Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام احمد رضایی روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت اول تیر سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی افزود: در حال حاضر با نگاه گفتمانی در سازمان پیش می‌رویم که در ذیل آن جهت‌دهی به اقدامات با محوریت امید و باور به توان مردم در حال انجام است.

وی اظهار داشت: مردم باید به خودباوری برسند، همچنین باید به جای تکیه بر بیگانگان، تکیه بر خدا و خود داشته باشند چون حکومت دینی و اسلامی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: توجه ویژه به رسانه در تمامی فعالیت‌های سازمان و بهره‌مندی گسترده از کارکردهای گفتمان‌سازی رسانه از دیگر برنامه‌ها است که در این زمینه فعالیت‌هایی شروع شده است.

وی با تاکید بر توجه ویژه به بُعد نوین تبلیغ افزود: اگرچه هیچ رسانه‌ای جای منبر را نخواهد گرفت اما امروز شرایط مخاطبان جامعه متفاوت است و اگر از ظرفیت تبلیغی نوین جامعه استفاده نکنیم عقب خواهیم ماند.

حجت الاسلام رضایی گفت: طرح "مهرواره محله همدل" با هدف ایجاد امید و مشارکت اجتماعی از طریق حل مساله‌های محلی طراحی و از ماه مبارک رمضان آغاز شد و تقویت هویت محله و مسجد و ارتباط بخشی میان آنها، تثبیت جایگاه امام محله به عنوان محور حرکت و تحول اجتماعی از جمله برنامه‌ای آن است.

وی بیان کرد: هزار و ۸۰۴ مساله و چالش در طرح مهرواره محله همدل با محوریت مساجد در محلات استان شناسایی و احصا شده و پای کار آوردن مردم برای حل مسائل پیرامونی از جمله راهبردهای اصلی این طرح است به این شکل که مسایل و مشکلات محل توسط مردم شناسایی و مطرح می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: تمامی شهرستان‌های استان در این طرح مشارکت داشتند و عمده مسایل احصا شده مربوط به حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده است.

وی افزود: طرح مهرواره محله همدل در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود و در اختتامیه جشنواره برای برگزیده ملی ۲۰۰ میلیون تومان جایزه در نظر گرفته شده است.

حجت الاسلام رضایی گفت: یکی دیگر از سیاست‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه گفتمان‌سازی، گسترش مخاطبان و ارتباط اثربخش با مخاطبان از طریق تمرکز بر حوزه بانوان است زیرا ۵۰ درصد جامعه را بانوان تشکیل می‌دهند که می‌توانند نقش بسیار مهم و اساسی ایفا کنند.

وی عنوان کرد: امسال همچنین سیاست‌های کلی و کلان ناظر بر نقش‌های زیرساختی را دنبال می‌کنیم چراکه در هر فعالیتی برای موفقیت باید زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری فراهم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: در این بخش شبکه‌سازی را در دستور کار داریم چراکه بدون شک برکت شبکه‌سازی این خواهد بود که از جزیره‌ای عمل کردن فاصله خواهیم گرفت.

وی تقویت حلقه‌های میانی برای شکل‌گیری جبهه فرهنگی را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و بیان کرد: این حلقه‌ها به نحو عام و خاص برای حوزه بانوان باید شکل بگیرد.

حجت الاسلام رضایی گفت: تمرکز روی رصد و استقرار نظام تحلیل وضعیت فرهنگی از دیگر برنامه‌ها است و اتاق وضعیت در تمامی شهرستان‌ها تشکیل می‌شود که تمامی فعالیت‌های حوزه فرهنگی استان را رصد می‌کند و براساس خروجی‌ها در زیست‌بوم فرهنگی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی افزود: اجرای طرح "مهرواره محله همدل" پویش سخن و حرف آورد، برگزاری پویش ماه من به منظور تجلیل از افراد موفق و خوب محلات، طرح نهضت کمک‌های مومنانه که برخی هیات‌ها بیش از یک میلیارد تومان در این زمینه کمک کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ستاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از اسفند ۹۹ تشکیل شد و قرارگاه رسانه و فضای مجازی در همه شهرستان‌ها نیز شکل گرفته که مسئولیت قرارگاه‌ها با ائمه جمعه مشخص شده است.

وی اظهار داشت: به عنوان دبیر ستاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی  معتقدیم تاکنون این دستاوردها به درستی برای مردم به ویژه نسل جوان که دوران قبل از انقلاب را درک نکرده‌اند، تبیین نشده است.

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه حرکت سازمان تبلیغات اسلامی به سمت فعالیت‌های کیفی و محتوایی است افزود: تلاش می‌شود کار دلی صورت بگیرد و فعالیت‌ها کیفی باشد که لازمه این مهم تقویت شبکه امامت بود.

وی گفت: در همین راستا سامانه مبشران در استان راه‌اندازی شد که به خصوص در زمینه تقویت و گسترش شبکه امامت تحت عنوان امام محله و امام روستا از نظر محتواهای عمومی و مناسبتی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت هزار و ۹۸۳ مسجد در استان گفت: همچنین هزار و ۳۲۰ هیات مذهبی، ۹۱ کانون فرهنگی تبلیغی، ۳۰ موسسه فرهنگی قرآن و عترت، ۶۰ خانه قرآن شهری و ۱۷۰ خانه قرآن روستایی و مناطق محروم زیر پوشش سازمان تبلیغات اسلامی در استان فعالیت دارد.

برچسب‌ها خراسان جنوبی روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی سازمان تبلیغات اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خراسان جنوبی روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی سازمان تبلیغات اسلامی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی سازمان تبلیغات اسلامی مهرواره محله همدل حجت الاسلام رضایی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مجتبی مهدوی ارفع شامگاه جمعه در مراسم یادبود حافظان محراب و منبر قوچان هم‌زمان با شب شهادت امام جعفر صادق علیه الاسلام در بقعه آقانجفی قوچانی اظهار کرد: قرار گرفتن جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر از ابتدای تاریخ بشریت تاکنون وجود داشته است و پیروزی انقلاب اسلامی این رویارویی را بیشتر آشکار کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان بابیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش‌ها صورت گرفت تا این انقلاب و تئوری تمدن نوین اسلامی متوقف شود، گفت: بلافاصله پس از پیروزی، تمام ظالمان و مستکبران عالم به حمایت از صدام جمع شدند و جنگ تحمیلی را به وجود آوردند و جریان دفاع مقدس برای این بود که انقلاب اسلامی توسعه پیدا نکرده و به اهدافش نرسد.

وی با یادآوری این موضوع که وقتی جریان باطل به اهداف خود نرسید تهاجم فرهنگی، ناتوانی فرهنگی و قتل‌عام فرهنگی را به وجود آورد، تصریح کرد: این انقلاب با رهبری‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به مسیر خود در تحقق اهداف و آرمان‌هایش ادامه می‌دهد.

مهدوی ارفع تحقق وحدت امت اسلامی برای تشکیل جبهه‌ای واحد برای مقابله با استکبار را یکی از اهداف مقام معظم رهبری دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محور مقاومت در میان کشورهای اسلامی وظیفه و تکلیفی بوده که از ابتدای خلقت همه انبیای الهی به دنبال آن بودند یعنی خط مبارزه دائمی و خستگی‌ناپذیر انجام شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه در چله دوم انقلاب باید منشور ترسیمی رهبر معظم انقلاب اسلامی را سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهیم هم در خودسازی هم تمدن سازی و…، ادامه داد: باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای منبر به تبیین ارزش‌های و آرمان‌های اسلام پرداخته شود و زمینه رهبری مردم را به سمت انجام‌وظیفه سوق داد.

وی پایگاه مسجد را محور همه فعالیت‌ها خواند که مردم پشتوانه این حرکت هستند و تصریح کرد: توجه به مسجد، محراب و منبر راه حرکت به سمت تحقق ارزش‌های و آرمان‌های اسلام بوده و باید هسته‌های مقاومت فرهنگی، اجتماعی و حتی امنیتی در مسجد شکل بگیرد تا اسلام جهانی شود.

مهدوی ارفع هدایتگری، تحقق حاکمیت الهی و هدایت مردم به سمت سعادت و کمال را هدف بعثت انبیا برشمرد و بیان کرد: فلسفه پیامبران الهی این بود که مردم عبودیت و بندگی خداوند را داشته باشند و از طاغوت، کفر، بی‌دینی و الحاد پرهیز کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) در طول ۳۴ سال امامت خود همواره در مسیر مبارزه با طاغوت و طاغوتیان حرکت کردند، افزود: امام صادق (ع) به دنبال پیاده‌سازی حاکمیت مطلق الهی بر اساس سیره تمدن سازی اهل‌بیت علیهم‌السلام بودند و در این مسیر منظومه فکری و عملی و اجتماعی اسلام را تدوین کردند.

وی با بیان این مطلب که در طول حیات امام صادق (ع) بیش از ۴ هزار نفر شاگردی ایشان را کردند، گفت: امام صادق (ع) در اقدامی راهبردی به بیان احکام فقهی و زندگی به همراه سبک حیات طیبه پرداخته و با بیش از ۳۵ هزار حدیث فقهی به تبیین حاکمیت الهی در عرصه فردی و اجتماعی پرداختند.

مهدوی ارفع تأکید کرد: امام صادق علیه اسلام با تربیت شاگردان شبکه‌ای از مروجان و مبلغان دین اسلام و تفکر شیعی ایجاد کردند که هم زمینه ارتباط شیعیان با مردم فراهم شد هم تشکیلات و سازمانی برای ائمه بعدی به وجود آمد.

کد خبر 6096117

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • تقویت قطب‌های فکری و فرهنگی توسط دفتر تبلیغات اسلامی
  • بررسی ابعاد سفر گروسی به ایران/ حل چالش موضوع بازرسان/ خنثی‌سازی سیاست هدفمند تبلیغاتی
  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • دشمن به دنبال از بین بردن هویت گفتمان انقلاب اسلامی است
  • آیا امام صادق (ع) فقط گوشه‌ای می‌نشست و درس می‌داد؟
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • آخرین وضعیت شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک در تهران