Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قانونگذار ارشد دموکرات آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه  با یک روزنامه یونانی گفت، بدون تغییر رفتار قابل توجه نباید هیچ امتیازی به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه داده شود.

«باب منندز» سناتور دموکرات آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه با روزنامه «اکاثیمرینی» در روز سه شنبه گفت که ترکیه همچنان رفتارهای تحریک آمیز را در رابطه با اقدامات بی ثبات کننده در شرق مدیترانه و همچنین خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰روسیه، حمایت از جمهوری آذربایجان و رفتار غیردموکراتیک با مردم ترکیه انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در زمینه روابط آمریکا با یونان نیز گفت: «روابط دو جانبه ایالات متحده و یونان هرگزاینگونه قوی نبوده و همکاری دفاعی ستون اصلی است.»

به نوشته این روزنامه، این سناتور بارها حمایت خود را از حقوق یونان برابر چالش‌های ترکیه در دریای اژه ابراز داشته است. منندز بر این باور است که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا همچنان موضع قاطع خود در قبال اردوغان را ادامه دهد.

آنکارا و واشنگتن در مورد موضوعاتی که روابط دو جانبه را بیش از پیش متشنج کرده اختلاف نظر دارند. از خرید سامانه های دفاع هوایی «اس-400» روسی، پشتیبانی ایالات متحده از گروه تروریستی یگان‌های مدافعین خلق و همچنین امتناع ایالات متحده از استرداد «فتح الله گولن» واعظ ترکیه ای از آن جمله است. خرید سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه در سال 2019 دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا را بر آن داشت تا ترکیه را از مشارکت در تولید هواپیماهای جنگنده اف-35 حذف کند.

ایالات متحده استدلال کرد که این سیستم با سامانه‌های ناتو ناسازگار است و به طور بالقوه می‌تواند توسط روسیه مورد استفاده قرار گیرد تا اطلاعات طبقه بندی شده در مورد جنگنده‌های اف-35را بدست آورد. ترکیه اما  تاکید کرده که سامانه اس-۴۰۰خطری برای ناتو محسوب نمی‌شود.

واشنگتن در ماه دسامبر تصمیم گرفت ترکیه را به دلیل خرید این سامانه تحریم کند. این اولین باری است که یک کشور عضو ناتو به دلیل خرید سلاح روسی تحریم می‌شود./خبرگزاری فارس

منبع: فردا

کلیدواژه: قانونگذار ارشد آمریکا ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا تأکید کرد که اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا متحده علیه کشورش اشتباه بزرگی است.

مادورو در دیدار با یک هیأت ایرانی با هدف تقویت روابط راهبردی دو کشور در کاراکاس پایتخت ونزوئلا گفت که آمریکا حتی یک کلمه از توافقنامه امضا شده در اکتبر گذشته در قطر را رعایت نکرده است.

وی تأکید کرد که موضع کاراکاس در رد قیمومیت آمریکا استوار و محکم است.

مادورو تصریح کرد که کاراکاس و تهران همواره روابطی مبتنی بر همبستگی، برادری و همکاری بین دو ملت، دو انقلاب و دو کشوری که برای برادری متولد شده‌اند، ایجاد کرده‌اند.

پیش از این، رئیس‌جمهور ونزوئلا گفته بود که آمریکا با اعمال مجدد تحریم‌های نفتی علیه کشورش «به پای خود شلیک کرد».

آمریکا نوامبر گذشته با متهم کردن دولت مادورو به ادامه سیاست خود برای سرکوب مخالفان، تحریم‌ها را علیه بخش‌های نفت و گاز ونزوئلا دوباره اعمال کرد.

ایران و ونزوئلا در ژوئن گذشته ۲۵ توافقنامه دوجانبه در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، تجارت، بهداشت و فناوری را با حضور ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و نیکلاس مادورو همتای ونزوئلا امضا کردند.

ایران در چارچوب سیاست خود با هدف تنوع بخشیدن به روابط خارجی که با تلاش همزمان برای تقویت و احیای روابط با کشورهای منطقه تحت عنوان سیاست همسایگی همراه است، جهت‌گیری خود را به سمت کشورهای آمریکای لاتین تقویت می کند.

کد خبر 6086433

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • تصمیم مهم اردوغان درباره رژیم صهیونیستی ؛ روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان : روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اردوغان: روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
  • اسرائیل در تلاش برای لغو دیدار بایدن و اردوغان است
  • تأکید قاطع «مادورو» بر مخالفت با قیمومیت آمریکا و تحریم‌های جدید
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست