Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@11:49:59 GMT

آلبوم هَزاران رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۳۳۹۸

آلبوم هَزاران رونمایی شد

آیین رونمایی اپروژه «هَزاران» از تولیدات ویژه انجمن موسیقی با حضور جمعی از هنرمندان و مسئولان، امروز اول تیرماه ۱۴۰۰ در تالار رودکی برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، امروز سه‌شنبه اول تیرماه 1400 آیین رونمایی از  آلبوم «هزاران» از تولیدات ویژه بنیاد فرهنگی رودکی در  با حضور خوانندگان، نوازندگان و آهنگسازان این پروژه در تالار رودکی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم «حمیدرضا نوربخش» مدیرعامل خانه موسیقی، «علی نیکنام» مدیرعامل انجمن موسیقی ایران، «محمد الله یاری» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد، «احمد صدری» مشاور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشتند.

در این برنامه، علی نیکنام مدیرعامل انجمن موسیقی ایران با اینکه رونمایی از آلبوم هزاران باعث افتخار است، گفت: تولید این آلبوم سال گذشته در هیئت مدیره انجمن موسیقی مورد بررسی قرار گرفت و پس از تأیید، آقای حسین علیشاپور مسئولیت فنی آن را به عهده گرفت و کار را آغاز کردند. می‌توانیم این از پروژه‌ها را یکی از فعالیت‌های مهم انجمن موسیقی نام ببریم که در آینده نیز ادامه‌دار خواهد شد.

نیکنام برگزاری کنسرت آنلاین، جشنواره موسیقی جوان و جشنواره موسیقی نواحی ایران را از دیگر اقدامات مؤثر این انجمن دانست و گفت: فعالیت‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم که جزئیات آن در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

   همچنین در ادامه این مراسم «مظفر شفیعی» از خوانندگان پیشکسوت موسیقی ایران  به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خوشحالم که آلبوم هزاران توسط انجمن موسیقی ایران منتشر شده است در این روزگار احوال موسیقی چندان خوب نیست و  امیدوارم این اوضاع بد بر افکار هنرمندان و فعالیت آنها تأثیر نگذارد و در این هنگام انجام چنین کارهایی بسیار ارزش دارد.

در ادامه نیز «حمیدرضا نوربخش» مدیرعامل خانه موسیقی گفت: معتقدم باید نسبت به این دسته از پروژه‌ها توجه بیشتری کرد، امیدوارم حضور آقای نیکنام در انجمن موسیقی و انتشار این آلبوم برای حمایت جدی‌تر از آثار ارزشمند موسیقیایی باشد.

 وی ادامه داد: برخی از آثار موسیقی نیازمند حمایت نیستند اما این نباید به قیمت فراموش شدن هویت ملی خودمان باشد. این موضوع به شدت در حال تهدید است. اگر رسانه‌ای داشتیم که به وظیفه خود عمل می‌کرد قطعاً کسی مدعی نمی‌شد و همه سر جای خود به فعالیت‌های موسیقایی یا مورد علاقه‌شان می‌پرداختند اما این موضوعات فراموش شده و باعث به خطر افتادن هویت ما می‌شود.

نوربخش  با بیان اینکه ذائقه شنیداری مخاطب بر اساس عادت شنیدن صورت می‌گیرد، گفت: وقتی این عادت شنیداری به آواز وجود نداشته باشد، خوراک فرهنگی در این زمینه به گوش مخاطب تزریق نمی‌شود و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم جوان امروزی شنونده این آثار باشد که خوراکی برای تأمین و تزریق آن نیست.

‏مدیرعامل خانه موسیقی  خوانندگی در موسیقی ایران را بسیار ارزشمند دانست و گفت : البته کار هر کسی نمی‌تواند باشد. فعالیت‌های همچون آلبوم هزاران دارای ارزش‌اند چون هنرمندان آن سال‌ها مرارت کشیده‌، آثار ارزشمندی را خلق کرده‌اند.

همچنین «محمد الله یاری» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز در این نشست سخنرانی و به اهمیت احیای فرهنگ در جامعه به عنوان زیربنای اقتصادی اشاره کرد و گفت: مطمئنم تیم مدیریت فرهنگی در دولت آینده برای حوزه فرهنگ و هنر برنامه‌های خوبی خواهند داشت.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا اجراهای آنلاین را  آغاز کردیم و به تدریج دنبال  ارتقای کیفیت آن بودیم تا مخاطبان زیادی جذب کنیم.

الله یاری از حمایت انجمن موسیقی از تولیدکنندگان آلبوم‌ها خبر داد اما اعلام جزئیات آن را موکول به آینده کرد.

انتهای پیام/

 

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خانه موسیقی ایران موسیقی ۸ ۳۸ درصد ۳ ۴۵ درصد خانه موسیقی ایران موسیقی انجمن موسیقی موسیقی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، امیرحسین جعفری نژاد دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه در گفتگو با ایسکانیوز، با اشاره به نقش فعالیت تشکل‌ها و جریان دانشجویی در دانشگاه‌ها، گفت: کار تشکیلاتی همانند ایمان، ثروت و جایگاه اجتماعی منبع قدرت است به عنوان مثال شما "حزب ‌الله لبنان" را در نظر بگیرید می‌بینید ‌که علاوه بر داشتن ایمان و انجام کار تشکیلاتی در کارهای تجاری هم فعالیت کرده و اقدام تولید ثروت می‌کنند و در نهایت با همه این اقدامات در برابر استکبار جهانی و ظلم با قدرت می‌ایستند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با بیان اینکه از دیدگاه وی در کارهای تشکیلاتی با سه دسته از افراد روبرو هستیم، ادامه داد: دسته اول از این افراد با ورود به کار تشکیلاتی آن را نابود می‌کنند؛ گروه دوم در زمین خوب و مناسب بازی می‌کنند که به این افراد تشکیلات باز می‌گویند؛ و در نهایت دسته سوم از آن‌ها افرادی هستند که زمین بازی را ترسیم و طراحی می‌کنند که اصطلاحا به آنها تشکیلات ساز گفته می‌شود.

وی در خصوص مقایسه وضعیت فعالیت تشکل‌های دانشجویی در زمان کنونی و گذشته، تصریح کرد: فعالیت جنبش‌های دانشجویی کنونی را به هیچ عنوان شبیه عملکرد آنان در گذشته نمی‌توان دانست به عنوان مثال جریان‌های دانشجویی در دهه ۶۰ درگیر جهاد و دفاع از وطن بوده، اما امروزه با توجه به شکل‌گیری جنگ فرهنگی که دشمن از طریق آن قصد نفوذ به آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوانان و در صدر آن دانشجویان را به عنوان قشر پویا و فعال را دارد می‌توان گفت به طور کلی ماموریت‌های تشکل‌های دانشجویی از جنگ رودر رو به جنگ نرم تغییر پیدا کرده است.

جعفری نژاد در خصوص مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی تشکل‌های دانشجویی، گفت: متاسفانه در دولت اسبق شکافی بین دانشجویان و مسئولین شکل گرفت که باعث شد قشر دانشجو به این باور برسند که صدایشان به هیچ جا نمی‌رسد و نقش مناسبی در انجام امورات ندارند که البته از زمان استقرار دولت مردمی دوازدهم تا حد خوبی این شکاف ترمیم شده که جای قدردانی دارد.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه آرمان خواهی را یکی از مهم‌ترین وظایف تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد و افزود: یکی از وظایف مهم و مسئولیت‌های تشکل‌های دانشجویی را می‌توان از جمله معروف و پرتکرار شهید بهشتی که می‌گویند "دانشجو موذن جامعه است." استنباط کرد؛ یعنی رسالت فعالان دانشجویی این است که به تشخیصی از وضعیت جامعه برسند و متناسب با آن مسئله را به دیگران نشان دهند بنابراین نقش تشکل‌ها آرمان‌خواهی و حراست از حرکت کشور به سوی آرمان‌ هاست.

وی در پایان با اشاره به وجود برخی از مسائل و چالش‌ها بر سر راه تشکل‌های دانشجویی یکی از این مشکلات را دخالت مسئولین غیرمرتبط در امورات فرهنگی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این، یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلاتی که تشکل‌های دانشجویی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان می‌باشد که کاملا بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) می‌باشد در حالی این امر همیشه مورد تاکید و توجه ایشان بوده به نحوی که در بیانیه "گام دوم انقلاب" بیش از ۴۰ بار از کلمه "جوان" استفاده نموده‌اند.

خبرنگار: امید فلاحی

انتهای خبر/

کد خبر: 1227329 برچسب‌ها کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی تشکل‌های دانشجویی

دیگر خبرها

  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • کتاب «نامداران موسیقی در سنندج» رونمایی شد
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • نشست هم اندیشی انجمن های علمی و کانون های فرهنگی دانشگاه یاسوج
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • « نئوتنالیتی » شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»
  • «نئوتنالیتی» شنیدنی شد/ انتشار مجموعه «قاوال مکتبی»