Web Analytics Made Easy - Statcounter

با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس از جلد سوم کتاب «اندیشه‌های قضایی» دادگستری استان فارس و جلد اول کتاب نقدرأی (آرای دادگستری کل استان فارس در بوته نقد و تحلیل) رونمایی شد.

خبرگزاری میزان - در آغاز بزرگداشت هفته قوه قضائیه طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس از جلد سوم کتاب «اندیشه‌های قضایی» دادگستری استان فارس و جلد اول کتاب نقدرأی (آرای دادگستری کل استان فارس در بوته نقد و تحلیل) رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون منابع انسانی و فرهنگی رئیس کل دادگستری فارس به برخی از اقدامات دادگستری کل استان فارس در خصوص اتقان آراء قضایی اشاره کرد و گفت: اتقان آراء قضایی، از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ریاست معظم قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان فارس است که در سند تحول قضایی و دستورالعمل اتقان آراء قضایی، مورد تأکید رئیس محترم قوه قضاییه، قرار گرفته و باید در همه حال مورد توجه قضات، به ویژه دبیران نشست‌های قضایی و نقد و تحلیل رأی استان، قرار داشته باشد.

ارسلان اشرافی با بیان این که دادگستری استان فارس این موضوع را در هفت محور مورد نظر و پیگیری قرار داده است به برخی از این محور‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از این محور‌ها برگزاری جلسات نقد و تحلیل رأی می‌باشد.

وی افزود: جنبش نقد آراء در دادگستری کل استان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تنها طی سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۳ جلسه نشست «نقد و تحلیل رأی» برگزار گردید و در مجموع ۳۳ رأی، با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، کارشناسان، وکلا و قضات برجسته سراسر کشور، به بوته نقد گذاشته شده که این جلسات پس از بررسی، در مجموعه‌ای جمع‌آوری و با عنوان «آراء دادگستری کل استان فارس در بوته نقدوتحلیل– جلد اول» از طریق مرکز نشر قوه قضاییه چاپ و منتشر گردیده است.

معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان فارس در ادامه افزود: درهمین راستا در سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط ویژه‌ای که در اثر شیوع ویروس کرونا وجود داشت، این معاونت با تشکیل جلسات متعدد با دبیران نشست‌های نقد و تحلیل رأی از سراسر استان و تبیین شرایط و پروتکل‌های بهداشتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، موفق به برگزاری تعداد ۴۰ نشست نقد و تحلیل رأی به صورت مجازی یا حضوری گردیده است که مفاد نشست‌های مذکور نیز، در حال آماده سازی برای چاپ و ارائه به جامعه حقوقی می‌باشد.

اشرافی در اهمیت برگزاری این نشست‌ها نیز گفت: در جریان نقد و تحلیل آرای قضایی است که ایرادات کار یک قاضی مشخص می‌گردد و در بوته نقد آراء است که اندیشه‌های قضایی صیقل می‌یابند و رویه‌های قضایی به بهترین وجه ممکن شکل می‌گیرند و همین رویه‌های قضایی است که در بسیاری موارد، راهگشای ذهن قانون‌گذار به سمت وضع قوانین متقن و کارآمد می‌گردد.

وی در خصوص برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های علمی از سوی دادگستری استان فارس نیز تصریح کرد: حاصل برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های متعدد علمی در زمینه‌های حقوقی و کیفری در دادگستری کل استان فارس و پیاده سازی صورتجلسات این نشست‌ها، تدوین و چاپ سه جلد کتاب تحت عنوان «اندیشه‌های قضایی ۱، ۲ و ۳» بوده که به همت مرکز انتشارات قوه قضاییه، منتشر و به جامعه قضایی حقوقی کشور ارائه گردید.

معاون منابع انسانی و فرهنگی رئیس کل دادگستری استان فارس خاطر نشان کرد: مجموعه «اندیشه‌های قضایی ۱، ۲ و ۳» حاوی بیش از ۶۰ فقره از نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی برگزیده دادگستری کل استان فارس طی سنوات ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ می‌باشد که در برگزاری این کارگاه ها، بیست تن از اساتید دانشگاه و بیش از پنجاه تن از قضات عالی رتبه دادگستری به عنوان استاد شرکت داشته‌اند و جلد چهارم اندیشه‌های قضایی دادگستری کل استان فارس نیز در حال حاضر در دست تدوین و آماده سازی جهت انتشار است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگستری فارس نقد آرا

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادگستری فارس نقد آرا رئیس کل دادگستری استان فارس دادگستری کل استان فارس اندیشه های قضایی استان فارس بوته نقد کارگاه ها نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • رونمایی از کتاب در جستجوی آداب آبادانی در یزد
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • تعلیق عضو شورای یک شهر به اتهام دزدیدن شهردار!
  • تعلیق عضو شورای شهر بندر امام‌خمینی به اتهام آدم‌ربایی
  • استاد مطهری؛ فیلسوف یا متکلم؟!
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  •  معرفی کتاب های بازار مالی
  • تحلیل وضعیت نشر کتاب‌های حوزه پزشکی