Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:16:10 GMT

هوای البرز تا پایان هفته آلوده است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۳۸۲

هوای البرز تا پایان هفته آلوده است

آرش بهاروند احمدی روز چهارشنبه به ایرنا گفت : با توجه به افزایش میزان آلاینده ها ، انتظار می رود گروه های حساس از تردد غیر ضروری در سطح شهرهای استان خودداری کنند.

وی ادامه داد: همچنین کاهش تردد خودروها و کنترل فعالیت مرکز دارای آلایندگی هوا در این شرایط جوی ضروری است .

بهاروند احمدی گفت : دمای هوای استان طی امروز تا روز شنبه آینده بین ۲۲ تا ۳۸ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان افزایش آلاینده کودکان ، سالمندان ، بیماران قلبی و عروقی و تنفسی باید در خانه ها بمانند و از فعالیت در فضای باز خودداری نمایند. 

برچسب‌ها آلودگی هوا واحدهای آلاینده استان البرز سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آلودگی هوا واحدهای آلاینده استان البرز آلودگی هوا واحدهای آلاینده استان البرز سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، لازم است بدانیم امروز هوای چهار شهر در وضعیت ناسالم و آلوده قرار ندارد و تعداد ۱۹ شهر سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به روز گذشته و امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به مقایسه شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است، بنابراین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفی هوای هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۶۰، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، در حالی که روز گذشته هیچ یک از شهرها در موقعیت ناسالم (قرمز) ثبت نشدند.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۱۰۹، ارومیه با شاخص ۱۱۲ و اهواز با شاخص ۱۰۸، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز گذشته هیچکدام از شهرها در موقعیت ناسالم (نارنجی) قرار نداشتند.

قابل توجه است که شرایط کیفی هوا امروز در ایستگاه کلانشهرهای کرج با شاخص ۶۱، بوشهر با شاخص ۷۴، تهران با شاخص ۵۵، شهرکرد با شاخص ۶۲، بجنورد با شاخص ۵۲، زنجان با شاخص ۸۲، سمنان با شاخص ۵۲، زاهدان با شاخص ۵۳، قزوین با شاخص ۸۲، قم با شاخص ۷۷، سنندج با شاخص ۷۶، کرمانشاه با شاخص ۵۹، یاسوج با شاخص ۸۴، اراک با شاخص ۷۱ و همدان با شاخص ۷۲، وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که روز گذشته هفتم اردیبهشت، شهرهای اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، سنندج، یاسوج، اراک و همدان، وضعیت هوای سالم (زرد) بودند.

بر این اساس، شاخص کیفیت هوا امروز در کلان‌شهرهای اردبیل با شاخص ۳۷، بیرجند با شاخص ۴۵، مشهد با شاخص ۳۷ و کرمان با شاخص ۴۸، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، شهرکرد، زاهدان، کرمان و کرمانشاه، در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز شرایط کیفی هوای کلان‌شهرهای ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای ارومیه، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم‌آباد، ساری، بندرعباس و یزد بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما تعداد ۱۵ شهر سالم (زرد)، چهار شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده‌اند، در حالی که روز گذشته تعداد ۱۶ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و شمار ۹ شهر بدون داده درج شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748402

دیگر خبرها

  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس 
  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • دمای هوا در البرز به ۳۰ درجه سانتیگراد می‌رسد
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد
  • وضعیت آب و هوای تهران در پایان هفته
  • ممنوعیت های تردد در محورهای شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی استان البرز
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • تردد بیش از ۱۹ میلیون خودرو از محورهای مواصلاتی البرز
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران