Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان و رییس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان رباط‌کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خصوص حواشی به‌وجود آمده در مورد نتایج انتخابات شورای اسلامی شهرستان رباط‌کریم و پرند و اعتراض نامزدها و مردم نسبت به تخلفات احتمالی اظهار کرد: کسی که مقید به قانون نباشد نمی‌تواند در جمهوری اسلامی پست بگیرد و مثلا عضور شورا بشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برای هر امری از جمله در حوزه انتخابات راه‌کارهای قانونی برای رسیدگی به تخلفات وجود دارد، کسانی که تشخیص می‌دهند، احساس می‌کنند و یا گزارش‌هایی دارند که رای‌شان در انتخابات بالا و پایین شده است، باید مستندسازی کنند، هیأت اجرایی به عنوان نماینده مردم، مکلف است بعد از اعلام آگهی انتخابات گزارشات و مستندات را دریافت و بررسی کند.

فرماندار رباط‌کریم در خصوص اخباری که نسبت به تجمع معترضین رسیده به همه تاکید کرد که باید یاد بگیریم زیر پرچم قانون حرکت کنیم، تجمع غیرقانونی است و حتما نهادهای نظارتی، نظامی و انتظامی با هرگونه تجمع غیرقانونی برخورد خواهند کرد.

وی در ادامه گفت: البته کسانی که فکر می‌کنند حقی از‌ آن‌ها ضایع شده و ما هم حقی برای آن‌ها قایل هستیم می‌توانند به هیأت اجرایی و هیأت نظارت مراجعه کنند و ما بررسی می‌کنیم و حتی بعد از هیئت نظارت می‌توانیم ورورد کنیم بازگشایی صندوق و شمارش آرا را هم می‌توانیم داشته باشیم.

ملکشاهی ادامه داد: ما در کل شعبه‌ها سه نفر نیروی مسلح داشته‌ایم دو نفر نیروی انتظامی و یک نفر بسیجی در خارج از حوزه‌ها هم گشت مشترک سپاه و بسیج ، نیروی انتظامی و اداره اطلاعات بر اساس مصوبات شورای تامین داشته‌ایم یعنی چه در داخل شعبه و چه در خارج شعبه اگر اقدامی انجام گرفته و جرم، جرم مشهودی بوده عزیزان نیروی انتظامی، سپاه و اداره اطلاعات باید پیش‌بینی و پیش‌گیری می‌کردند که ما معتقدیم این امر انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: اگر کسانی می‌گویند نه در بعضی از جاها خودشان رفته‌اند نهاری خورده‌اند، شامی داده‌اند، خرید رایی شده این‌ها نیاز به کنکاش و روال قانونی دارد که دادستان در این خصوص مفصل صحبت کرده‌اند.

فرماندار رباط‌کریم تاکید کرد: ما هم در هیأت اجرایی، هم هیئت نظارت در شهرستان و استان هم دستگاه‌های نظارتی و هم اعضای محترم دستگاه قضایی به‌ویژه رییس ستاد پیشگیری از وقوع جرم قضایی شهرستان که ریاست دادگستری ریاست آن را بر عهده دارد در حال مستندسازی هستیم و اگر به جایی برسیم تخلفاتی اثبات شود قطعا برخورد می‌کنیم.

رییس هیأت اجرایی شهرستان رباط‌کریم ضمن تاکید بر اینکه همگان مقید به قانون باشند گفت: هیئت اجرایی ۲ روز فرصت دارد مستندات و گزارش‌های تخلفات را دریافت کند و ۵ روز فرصت بررسی دارند و بعد از آن هیئت نظارت ۱۰ روز فرصت بررسی خواهند داشت و به هر نتیجه‌ای که رسیدیم صورت جلسه می‌کنیم.

وی افزود: بعد از این مرحله نوبت بررسی و تایید هیئت نظارت شهرستان است و بعد از آن هیأت نظارت استان و نوبت هیأت نظارت مرکزی است بعد از آن است که اسامی نهایی می‌شود و حتی بعد از اعلام نتیجه نهایی، باز اگر دادستانی و قوه قضاییه اگر تخلفی را مشاهده کند حتما آن عضور شورا از کار برکنار خواهد شد، پس مردم نگران نباشند.

وی در پایان ضمن انتقاد از کسانی که با همین روند برای انتخابات شورای اسلامی تایید شده‌اند و الان نظارت همین هیئت‌ها را قبول نمی‌کنند و ادعا می‌کنند که تخلفی شده و قانون رعایت نشده گفت: کسانی که در روند و بازی انتخابات شرکت کرده‌اند بدانند که داور هم بخشی از این بازی است که باید آن را قبول داشت و نمی‌توان در بازی شرکت کرد و داور را قبول نداشت.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نظام ملکشاهی فرماندار رباط کریم هیئت نظارت رباط کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۴۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری

به گزارش خبرنگار مهر، ۱۳ روز بیشتر تا برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی نمانده است و بر همین اساس، دور جدید پویش انتخاباتی خبرگزاری مهر تحت عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته‌گزینی» مدتی است که آغاز به کار است.

در دور اول انتخابات مجلس دوازدهم و از میان یک هزار و ۶٧٩ نامزدی که به پویش خبرگزاری مهر پیوستند، ١۶ نفر در دور اول انتخابات راهی مجلس شورای اسلامی شدند و کار پنج نفر دیگر به دور دوم کشیده شد. یکی از این پنج نفر «مصطفی سعیدی سیرائی» بود.

مصطفی سعیدی سیرائی، متولد ۱۳۵۸ در روستای سیرا در استان البرز، فرزند شهید و دانش‌آموخته کارشناسی مدیریت و کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. او پیش‌تر به عنوان شهردار فردیس و عضو چهارمین دوره شورای شهر کرج انتخاب شده بود.

او مسوولیت‌های مختلفی را در شهرداری کرج تجربه کرده است. از این سمت‌ها می‌توان به ریاست اداره رفاه کارکنان و اماکن عمومی، مدیرعاملی و عضویت در هیأت مدیره شرکت تعاونی اعتبار کارکنان، بازرسی سازمان بازیافت، ریاست اداره حفاظت فیزیکی و ریاست حراست منطقه ۸، معاونت فنی و عمرانی و سازمان اتوبوس رانی شهرداری کرج اشاره کرد.

کد خبر 6089645

دیگر خبرها

  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • قطعی آب مکرر در شهرک والفجر رباط کریم
  • اصلاح‌طلبان درباره روند بررسی صلاحیت‌ها چه گفتند؟
  • تاثیر مثبت انتخاب فرد اصلح در دور دوم انتخابات بر آبادانی شهرستان
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • اعلام زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم