Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا سرهنگ محمد صفری روز سه‌شنبه در نشست خبری در اهواز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر بیان کرد:اجرای طرح یاری گران زندگی، مبانی دینی و معنویت که از ائمه جمعه خوزستان خواسته شده تا در خطبه‌های نماز جمعه چهارم تیر این موضوع مطرح شود، تجلیل از ۶۰ خانواده شهدا حوزه مواد مخدر در خوزستان، تقدیر از فعالان حوزه پیشگیری از جمله برنامه‌های این هفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با سازمان هایی که در حوزه مبارزه با مواد مخدر در سه بخش مبارزه، درمان و صیانت نقش دارند برای تبادل و انجام فعالیت بهتر، تفاهمنامه منعقد شده است، البته ارزیابی و نتیجه گیری به عهده ستاد مبارزه با مواد مخدر است.

پیشگیری از اعتیاد، درمان، توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان الویت کاری امسال

صفری با بیان اینکه اولویت کاری سال ۱۴۰۰ در حوزه مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد، درمان، توانمندسازی و صیانت از بهبودیافتگان است، گفت: از جمله این برنامه‌ها ساماندهی معتادان متجاهر است که در خوزستان هم همزمان با سراسر کشور از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شده و در قالب این طرح معتادان در اردوگاه‌های ماده ۱۶ نگهداری می‌شوند؛ طبق این ماده در این اردوگاه‌ها، صیانت، اشتغال زایی و حرفه آموزی برای معتادان انجام می‌شود.

وی با اشاره به طرح یاری گران زندگی بیان کرد: این طرح در حوزه‌های پیشگیری، درمان، مشارکت‌های مردمی، ورزش و جوانان و فرهنگی جزو طرح‌های مدون ستاد مبارزه با مواد مخدر است که اعتبارات و امضای تفاهمنامه در این خصوص پیش بینی شده است.

۷۰ درصد از درآمد مواد مخدر مربوط به توزیع است

صفری به توجه ویژه ستاد مبارزه با مواد مخدر، در مبارزه بی امان با بنیان‌های مالی قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه قاچاق مواد مخدر یکی از چهار شغل پر در آمد جهان است انگیزه برای کسب درآمد قاچاقچیان شده و ۷۰ درصد درآمد از مواد مخدر مربوط به حوزه توزیع است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان اضافه کرد: این ستاد تمام توان خود را برای مبارزه با بنیان‌های مالی قاچاقچیان و پولشویی گذاشته به همین منظور معاونتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر با عنوان مبارزه با پولشویی و بنیان های مالی و اقتصادی قاچاقیان در نظر گرفته شده است و به این موضوع با جدیت رسیدگی می‌شود.

وی افزود: خوزستان در سال ۹۹ رتبه چهارم مبارزه و پیشگیری را در رابطه با مواد مخدر در کشور کسب کرد و در سال ۱۴۰۰ تاکنون جزو سه رتبه برترکشور قرار گرفته که قرار است در هفته مبارزه با مواد مخدر از استاندار خوزستان به عنوان استاندار فعال در حوزه جمع‌آوری متجاهران و پیشگیری مواد مخدر در تهران تقدیر شود.

صفری همچنین از افتتاح و تجهیز آزمایشگاه مواد مخدر خوزستان خبر داد و گفت:در سال‌های گذشته مواد مخدر برای آزمایش به استان‌هایی همچون استان فارس ارسال می‌شد اما با فعال شدن آزمایشگاه خوزستان، این کار در استان انجام می‌شود.

افزایش ۵۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در سه ماه آخر سال ۹۹

وی درخصوص کشفیات مواد مخدر بیان کرد: پلیس، مرزبانان، سربازان گمنام امام زمان (عج) و سایر واحدهای مرتبط در خوزستان تلاش خوبی در حوزه کشفیات مواد مخدر داشتند به طوری که در سه ماه پایان سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه پیش از آن ، ۵۸ درصد افزایش کشفیات مواد مخدر داشتیم.

وی ادامه داد: گرایش به مواد مخدر صنعتی نسبت به سنتی بیشتر است و بیش از حد متعارف شاهد افزایش، تولید و کشف مواد مخدر صنعتی در جامعه هستیم که دلیل اصلی آن تبدیل شدن کشور افغانستان به یکی از قطب های مواد مخدر صنعتی است و این موضوع ایجاد نگرانی می کند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان درباره کمیته درمان این ستاد نیز گفت: رییس این کمیته رییس دانشگاه علوم پزشکی است که با وجود شیوع کرونا  اقدامات لازم در مراکز درمان، مراکز بی آی سیو و مراکز سرپایی به خوبی انجام می شود؛ همچنین برای بیمه معتادان اعتبار خوبی در سال ۱۴۰۰پیش بینی شده تا همه آنها بیمه سلامت شوند.

وی با بیان اینکه رییس کمیته فرهنگی این ستاد در خوزستان ، مدیرکل آموزش و پرورش استان است ادامه داد: این کمیته در طرح یاری گران زندگی در آموزش و پرورش به خوبی عمل کرده و حدود ۳۰ درصد مدارس خوزستان را پوشش داده و تعدادی از دانش آموزان به عنوان یاری گران در امر مبارزه با مواد مخدر مشارکت دارند.

وی به اهداف طرح یاری گران زندگی اشاره کرد و گفت: این طرح با شعار توسعه زندگی توام با سلامتی و نشاط و امید به آینده عاری از اعتیاد و مواد مخدر کار خود را آغاز کرده و با اهداف پاکسازی محیطی و اجتماعی، مداخله جامعه محور، مسوولیت پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی مردم و با محوریت پیشگیری در حوزه‌های آموزش و پرورش، و ورزش و جوانان به کار خود ادامه می‌دهد.

صفری ادامه داد: درکمیته حقوقی ستاد مبارزه با مواد مخدر خوزستان نیز ، مراجع قضایی در راستای صدور احکام بازدارنده و برخورد با قاچاقچیان فعالیت دارند و ریاست کمیته شناسایی اموال با دادستان خوزستان است که اموال مربوط به قاچاقچیان در حوزه تعیین تکلیف و مصادره اموال را پیگیری می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به نرخ شیوع مواد مخدر در زنان در خوزستان، محلی برای آنها در نظر گرفته شده تا این افراد نگهداری، ساماندهی و درمان شوند.

روز شنبه ۶ تیر مصادف با ۲۶ ژوئن به عنوان روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نام گذاری شده که در جمهوری اسلامی ایران هفته‌ای به این عنوان اختصاص داده است و شعار سال ۱۴۰۰ یاری گران زندگی، مشارکت های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد است.

برچسب‌ها مواد مخدر خوزستان اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مواد مخدر خوزستان اهواز مواد مخدر خوزستان اهواز ستاد مبارزه با مواد مخدر طرح یاری گران زندگی مواد مخدر خوزستان کشفیات مواد مخدر مواد مخدر سال ۱۴۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۳۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی هرمزگان، گفت: با هوشیاری و تلاش همه جانبه ماموران انتظامی رودان قاچاقچیان در انتقال ۳۸۴ کیلو تریاک ناکام ماندند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودان در راستای مقابله جدی وبی امان با قاچاق مواد مخدر ومبارزه با سوداگران مرگ در محور بخش رودخانه این شهرستان پس از چندین ساعت تعقیب و مراقبت‌های لازم و گشت‌زنی‌های پنهان و هدفمند به دو دستگاه خودرو سواری پژو 405 مشکوک و دستور توقف دادند.

وی افزود: رانندگان با مشاهده ماموران بدون توجه به دستور پلیس و علائم هشدار دهنده اقدام به فرار کردند که پس از تعقیب و گریز سریع متهمان چون عرصه را بر خود تنگ دیدند با استفاده از موقعیت منطقه و تاریکی هوا با رها کردن خودروها از محل متواری شدند.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان بیان کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی 384 کیلو مواد مخدر تریاک کشف و ضبط و تلاش ماموران برای دستگیری متهمان ادامه دارد.

وی همچنین از کشف انواع کالای قاچاق در 48 گذشته به ارزش 20 میلیارد ریال در استان خبر داد.

جاویدان عنوان کرد: ماموران انتظامی استان در اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا وارز و حین کنترل محورهای مواصلاتی، موفق به کشف انواع کالای قاچاق شدند.

وی افزود: کالاهای قاچاق مکشوفه شامل: 3 هزار و 114 دست انواع البسه، یک دستگاه موتورسیکلت پاکشتی، یک دستگاه موتور قایق، 130 عدد انواع لوازم آرایشی، 192 جفت کفش، 665 دستگاه سیگار الکترونیک، 44 کارتن انواع محصولات کشاورزی، 650 عدد انواع آبمیوه خارجی، 7 دستگاه تلویزیون led و غیره فاقد مدارک است.

 فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این راستا 12 خودرو شوتی توقیف و 10 متهم به همراه پرونده متشکله به مرجع قضایی معرفی شدند، یادآورشد: حسب اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه بالغ بر 20 میلیارد ریال است که کلیه کالاهای مکشوفه تحویل انبار سازمان اموال تملیکی استان شد.

جاویدان تأکید کرد: پلیس در راستای مبارزه بی امان با قاچاق کالا و به تبع آن رونق و جهش تولید همه تلاش خود را به‌کار بسته، تا تحرک از قاچاقچیان و ضربه زنندگان به اقتصاد جامعه سلب شود.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در منزل مسکونی در خمینی‌شهر
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است