Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@23:19:58 GMT

پیش بینی روند بورس در دوم تیر ماه 1400

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۴۳۲۳

به گزارش صدای ایران، امروز بازار سرمایه تحت تاثیر به نتیجه رسیدن انتخابات ریاست جمهوری به تعادل نسبی رسیده است و با رشد در شاخص و ارزش معاملات را امروز شاهد بودیم. به نظر می‌رسد اگر ریسک برجام و توافقات هم در بازار حل و فصل شود و ضعیت دلار و نرخ محصولات شرکت‌های تولیدی مشخص شود بازار با تحرکات مثبتی مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نوشته تجارت نیوز، سلمان بابایی زاد، کارشناس و تحلیگر بازار سرمایه درباره سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه گفت: سرمایه‌گذارانی که تجربه و تسلط چندانی در بازار سرمایه ندارند بهتر است با استفاده از ابزارهای دیگر سرمایه‌گذاری کنند. وی افزود: صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از پیشنهادات قابل قبولی در این زمینه هستند که افراد با توجه به ریسک‌پذیری خود می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

بابایی زاد می‌گوید: صندوق‌های سرمایه‌گذاری که در انواع مختلفی ارائه شدند پاسخگوی افراد مختلف با استراتژی‌های گونانگونی است این ابزار بازدهی قابل قبولی در نسبت با بازار سرمایه دارند و در مقایسه با سرمایه‌گذاری در سهام از نقدشوندگی بهتری برخوردار هستند و می‌توانند به راحتی صندوق خود را به راحتی ابطال کنند یا آن را به فروش برسانند.


بابایی‌زاد در پاسخ به این سوال که آیا شاخص کل بورس به  یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد می‌رسد یا نه گفت: در کوتاه مدت نظر قطعی راجع به وضعیت و روند شاخص غیر منطقی است اما با توجه به اینکه بازار از نقدشوندگی بهتری نسبت به قبل برخوردار شده است و صف‌های فروش در این هفته و به خصوص امروز متعادل‌تر شده‌اند به نظر روزهای منفی را برای بازار نخواهیم داشت.

وی افزود: نمادهایی که روند صعودی داشتند احتمال ریزش در آن‌ها کم است و بسیاری از سهم‌‌ها به مقاومت کوتاه مدت خود رسیده‌اند و اگر در بازار اصلاحی هم رخ دهد کوتاه مدت و ریزش در بازار مقطعی می باشد.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: پیش بینی بورس کارشناس بازار بازار سرمایه بازار سرمایه سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت

به گزارش صدای ایران، قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه متاثر از کاهش قیمت دلار در روند نزولی قرار گرفت. در روز‌های اخیر کاهش قابل توجه اونس جهانی طلا با افت قیمت دلار تراز شد و قیمت طلا و سکه در بازار داخلی را با خود همراه کرد.

تحلیلگران بازار‌های مالی کاهش قیمت سکه و طلای آب‌شده را بیشتر از دلار می‌دانند و معتقدند این دو بازار به مرز‌های حمایتی میان‌مدتی رسیده‌اند و در نقطه حساسی قرار دارند. در هفته‌ای که گذشت اخبار سیاسی حاکی از آرامش بود و توانست به روند کاهشی بازار‌های مالی به‌ویژه طلا و سکه منجر شود.

گفتنی است در لحظه نگارش این گزارش اونس جهانی طلا با رقم ۲۳۲۱ دلاری در حال معامله است.


سکه امامی نیم میلیون تومان ریخت
قیمت سکه امامی روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت با کاهش ۵۰۹ هزار تومانی با رقم ۴۱ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان معامله شد. سکه بهار افت ۲۲۰ هزار تومانی داشت و روی قیمت ۳۹ میلیون و ۲۹۵ هزار تومانی ایستاد.

شایان ذکر است در پنجمین روز معاملاتی هفته قیمت نیم سکه با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی با رقم ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت ربع سکه افت ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد و روی رقم ۱۵ میلیون تومانی ایستاد. قیمت سکه گرمی با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به کانال ۶ میلیون تومانی برگشت و با رقم ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.


حباب سکه روند متوازن نداشت
قیمت طلا روز چهارشنبه کاهشی شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار ۹‍‍‍۱ هزار تومان کاهش داشت و در کانال ۱۵ میلیونی عقب‌نشینی کرد. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۳۲ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۵ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۵۳۸ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۴۹۱ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در پنجمین روز معاملاتی هفته روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۶۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۴۴ هزار تومان، نیم‌سکه ۲۲ هزار تومان و ربع‌سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

دیگر خبرها

  • پیش بینی رئیس اتاق ایران و عراق از قیمت دلار
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حباب سکه روند متوازن نداشت
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • بورس سبزپوش شد؛ رشد مناسب بازار در هفته اول اردیبهشت
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری