Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@18:51:39 GMT

مقابله با «شهر فروشی» در دوره پنجم یک شعار بود

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۲۷۴۸

مقابله با «شهر فروشی» در دوره پنجم یک شعار بود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره اینکه اخیراً نایب رئیس شورای پنجم اعلام کرده که شورای بعدی باید مسیر شورای پنجم را در مقابله با شهر فروشی، حفظ باغات و غیره را ادامه دهد، گفت: این شیوه‌ای که شورای پنجم آن را مقابله با شهر فروشی می‌خواند، درواقع مقابله با ساخت و ساز است نه مقابله با شهر فروشی و شهرداری مقابل ساختمان سازی را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: البته آن آقا که گفت افتخار می‌کنم که در دوره مدیریت ام یک خانه هم نساختم، نتیجه آن افزایش اجاره بها و بیکاری بسیاری از مشاغل و رکود اقتصادی بود و این رکود را نساختن مسکن و جلوگیری از ساختمان سازی تشدید کرد. شهرداری هم متأسفانه به عدم ساختمان سازی کمک کرد.

چمران تاکید کرد: این به معنای شهر نفروختن نیست و شهر باید آباد شود. ما در شهرداری جلوی این کار را گرفتیم و طرح جامع تهران را در زمان خود، با کمک ۲۸ مهندس منطقه طرح جامع تهران را پس از ۲۴ جلسه تصویب کردیم و شهر دارای قانون شد.

منتخب شورای شهر ششم ابراز داشت: بنابراین شهر نفروختن در دوره پنجم یک شعار است. تهران دارای بافت فرسوده زیادی است و باید تشویق به ساخت و ساز کنیم. ما در دوره خود عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده را صفر کردیم و جرایم آنها را بخشیدیم و این به معنی شهر نفروشی است نه اینکه از ساخت و ساز در بافت فرسوده جلوگیری کنیم و نام آن را شهر نفروشی بگذاریم.

چمران با اشاره بر مصوبه برج باغ‌ها عنوان کرد: در مورد باغات نیز حتماً در قانون مربوطه آن تجدید نظر خواهیم کرد چرا که جلوی همه ساخت و سازها را گرفته‌اند و در سال ۹۹ هیچ پروانه ساختی برای باغات صادر نشده و در سال ۹۸ تنها یک مورد پروانه صادر شده است و نتیجه آن رکود فعلی شده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از مردم با ما تماس می‌گیرند و تقاضای اصلاح این قانون را دارند. دوستان دوره پنجم با شعارهای زیبایی این مسائل را مطرح کردند اما در آن مانده‌اند.

کد خبر 5241984 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: شهر فروشی مهدی چمران تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران باغات انتخابات 1400 شهرداری تهران شورای شهر تهران سیدابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی کیفیت هوای تهران وزارت آموزش و پرورش پیش بینی وضعیت هوا پلیس راهور بازنشستگان محیط بان سازمان امداد و نجات هلال احمر هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هفته قوه قضاییه ساخت و ساز شهر فروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند

عضو شورای اسلامی شهرکرد گفت: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعف نیز وجود داشته است.

یوسف صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به عملکرد شورای اسلامی شهرکرد در دوره ششم، اظهار کرد: قضاوت شورای شهر ششم و مزیت آن نسبت به شوراهای قبلی باید توسط مردم صورت بگیرد، در این دوره نگرش‌های خوبی صورت گرفت و برنامه‌ریزی و تعیین چشم‌اندازهای سالیانه نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: طرح جامع مسکن، طرح جامع هدایت آب‌های سطحی، طرح جامع ترافیک و طرح جامع پسماند همگی با مطالبه‌گری و پیگیری‌های شورای شهر به شهرداری ابلاغ شدند همچنین در این دوره جلسات متعددی با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

عضو شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه نزدیک شدن دوباره مردم به دولت و شورا از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: بروز بعضی اتفاقات نظیر فساد مالی مسئولان حس ناامیدی بین مردم و منتخبان خود را افزایش می‌دهد.

صادقی عنوان کرد: نمره عملکرد شورای شهر را رضایت مردم از این نهاد مشخص می‌کند چرا که در این دوره علاوه بر نقاط قوت در حل مسائل مختلف شهری، نقاط ضعفی نیز وجود داشته است، اما در این دوره سعی شده است که طرحی که سربار مردم یا بیت‌المال باشد، رقم نخورد، هرچند برخی مسائل اقتصادی نظیر تورم که تمام مردم را به خود درگیر کرده، روی عملکرد شورا نیز تأثیر گذاشته است.

شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از شهرداری را بر عهده دارد

وی افزود: شورای شهر وظیفه مطالبه‌گری از دستگاه‌های مختلف به خصوص شهرداری را برعهده دارد و نباید عملکرد شهرداری را ملاک عملکرد شورا بدانیم.

عضو شورای‌شهر شهرکرد، عنوان کرد: شورای شهر یک رکن مبارک در جمهوری اسلامی است که عیار دموکراسی دینی را در جامعه بالا می‌برد و مردم از این نهاد توقع نقش‌آفرینی در سرنوشت کشور و حاکمیت را دارند و امیدواریم که به تدریج ملزومات دیگر شورا نیز تکمیل شود و این نهاد جایگاه اصلی خود را در جامعه پیدا کند.

کد خبر 748720

دیگر خبرها

  • فرهاد قائمیان تکلیف ساخت فیلم درباره امام رضا(ع) را روشن کرد
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  • فناوری‌های نوین برای مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز استفاده شود
  • تحلیل اندیشکده آمریکایی از توان پهپادی و موشکی ایران
  • توانایی پهپادی و موشکی ایران در اوج