Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، در روزهای اخیر شاهد خاموشی‌هایی در مناطق مختلف استان قزوین بوده‌ایم. هم‌چنین برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس نیز از قطعی آب در برخی مناطق استان گلایه‌هایی داشته‌اند.

قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدریت بحران استانداری قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با این خاموشی‌ها گفت: امسال باید با خاموشی‌ها کنار بیاییم، زیرا امسال نسبت به سال گذشته شاهد کاهش حدود 33 درصدی بارش‌ها در سطح استان بوده‌ایم و میانگین کاهش بارش در کشور نیز 50 درصد بوده است، این موضوع باعث شده بخشی از تأمین برق ما که از طریق نیروگاه‌های آبی بوده، با مشکل مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در سطح کشور بین 3 الی 5 هزار مگاوات کمبود برق داریم، به‌صورت میانگین مصرف روزانهٔ برق استان 900 مگاوات بود که اکنون وزارت نیرو از اداره‌برق استان خواسته مصرف روزانهٔ استان را به حدود 710 مگاوات برساند، به این معنا که روزانه حدود 200 مگاوات کمبود برق داریم و باید این را به‌نحوی تأمین کنیم.

مهدیخانی اظهار کرد: اگر ما طبق این درخواست وزارت نیرو با آن‌ها همکاری نکنیم، تهران اقدام به خاموشی استان کرده و ممکن است به‌دلیل عدم شناخت، برق مسیرهایی را که چاه‌های آب در آن قرار دارد قطع کند، که در این صورت استان به مشکل خواهد خورد، زیرا در صورت قطع برق مسیرهای دارای چاه آب، برق چاه آب نیز قطع شده و ذخیرهٔ آب مخازن مصرف می‌شود و تا جایگزین شود به مشکل خواهیم خورد.

این مسؤول عنوان کرد: در جلساتی که با حضور استاندار و معاونین ایشان طی هفته‌های گذشته برگزار شد، تصمیم گرفتیم برای کاهش 200 مگاواتی روزانه در استان، بخشی از آن را از حوزهٔ صنعت و بخش دیگری را از حوزهٔ کشاورزی تأمین کنیم و حتی‌الامکان جز در موارد ضروری به سمت خاموشی در مناطق مسکونی نرویم.

وی بیان کرد: با حوزهٔ صنعت صحبت کرده‌ایم که یک روز را در هفته تعطیل کنند و یک روز را نیز جایگزین جمعه کنند و واحدهای صنعتی نیز در این زمینه همکاری کرده‌اند و تعطیلی‌ها را جابه‌جا کرده‌اند تا ناچار به قطع برق مناطق مسکونی نشویم.

مهدیخانی تصریح کرد: متأسفانه با توجه به شرایط موجود، تا 15 شهریور ماه مشکلات مربوط به خاموشی‌ها در استان وجود دارد و مجبوریم با این وضعیت کنار بیاییم، لازم است شهروندان عزیز نیز در بحث استفاده از آب و برق مدیریت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در پایان در رابطه با اطلاع‌رسانی خاموشی‌ها خاطرنشان کرد: البته اداره‌برق مسیرهایی را که قرار است خاموشی بدهد از قبل اطلاع‌رسانی می‌کند، ما با همکاران اداره‌برق صحبت کرده‌ایم که کاری کنند استان در حوزهٔ آب به مشکل نخورد و مسیرهایی را که چاه آب شرب وجود دارد به هیچ عنوان خاموشی ندهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: استان قزوین مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین خاموشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۲۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوربرگردان دردسرساز در شهر رشت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ دوربرگردان‌ها در سطح خیابان‌ها، باهدف کاهش بار ترافیکی و کمک به تسهیل رفت و آمد خودرو‌ها اجرا می‌شود ، اما چند ماه پیش طبق مصوبه شورای ترافیک و به سفارش پلیس راهنمایی و رانندگی رشت، دوربرگردان بلوار شهید انصاری با کمک شهرداری رشت اجرا شد که به جای حل مشکل ترافیک، خودش موجب افزایش ترافیک در این بلوار شده است.

خبر از تحریریه امروز پیگیر این مشکل شده است.

دیگر خبرها

  • تابستان منهای خاموشی
  • سرمایه‌گذاری ۹۷۹ میلیارد تومانی‌ در صنعت برق خراسان جنوبی
  • نماهنگ/ راه حل مشکل غرب آسیا
  • دوربرگردان دردسرساز در شهر رشت
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • میزان خاموشی برق خراسان رضوی به ۸۶ دقیقه کاهش یافت
  • مقاومت لبنان شمال فلسطین اشغالی را به خاموشی فرو برد
  • مشکل امیرحسین زارع چیست؟
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • تابستان امسال خاموشی نخواهیم داشت