Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@20:45:23 GMT

همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۵۰۶۱

همه باید به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با تبریک میلاد با سعادت حضرت ثامن‌الحجج امام رضا(ع)، حضور این امام بزرگوار را افتخاری بزرگ برای ایرانیان خواند و گفت: میزبانی ایرانیان از امام هشتم(ع) همواره مایه برکت و الهام در زندگی و معنویت مردم و جامعه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به استقبال باشکوه و عاشقانه مردم نقاط مختلف ایران از علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از لحظه ورود ایشان به کشورمان، گفت: این استقبال پرشور نشان دهنده عشق و ارادت مردم ایران به خاندان عصمت و طهارت از آغاز ورود اسلام به ایران بوده و همچنان این عشق و علاقه‌مندی در طول قرن‌ها تداوم داشته است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه مضجع شریف امام رضا (ع) همواره مورد توجه و علاقه ویژه مردم ایران بوده، افزود: این عشق و علاقه مربوط به دوره خاصی نیست و همواره این مضجع مقدس، انبوه مشتاقان را میزبانی کرده و مرقد ایشان پناهگاه مردم ایران بوده است.

روحانی با اشاره به ویژگی‌های مشترک زندگی همه امامان معصوم، به بیان ویژگی خاص زندگی حضرت رضا(ع) پرداخت و گفت: با وجود اکراه در پذیرش ولایتعهدی با شروطی که حضرت رضا(ع) برای پذیرش این منصب مقرر کرد در نهایت این اقدام امام رضا(ع) موجب گسترش، نشر و ترویج تشیع گردید و برای اولین بار مذهب شیعه در دستگاه حکومت به عنوان مذهب رسمی مطرح و شناخته شد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد گفت: از ابتدای جنگ اقتصادی ما همواره شاهد جنگ روانی نیز بودیم که دامنه آن از داخل تا خارج از کشور و انتخابات ریاست جمهوری را نیز دربرگرفت و لیکن با حضور موثر مردم این جنگ روانی نیز با شکست مواجه شد و مردم در پای صندوق رای حاضر شدند و رئیس‌جمهور بعدی را انتخاب کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی در هر شرایطی حتی در دوران جنگ و کرونا انتخابات را برگزار کرده است، خاطرنشان کرد: عده‌ای در مجلس اول از امام(ره) خواستند با توجه به شرایط جنگی آن روز، دوره فعالیت مجلس اول تمدید شود اما امام(ره) این مسئله را نپذیرفت و دستور به برگزاری انتخابات در موعد مقرر داد. در طول دوران پس از انقلاب اسلامی همه انتخابات‌ها پیوسته انجام شده و این از افتخارات ملت ایران است که در هر شرایطی پای صندوق رأی آمدند و انتخابات در موعد خود برگزار شده است.

رئیس جمهور با آرزوی موفقیت برای رئیس‌جمهور منتخب و با بیان اینکه همه باید به رئیس‌جمهور منتخب و دولت بعدی کمک کنیم، گفت: دولت دوازدهم همه امکانات و تلاش‌های خودش را برای کمک به رئیس‌جمهور بعدی به کار خواهد گرفت و امیدواریم رئیس‌جمهور منتخب در کارش موفق باشد.

همچنین در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بررسی شد و از ۱۳ ماده این طرح، ۶ ماده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و بررسی بقیه مواد به جلسات آتی موکول شد.

براساس مفاد مصوب شده که مقرر گردید از سال ۱۴۰۲ اجرایی شود، سهم آموزش و پرورش در پذیرش کنکور به لحاظ سابقه تحصیلی ۶۰ درصد و سهم کنکور در دروس تخصصی ۴۰ درصد باشد و همچنین در کنکورسراسری دروس تخصصی و در سوابق تحصیلی دروس عمومی مورد ارزیابی و سنجش قرار بگیرد.

اعضای شورا همچنین مصوب کردند که امتحان کنکور برای دروس تخصصی ۲ بار در سال برگزار شود و نتایج امتحانی که از لحاظ سوابق تحصیلی و اختصاصی کنکور سراسری گرفته می‌شود تا ۲ سال اعتبار داشته باشد.

براساس مصوبه امروز شورای انقلاب فرهنگی دانشگاه‌های کشور نیز می‌توانند برای پذیرش دانشجو حدنصاب معدل در نظر بگیرند.

کد خبر 5242181

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی رئیس جمهور حسن روحانی انتخابات 1400 سیدابراهیم رئیسی ستاد انتخابات کشور مجلس شورای اسلامی جشن انتخابات شورای نگهبان وزارت کشور انتخابات ریاست جمهوری صحن مجلس سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری محمد باقر قالیباف ریاست جمهوری محمدجواد ظریف محمد جواد ظریف رئیس جمهور منتخب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۵۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل گفت: اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران به اسرائیل، رییس‌جمهور و مسئولان برای گسترش روابط دیپلماتیک ایران در آسیا به پاکستان سفر می‌کنند، در حالی که نخست وزیر اسرائیل در باتلاق جنگ غزه زمین‌گیر شده است، نشان دهنده اقتدار کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد مرندی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درباره دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا و پیام این سفر به جهان در پی تحولات منطقه اظهار کرد: بعد از حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و دریافت پاسخ از سوی جمهوری اسلامی ایران فضای مثبتی نسبت به کشورمان در جهان عرب و اسلام و حتی در کشورهای غربی و در محافل مختلف ایجاد شد.

وی با اشاره به تبلیغات وسیع علیه ایران در منطقه و جهان در راستای اجرای پروژه انزوای جمهور اسلامی افزود: فصل جدید از مقاومت از ۷ ماه پیش آغاز شد، از همان زمان نگاه‌ها به جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تغییر کرده است، با آغاز موج جدید مبارزات جبهه مقاومت، مردم منطقه از جمله مردم پاکستان دیدند که کشورهای دیگر کاری برای مردم غزه انجام ندادند و فقط ایران بود که از جبهه مقاومت حمایت می‌کند، همین امر موجب شد بسیاری از هجمه‌ها علیه ایران خنثی شود و نگاه‌ها تغییر پیدا کند.

تأثیر عملیات وعده صادق در ارتقای جایگاه ایران در افکار عمومی پاکستان

این استاد دانشگاه در ادامه عنوان کرد: بعد از اینکه ایران پاسخ سنگینی به رژیم صهیونیستی داد باز هم تغییر دیگری ایجاد شد و نگاه‌ها به کشورمان مثبت شد که در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان مشهود بود، تا جایی که در فرودگاه مسئولان حفاظت پاکستان ابراز احساسات می‌کردند با وجود اینکه کارشان چیز دیگری بود، حتی در بین مردم، نخبگان و رسانه‌ها نگاه مثبت به جمهوری اسلامی در پی عملیات وعده صادق مشهود بود.

مرندی تاکید کرد: گفت‌وگو کردن در چنین فضایی امتیازات خاص خود را دارد، گرچه سفر رئیس‌جمهور به پاکستان سنگین و فشرده بود اما برای آیت‌الله رئیسی مهم بود که مردم پاکستان ببینند چگونه جمهوری اسلامی ایران و ملت ما برای آن‌ها احترام ویژه‌ای قائل هستند.

سفر رئیس‌جمهور به پاکستان بعد از عملیات وعده صادق اثبات اقتدار ایران است / اسرائیل در غزه زمین‌گیر شده است

وی این سفر را در راستای ایجاد همگرایی بین ایران و پاکستان فرصتی مغتنم خواند و گفت: اینکه بعد از پاسخ تنبیه ایران به اسرائیل، رئیس‌جمهور و مسئولان به کار عادی خود می‌پردازند و سفر می‌کنند و کارهای کشور را پیش می‌برند، نشان‌دهنده اقتدار کشور است در حالی که نخست وزیر اسرائیل درگیر جنگ در غزه بوده و به خاطر مشکلات فوق‌العاده زمین گیر است.

کارشناس مسائل سیاسی و بین‌الملل درباره تاکید ویژه رئیس جمهور به اشتراکات فرهنگی، مذهبی، ادبی و دانشگاهی بین ایران و پاکستان اظهار کرد: اشتراکات فرهنگی و مذهبی ایران و پاکستان قطعاً در مبادلات اقتصادی و حتی امنیتی دو کشور تأثیر مثبتی دارد سال‌ها تلاش شد تا شکاف بین مردم ایران و پاکستان ایجاد شود اما سفر رئیس‌جمهور به شهرهای مختلف پاکستان و دیدار با علمای شیعه و سنی و دانشجویان و اساتید این کشور بلاشک تأثیر مثبتی در روابط دو جانبه این کشورها دارد.

مرندی تصریح کرد: اتفاق مهمی که رخ داد این بود که مردم پاکستان دیدند چگونه بر خلاف تبلیغاتی که علیه کشورمان می‌شود تنها ایران است که از فلسطین با شدت تمام حمایت کرده و می‌کند و این موضوع تحول مهمی را در جامعه پاکستان به وجود آورد.

کد خبر 748059

دیگر خبرها

  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • نماینده ویژه رئیس‌ جمهور : نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • سفر رییس جمهور به پاکستان و سریلانکا با برکت بود
  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • تمجید کرزی از حمایت ایران از مردم افغانستان
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است