Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگزار صندوق نوآوری شکوفایی ریاست جمهوری با اشاره به حضور ایران در هشتمین نمایشگاه شهر هوشمند ترکیه با هدف صادرات خدمات فنی- مهندسی ایران، از قرارداد هشت میلیون یورویی با شرکت دانش بنیان ترکیه‌ای خبر داد.

به گزارش برنا از وزارت راه و شهرسازی، «غلامرضا رضائیان» با اشاره به برگزاری هشتمین نمایشگاه و کنگره شبکه، انرژی و شهر هوشمند استانبول، اظهار کرد: بیش از ۲۰ شرکت دانش بنیان کشورمان در حوزه های مختلف فناورانه و نوآورانه شهری در این رویداد حضور فعال داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجری پاویون ایران در این نمایشگاه با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این پاویون افزایش صادرات خدمات فنی و مهندسی همچنین صادرات محصولات دانش بنیان بوده که در راستای توسعه اقتصاد بین‌المللی شرکت های دانش بنیان مدنظر قرار گرفته است؛ افزود: پاویون مورد نظر با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شده است.  

رضائیان برگزاری جلسات همچنین مذاکره با شرکت های بین المللی حاضر در این رویداد را از جمله مهم ترین رویداد و برنامه های این پاویون دانست و گفت: علاوه بر این از نمایشگاه مذکور، مهمان ویژه کنگره و بازیگران توسعه شهری نیز بازدید داشتند.

کارگزار صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری تصریح کرد: پاویون فناورانه ایران از سوی بازدیدکنندگان و مهمانان ویژه کنگره، شرکت های خصوصی، شهرداران و مقامات ترکیه بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفت. به طور نمونه رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، شهردار استانبول، معاون وزیر حمل و نقل و زیرساخت و یازده شهردار این کشور از پاویون مورد نظر بازدید به عمل آوردند.

انعقاد قرارداد ۸ میلیون یورویی
وی از انعقاد قرارداد همکاری بین شرکت ایرانی و شرکت ترک به مبلغ هشت میلیون یورو در محل برگزاری کنگره  خبر داد و افزود: قرارداد مذکور در راستای همکاری بین شرکت های دانش بنیان کشورمان و ترکیه با حضور معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و رایزن اقتصادی سرکنسولگری ایران در استانبول به امضاء رسید.

رضائیان با بیان اینکه در قالب تفاهمنامه های رسمی بین ایران و دبیرخانه های اجرایی نمایشگاه فناورانه و شهر هوشمند ترکیه و اسپانیا، این پاویون ها در سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت، گفت: دبیرخانه شهر هوشمند ایران همچنین توانسته دو پاویون فناورانه کشورمان با حضور شرکت های دانش بنیان را در فاصله ۱۰ روز در خردادماه برگزار کند.

 پاویون فناورانه با حمایت ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی و مجوز سازمان توسعه تجارت ایران در استانبول برگزار شد ودر این رویداد مهم آسیایی - اروپایی که با حضور وزیر حمل و نقل و زیرساخت، رئیس انجمن شهر هوشمند و رئیس اتحادیه شهرداران ترکیه، همچنین شهردار استانبول و نمایندگان اتحادیه اروپا در استانبول افتتاح شد،   «علی ناظمی»، معاون سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی و «کوروش جعفری» رایزن اقتصادی سرکنسولگری کشورمان نیز در این مراسم حضور داشتند.

صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان توسعه تجارت ایران و سرکنسولگری ایران در دولت تدبیر و امید در قالب همکاری هایی مشترک توانسته اند بسترهای لازم برای حضور شرکت های دانش بنیان کشورمان در نمایشگاه های بین المللی را فراهم آورند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا انرژی ایران اقتصاد ریاست جمهوری ترکیه معاون حمل و نقل یورو سرمایه گذاری تجارت اتحادیه اروپا سرمایه دولت وزارت راه و شهرسازی صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان شهر هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ امیرحسن زرنانی با بیان اینکه امسال محور اصلی همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت است، گفت: درهمایش امسال که از ۱۱ تا ۱۴ اردیبهشت در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، ۲۵ محور علمی وجود دارد و ۴۵ کارگاه آموزشی برگزار خواهد شد.
دبیر علمی پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی افزود: مطالب علمی در کارگاه‌ها براساس نیازسنجی‌ها ارائه می‌شود و پیش بینی می‌شود ۸ هزار نفر از همایش امسال بازدید کنند و ۳۵۰۰ نفر تاکنون در بخش علمی ثبت نام کرده اند که نسبت به پارسال افزایش مخاطب شاهد هستیم.

آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند

امیرحسن زرنانی درباره نقش شرکت‌های دانش بنیان حاضر در این همایش درباره افزایش سطح علمی مخاطبان و شرکت‌های مخاطب همایش گفت: هرچه دستگاه‌ها دقیق‌تر عمل کنند می‌توانند در تشخیص بهتر موثر باشند؛ نقش شرکت‌های تولیدی کیت‌های آزمایشگاهی و تولید کیت‌های استانداد در ارائه خدمات آزمایشگاهی مهم است وقتی تشخیص درست و سریع اتفاق بیافتد، تشخیص پزشک نیز صحیح و به نفع بیمار خواهد بود.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران درباره اینکه با وجود بیش از ۵ هزار آزمایشگاه در سطح کشور، نقش آزمایشگاه‌ها در نظام سلامت به چه صورت است، افزود: آزمایشگاه‌ها مهم‌ترین پایه سلامت در کشور هستند و به عنوان عوامل کمک کننده درتشخیص بیماری‌های بالینی به شمار می‌آیند؛ پزشک با توجه به علائم بالینی بیمار، ممکن است دچار تردید شود که آزمایشگاه‌ها می‌توانند این موارد را برطرف کنند.

زرنانی گفت: آزمایشگاه‌ها درنظام سلامت نقش پایه و محوری دارند در سطوح پزشکی مانند تشخیص بیماری‌های عفونی، انگلی، سرطان، خودایمنی و متابولیک، آزمایشگاه‌ها کمک کننده هستند.

دبیرعلمی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: بالین خوب یعنی تشخیص خوب و تشخیص خوب یعنی استفاده از تجهیزات یک آزمایشگاه خوب لذا آزمایشگاه‌ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند.

فعالیت ۴۰ هزار نفر در ۶ هزار آزمایشگاه کشور


همچنین غلامرضا حمزه لو دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی و بیست و یکمین همایش کشوری ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران گفت: امسال سعی کردیم با توجه به مشکلات و مسائل روز آزمایشگاهی و پیشرفت‌های فن آوری، نیاز‌های روز همکاران خدمت رسان در درمان را برآورده و با فن آوری و مسایل جدید آزمایشگاه‌ها آشنا کنیم.

دبیر اجرایی پانزدهمین همایش بین المللی افزود: در صورتی که به نقش و جایگاه آزمایشگاه در نظام سلامت پرداخته شود بسیاری از برنامه‌های اجرایی در سطح ملی با کمک آزمایشگاه‌های علمی صورت می‌گیرد و همکاران با داده‌های این آزمایشگاه‌ها در مراکز درمانی گروه مراقبت را هدایت می‌کنند از این رو برگزاری اینگونه همایش‌ها با اهمیت است.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • تمهیدات جدید بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها اعلام شد
  • حمایت معاونت علمی از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری استان سمنان
  • جدیدترین تمهیدات بانک صادرات برای پشتیبانی از دانش‌بنیان‌ها
  • گسترش بازار صادراتی دانش بنیان‌های ایرانی در ۱۶ کشور دنیا
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • حضور بیش از ۲۰۰ شرکت تولیدکننده و دانش بنیان در کنگره ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • ایران اکسپو سکوی صادرات دانش‌بنیان‌ها
  • ارایه تسهیلات ارزان به شرکت‌های دانش بنیان صادرات محور
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات