Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-04-30@19:19:50 GMT

جزئیات اعمال ا‏‎فت فشار در شبکه آب شرب کشور

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۵۰۴۰

جزئیات اعمال ا‏‎فت فشار در شبکه آب شرب کشور

به گزارش «نماینده» حمیدرضا کشفی با اشاره به اینکه امسال وضعیت بارش‌های کشور نامطلوب بوده است افزود: وزارت نیرو برای جلوگیری از قطعی و یا جیره بندی آب در کشور، راهکار کنترل و کاهش فشار آب را در برخی مناطق اعمال کرده است.وی با اشاره به تلاش‌های درحال انجام برای به نتیجه رسیدن پروژه‌های کوتاه مدت و اضطراری به منظور تامین آب شرب گفت: هفته گذشته دولت بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای ورود هرچه سریعتر این پروژه‌های مدار بهره برداری به وزارت نیرو اختصاص داده که با تلاش‌های انجام شده این پروژه‌ها که شامل حفر چاه و ساخت مخزن است به زودی تکمیل خواهند شد که البته اکثر این پروژه‌ها در مناطق روستایی واقع شده که با تکمیل آن‌ها مشکل این مناطق نیز برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بارش‌های کشور بطور متوسط تا ۵۰ درصد کاهش یافته است ادامه داد: این کاهش در حوضه آبریز شرق کشور تا ۸۰ درصد بوده که این رویه ورودی آب برخی سدهای شرق کشور را به صفر رسانده است.

کشفی افزود: در حوضه آب‌های زیرزمینی نیز ما شاهد افت آبدهی برخی چاه‌ها هستیم به نحوی که در برخی نقاط کشور، این افت سبب کف شکنی این چاه‌ها و افزایش عمق آن‌ها برای تامین آب شده که این وضعیت در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با اشاره به همزمانی کاهش بارش‌ها با گرمای بی سابقه و زودهنگام و شیوع کرونا سبب افزایش بی رویه مصرف آب در کشور شده است گفت: افزایش دمای هوا در چند سال گذشته بی سابقه بوده است به نحوی که ما از اواسط بهار شاهد گرمای تابستانی بودیم که این اتفاق سبب ورود زودهنگام وسایل سرمایشی و افزایش مصرف آب شده است.

سخنگوی شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به همکاری مردم در سال‌های گذشته با مصرف درست آب افزود: ما در سال‌های گذشته توانستیم روزهای سخت خود را سپری کنیم البته امسال کار سخت‌تر است که باید با مدیریت مصرف و بهبود روش‌های مصرف آب در منازل این شرایط سخت را نیز سپری کنیم تا بتوانیم حداکثر سرویس دهی مطلوب را برای مردم داشته باشیم.

منبع: نماینده

کلیدواژه: کمبود آب مدیریت مصرف مصرف آب پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۵۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • فشار خون بالا را این گونه کنترل کنید
  • ثبت ۷.۸ میلیارد دلار صادرات صنعت فولاد کشور طی سال گذشته
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار در روستای توتک شهرستان مروست
  • نصب شیر آلات تنظیم فشار آب در روستای توتک مروست
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آب‌رسانی شهری نیست
  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست