر نیروگاه‌های کشور منجر می‌شود.

گفتنی است این پیشنهاد مراحل بررسی خود را در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هبئت دولت طی می‌کند.

متن پیشنهادی این وزارت به شرح زیر است.

۱- نیروگاه گازی ری به وزارت نیرو (پژوهشگاه نیرو) منتقل می‌شود.

۲- پژوهشگاه نیرو موظف است خالص درآمد حاصل از فروش برق واحدهای نیروگاهی یاد شده را (پس از کسر هزینه‌های بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری) در چارچوب سیاست‌های مصوب هبئت امنا پژوهشگاه و با نظارت وزیر نیرو، صرفاً برای انجام پژوهشی، نوآوری و ارتقا سطح فناوری داخلی در صنعت برق هزینه کند.

۳- سرمایه دولت در شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی معادل ارزش دفتری نیروگاه کاهش می‌یابد.

کد خبر 502472

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اقتصاد مقاومتی هیئت دولت دفتر هیئت دولت نیروگاه نیروگاه گازی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واحدهای نیروگاه نیروگاه گازی ری پژوهشگاه نیرو وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد.

کد خبر 6090206

دیگر خبرها

  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی