Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر مسعود فیروزی سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی در حاشیه جلسه ستاد مناسب‌سازی استان با بیان این نکته گفت: متأسفانه به دسترس‌پذیری در منابع فارسی به اندازه منابع انگلیسی و سایر کشور‌های جهان، چنان‌که باید تأکید و توجه نشده است، به‌طوری‌که ویکی‌پدیای فارسی فقط یک مقاله در این‌ زمینه دارد و تاریخ به‌روزرسانی آن صفحه ۶ ماه قبل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او دسترس‌پذیری را به‌جای مناسب‌سازی به کار برد و افزود: دسترس‌پذیری یک حق است، نه یک امتیاز و هنگامی که از مناسب‌سازی استفاده می‌کنیم، گویا امتیازی به معلولان می‌دهیم، درحالی‌که این یک حق مسلم برای این گروه از شهروندان است که مانند سایرین از حق زندگی اجتماعی و بهره‌مندی از مواهب جامعه برخوردار باشند.

سرپرست اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه خراسان‌رضوی در سال‌های گذشته جایگاه بسیار خوبی در سطح کشور در امر مناسب‌سازی داشته است، ادامه داد: تا یک سال پیش ما برای ۵ سال متوالی رتبه اول کشور را داشتیم و در یک سال گذشته برای اینکه جلسه ستاد مناسب‌سازی را تشکیل نداده‌ایم، از رتبه یک به رتبه پنجم رفته‌ایم که ما پیشنهاد می‌کنیم جلسه بعدی ستاد در دفتر استاندار تشکیل شود تا اهمیت بیشتری برای اعضا داشته باشد و شخص استاندار نیز مستقیم در جریان عملکرد دستگاه‌ها قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید

معابر گناباد برای معلولان مناسب نیست

فیروزی بیان کرد: دستور معاون اول رئیس‌جمهور در سال۹۸ به ستاد استان این است که همه اماکن عمومی باید طی ۳ سال مناسب‌سازی شوند؛ همچنین همه خدمات شهری باید طی ۳ ماه به‌صورت الکترونیکی شود تا معلولان هم بتوانند به‌راحتی از آن‌ها بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: همچنین درباره مجتمع‌های بین‌راهی، پایانه‌های مسافربری و سایر نهاد‌ها نیز وظایفی تعیین شده و صداوسیما نیز مکلف به اطلاع‌رسانی در این زمینه شده است.

سرپرست بهزیستی خراسان‌رضوی تأکید کرد: با وجود تأکید مقامات کشور و ستاد مناسب‌سازی استان، متأسفانه بسیاری از دستگاه‌ها به وظایف قانونی و مصوبات این ستاد عمل نکرده‌اند که باید با صلاحدید استان با آن‌ها برخورد شود.

حمیدرضا علیزاده معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی نیز در این جلسه گفت: در سال۹۶ نزدیک به ۶۰اداره کل از نظر عملکرد مناسب‌سازی ارزیابی شده‌اند که ۴ رتبه ضعیف، متوسط، خوب و عالی برای سطوح مختلف این عملکرد در نظر گرفته شده است. در سال بعد از آن قرار شد ۳۰۰۰ دستگاه دولتی ارزیابی شوند.

او افزود: در سال۹۷ نتیجه این ارزیابی آن شد که ۱۱اداره ضعیف، ۲۶اداره متوسط، ۱۲اداره خوب و ۸اداره عالی تعیین شدند؛ در سال۹۸ تعداد ۲دستگاه ضعیف، ۲۴اداره متوسط، ۲۰اداره خوب و ۱۰اداره نیز عالی ارزیابی شدند.

معاون توان‌بخشی بهزیستی خراسان‌رضوی همچنین به ارزیابی عملکرد شهرستان‌ها از نظر جلسات کمیته مناسب‌سازی اشاره  و بیان کرد: در ارزیابی از شهرستان‌ها، فقط شهرستان فیروزه رتبه عالی گرفت و بقیه به‌دلیل غیبت فرماندار، برگزار نشدن جلسه یا دیر برگزارشدن جلسات، رتبه‌های ضعیف و متوسط و خوب گرفتند.

 

انتهای پیام//ر.ا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسب سازی معابر معلولان صدا و سیما بهزیستی استان بهزیستی خراسان رضوی مناسب سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت

یوسف بنی اسدی گفت: در حال حاضر بارش باران، راه های اصلی و فرعی در شهرستانهای زاوه، سبزوار، طرقبه - شاندیز، فریمان، خوشاب، جوین، مشهد، نیشابور، رشتخوار و کوهسرخ را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: جاده رشتخوار-تربت حیدریه، جاده ترانزیتی درگز- قوچان و بزرگراه تربت حیریه -باغچه نیز به واسطه بارش باران لغزنده گزارش شده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با توجه به وقوع سیلاب و عدم وجود ایمنی، جاده عشق آباد- بردسکن همچنان مسدود است، لذا رانندگان برای سفر به استان خراسان جنوبی مسیرهای جایگزین را انتخاب کنند.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • شهرداری قزوین قدمی برای مناسب‌سازی شهر برنداشت
  • تصادفات مشهد ۸۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • هوای گرم در خراسان رضوی ماندگار است
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • سالانه بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار سقط عمد در ایران انجام می‌شود