Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی محمودنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: با توجه به افزایش استقبال زائران در دهه‌های اخیر از اعتاب مقدس از جمله حرم نورانی کریمه اهل بیت(س)  نیاز به فضای زیارت مشهود است که در این راستا توسعه‌ها در ضلع شرقی همچنان ادامه دارد و فضاهای جدید در اختیار قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در همین راستا شبستان حضرت زهرا(س) با بهره مندی از طرح‌های اسلامی خاص متناسب با حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) توسط آستان مقدس طراحی شد و در سال ۱۳۹۷ به دست تولیت محترم آستان مقدس افتتاح و در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) به بهره برداری رسید و در اختیار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجرایی آستان مقدس بانوی کرامت عنوان کرد: با توجه به جایگاه ویژۀ نمادهای اعتقادی و اسلامی و اینکه زائران حرم های مطهر برای عرض ارادت، به ضریح مطهر و پنجره فولاد تبرک می‌جویند، اولین پنجره فولاد در ضلع غربی حرم مطهر و در بالاسر مبارک ایجاد شد و در گام بعدی پنجره فولاد شبستان ایجاد و در ایام دهۀ کرامت امسال تکمیل و رونمایی شد.

وی ادامه داد: برخی هنرهای بکار رفته در این پنجره که طراحی آن توسط هنرمندان آستان مقدس انجام پذیرفته، عبارت است از قلم زنی، میناکاری، سنگ تراشی، آینه کاری، اسکلت چوبی، ایجاد گوی و ماسوره های پیوسته با مقاومت بسیار بالا.طراحی قلم زنی و میناکاری توسط هنرمندان اصفهان و مابقی امور توسط اساتید، هنرمندان و صنعتگران آستان مقدس و شهر قم اجرا گردیده است.

محمودنژاد با اشاره به اینکه پنجره فولاد شبستان حضرت زهرا(س) دارای طرحی منحصر به فرد و بدون الگوبرداری بوده و تلاش شده با الهام از معماری حرم مطهر، هنر چشم نواز اسلامی در این اثر بکار گرفته شود، گفت: ذکر نام مقدس الله و پنج تن آل عبا در قسمت فوقانی پنجره خودنمایی می‌کند، کتیبۀ میانی پنجره با طرح رسمی بندی و ذکر اسماء الهی و بهره گیری از هنر میناکاری جلوه نمایی می کند.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: نام‌های مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت فاطمه معصومه(س) در میناکاری لچکی‌های پنجره فولاد بکار رفته است. ارتفاع پنجره از تیزۀ قوس تا کف زمین ۳/۴ متر، عرض آن ۸۳/۲ متر و عمق آن یک متر بوده و نزدیک ترین نقطه به مضجع شریف کریمه اهل بیت(س) از ضلع شمالی است.

وی مطرح کرد: قلم زنی پنجره فولاد مذکور، از تراز هنری بالایی برخوردار می باشد که جا دارد از تمام عزیزانی که در به ثمر رسیدن این اثر ماندگار ارائه خدمت نموده‌اند، از جمله خیرین، هنرمندان و سایر دست اندرکاران، به نمایندگی از آستان مقدس تقدیر و تشکر کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: قم حضرت زهرا فولاد امام رضا ع پنجره فولاد حضرت فاطمه آستان مقدس معصومه س زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)

در اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از فراجا و طرح نور ( عفاف و حجاب) که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد با اهدای نشان فاطمی از سردار رادان فرمانده فراجا تجلیل شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3075137 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • ویسی، در و پنجره‌های فولاد را بست!
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر راه‌اندازی شد/مهیای نذر جمعه اول
  • تجلیل از سردار رادان در حرم حضرت معصومه(س)
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن
  • تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن سیما
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران