Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سه‌شنبه شب ایرنا، معترضانی که ماسک بر صورت نداشته و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کردند با مسدود کردن خیابان‌های اطراف پارلمان و ایجاد سر و صدا علیه تصمیم دولت برای تعویق رفع محدودیت‌های کرونایی تظاهرات کردند.

آن‌ها همچنین با ماموران پلیس درگیر شده و سه افسر پلیس را مجروح کردند. پلیس هم با صدور بیانیه‌ای از دستگیری ۱۴ نفر از معترضانی که نظم عمومی را برهم زدند، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضانی که به تصمیم دولت بوریس جانسون در مدیریت کرونا اعتراض داشتند شعارنوشته هایی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود «این کابوس را پایان دهید»، «قرنطینه بس است» و «ما طرفدار آزادی اجتماعی هستیم». آن‌ها همچنین با انتقاد از طرح دولت برای واکسینه کردن نوجوانان شعار می‌دادند «فرزندان ما موش‌ آزمایشگاهی نیستند»

این تظاهرات درحالی برگزار شد که منحنی آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس باردیگر روندی صعودی به خود گرفته و تقریبا هر یازده روز تعداد بیمارانی که عمدتا به گونه هندی مبتلا هستند، دو برابر می‌شود.

داده‌های آماری گروه تحقیقاتی «ری‌اکت» حاکیست که آمار بیماران کرونایی از ۳ مه (۱۳ اردیبهشت) تا ۷ ژوئن (۱۷ خرداد) ۵۰ درصد افزایش داشته است. ۹۰ درصد بیماران، طبق آمار ارائه شده به گونه دلتای کرونا مبتلا هستند.

هفته پیش بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس از اجرای مرحله چهارم رفع محدودیت‌های کرونایی در ۲‌۱ ژوئن (۳۱ خرداد) عقب نشینی و اعلام کرد که این مرحله با چهار هفته تاخیر اجرا می‌شود تا افراد بیشتری در کشور واکسینه شوند.

وی توضیح داد که ما می‌توانستیم به مسیر خود ادامه دهیم و مرحله چهارم را فارغ از احتمال مرگ هزاران نفر، ۲۱ ژوئن اجرا کنیم؛ یا اینکه به سازمان ملی خدمات درمانی چند هفته حیاتی فرصت بدهیم تا افراد بیشتری را واکسینه کند.

جانسون با بیان اینکه تعویق مرحله پایانی رفع محدودیت‌های کرونایی یک تصمیم منطقی است ابراز امیدواری کرد که تا ۱۹ جولای (۲۸ تیر) دو سوم بزرگسالان بالای ۵۰ سال، تمام افراد آسیب پذیر، نیروهای خدمات درمان و تمام افرادی بالای ۴۰ سال که اولین دوز واکسن خود را ماه گذشته دریافت کردند کاملا واکسینه و جان هزاران نفر حفظ خواهد شد.

دولت انگلیس از اواخر اسفند گذشته محدودیت‌های کرونایی را به تدریج کاهش داد و شرط کرد که هرگام را بر اساس اوضاع کرونا و درصورتی که آمار مبتلایان تحت کنترل باشد برمی‌دارد. بر اساس تصمیم جدید دولت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و حمل ماسک صورت در اماکن عمومی تا ۲۸ تیر باقی می‌ماند و همچنان از افراد خواسته می‌شود تا در صورت امکان دورکاری کنند

برچسب‌ها ویروس کرونا اعتراض انگلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اعتراض انگلستان ویروس کرونا اعتراض انگلستان محدودیت های کرونایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان

ساکنان ولسوالی درایم ولایت بدخشان در شمال شرق افغانستان تجمع اعتراضی کم سابقه‌ای علیه طالبان برگزار کردند و علیه آن‌ها شعار دادند. در ویدیویی که از این اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، معترضان با حمل یک تابوت شعار «مرگ بر امارت» سر می‌دهند. طالبان حکومت خود را امارت اسلامی می‌نامد.

به گزارش بی بی سی؛ طلوع‌نیوز گزارش داده است که شماری از باشندگان این ولسوالی به دلیل کشته شدن یک غیرنظامی توسط افراد امنیتی طالبان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند.

منابع محلی گفته‌اند که این حادثه زمانی اتفاق افتاده است که افراد طالبان برای تخریب کشت خشخاش به این ولسوالی رفته بودند ولی با باشندگان محل درگیر و یک فرد کشته شد.

معترضان در این ویدیو می‌گویند که افراد طالبان وارد خانه‌های آن‌ها شده است.

دفتر سخنگوی فرماندهی امنیه ولایت بدخشان در واکنش به این حادثه گفته است که «تحرک و استفاده سوء تعدادی از افراد از چند دهقان و زارعین کشت خشخاش باعث بروز درگیری بین نیروهایی که موظف به تخریب بودند با زارعین شده است.»

دفتر سخنگوی فرماندهی همچنین گفته است که در درگیری پیش آمده «مردم محل با پرتاب سنگ و چوب به سوی مجاهدین در صدد به آتش کشیدن وسایط و سامان آلات آن‌ها برآمدند که این درگیری‌ها منجر به کشته شدن یک نفر از مردم محلی شد.»

به گفته فرماندهی ولایت بدخشان در حال حاضر اوضاع آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌ های هوشمند را از سر گرفته‌اند

دیگر خبرها

  • همکاری دانشگاه‌ها و پلیس آمریکا در شناسایی حامیان فلسطین
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • بالگردها در آسمان، پلیس روی زمین؛ حلقه فشار بر دانشگاه‌های آمریکا سخت‌تر می‌شود
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • استقرار اتوبوس‌های زندان در محوطه دانشگاه کلمبیا
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • محدودیت‌ها و تنگناهای رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • وزارت رفاه: تا هفته آینده، برنامه دولت برای نحوه تداوم طرح کالابرگ اعلام می‌شود