Web Analytics Made Easy - Statcounter

نورالله تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در بحث تامین آب پایدار در شهر ایلام وجود دارد، نیاز آبی شهر ایلام در حوزه سد ایلام بیش از ۶۰۰ لیتر بر ثانیه است.

وی گفت: در حال حاضر ۵۰۰ لیتر بر ثانیه به شهر ایلام منتقل می‌شود و قرار است با اجرای یک پروژه این مشکل برطرف شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب شهری ایلام عنوان کرد: به همین منظور مجوزها برای برداشت بیشتر از آب سد ایلام اخذ شده است و آنچه که در اعتبارات فاز اجرا پیش بینی شده چیزی در حدود ۳۲ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیموری بیان کرد: خوشبختانه این اعتبار به پروژه تزریق شده و امیدواریم بتوانیم مراحل پایانی کار را طی هفته آینده و مراحل تست و راه اندازی نهایی را تا پایان تیرماه نهایی کنیم.

وی عنوان کرد: مصرف آب در استان نسبت به استاندارهای ملی و جهانی هم چنان بالا است، مصرف در جامعه شهری ۲۸۰ لیتر در روز به ازای هر نفر و در جامعه روستایی ۳۴۰ لیتر در روز به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام اضافه کرد: این مسئله نشان دهنده این است که مردم باید توجه به مدیریت مصرف همراهی در بحث مدیریت مصرف با آب و فاضلاب را داشته باشند، رعایت الگوی های مصرف از سوی مردم همچنان مهمترین راهکار برای جلوگیری از قطعی آب است.

کد خبر 5242299

منبع: مهر

کلیدواژه: قطعی آب ایلام آب و فاضلاب شهری انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا عکس استانها شورای شهر کرمانشاه انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا سیدابراهیم رئیسی گرگان رای گیری نتایج شمارش آرا بوشهر ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۶۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است

حسین اسماعیلیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: اکنون بخش قابل توجهی از آب مشهد از طریق منابع سطحی و چهار سد دوستی، ارداک، طرق و کارده تامین می‌شود.

او افزود: نیاز آبی شهر مشهد در تابستان پیش رو که ماه‌های محرم و صفر و وقوع سفر‌های متعدد به مقصد دومین کلانشهر کشور را در پی دارد، حدود ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه پیش بینی شده است، چنانچه ذخیره آب سد‌ها نیز به صفر برسد، حدود هفت هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه از منابع فعلی قابل استحصال خواهد بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: این میزان کمبود آب را تا حدی باید از طریق اجرای پروژه‌های آب رسانی و بخش دیگر را از طریق مدیریت مصرف تامین کنیم.

اسماعیلیان بیان کرد: به زودی وارد دوره طولانی سفر‌ها در اواخر بهار و همچنین فصل تابستان به مشهد خواهیم شد، حتی اگر بارندگی‌های خوبی را در ادامه این سال آبی شاهد باشیم باز هم اوضاع به نحوی نیست که موجب جبران ۴۳ ماه خشکسالی شود و در چنین شرایطی یکی از موضوعات مهم و البته بر اساس شعار سال، مشارکت مردم در بحث مدیریت مصرف است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • دسترسی ۷۸ هزار روستایی به آب آشامیدنی سالم
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود