Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیویورک تایمز گزارش داد، چهار سعودی که در قتل سال ۲۰۱۸ جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی نقش داشتند، یک سال پیش از آن در ایالات متحده طبق قرادادی که وزارت خارجه تایید کرده بود، تحت آموزش شبه‌نظامی قرار گرفتند.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است، این برنامه آموزشی از طرف "تایر ۱ گروپ" که متعلق به شرکت سهامداری خصوصی "سربروس کپتال منیجمنت" است و ماهیت "دفاعی" داشت و برای حفاظت از رهبران سعودی طراحی شده بود، ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت سربروس به سوالات پیرامون این مساله به رویترز پاسخی نداد.

در واکنش به گزارش نیویورک تایمز، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت طبق قانون، این وزارتخانه نمیتواند درباره "هیچکدام از فعالیت‌ پروانه صادرات دفاع مجاز که در گزارش رسانه‌ها ادعا میشود" اظهارنظر کند. ند پرایس همچنین مدعی شد در سیاست آمریکا در قابل عربستان "حاکمیت قانون و احترام به حقوق بشر اولویت دارد."

خاشقجی که شهروندی آمریکا را داشت و برای واشنگتن پست مطالب انتقادی درباره محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان می‌نوشت، در اکتبر ۲۰۱۸ به دست یک تیم مرتبط با این شاهزاده سعودی داخل کنسولگری ریاض در استانبول کشته و مثله شد. براساس گزارش اطلاعاتی آمریکا در فوریه، شاهزاده بن سلمان عملیات بازداشت یا قتل این منتقد را تایید کرده بود.

در گزارش نیویورک تایمز آمده است که لوئیس برمر، مدیر ارشد شرکت سربروس سال گذشته در پاسخ‌های کتبی به سوالات اعضای کنگره آمریکا که بابت نامزدی او برای گرفتن یک پست ارشد پنتاگون در دولت ترامپ بود، نقش شرکتش در آموزش آن چهار عضو تیم قتل خاشقجی را تایید کرد. 

طبق این گزارش، اما این قانونگذاران آمریکایی هرگز پاسخ‌های او را ندیدند، چون دولت دونالد ترامپ آنها را به کنگره نفرستاد و نامزدی او را لغو کرد. برمر گفته بود که وزارت خارجه آمریکا و دیگر آژانسهای دولتی مسوول بررسی آموزش نیروهای خارجی در خاک آمریکا هستند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نیویورک تایمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا اذعان کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار به همراه خواهد داشت. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا، جنبش حماس را به کارشکنی در مسیر آتش بس  متهم کرد و مدعی شد: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش بس، حماس است.

وی  تاکید کرد: ما منتظر هستیم تا حماس با آتش بس و آزادی گروگان‌ها موافقت کند.

حماس: پایان هر توافقی باید تضمین‌کننده آتش‌بس دائمی باشد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر خارجه آمریکا درباره رفح و تجاوز زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به آن گفت: موضع ما ثابت است و باید قبل از تصمیم اسرائیل برای ورود به رفح، یک طرح روشن برای حفاظت از غیرنظامیان ارائه شود.

وی در عین حال اذعان  کرد که عملیات بزرگ ارتش اسرائیل در رفح خسارتی فراتر از حد انتظار(حد قابل قبول) به همراه خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا همچنین از امکان تشکیل کشور مستقل فلسطینی با حفظ امنیت اسرائیل سخن گفت.

طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربیواکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • نقشه نتانیاهو برای غزه پس از جنگ فاش شد/ نیویورک تایمز: طرح نخست وزیر اسرائیل به احتمال زیاد از سوی کشورهای عربی رد خواهد شد
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • بلینکن: حمله به رفح خسارتی فراتر از انتظار به همراه دارد
  • طرح جدید نخست وزیر اسرائیل برای اداره غزه
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • حمایت دانشگاه از غزه/ ۱۸ دانشجوی دیگر در آمریکا بازداشت شدند