Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-07@04:18:10 GMT

دلنوشته محمد معتمدی برای واکسن ایرانی کرونا

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۲۷۷۹۹

دلنوشته محمد معتمدی برای واکسن ایرانی کرونا

محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی با انتشار متنی از حضور داوطلبانه خود برای شرکت در فاز سوم تست انسانی واکسن ایرانی برکت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که طی روزهای اخیر حضور داوطلبانه تعدادی از هنرمندان شناخته شده کشورمان برای شرکت در فاز سوم تست انسانی واکسن ایرانی «برکت» شکل جدی تری به خود گرفته، محمد معتمدی خواننده موسیقی ایرانی نیز با انتشار متن و تصاویری از حضور داوطلبانه‌اش در این پروژه برای حمایت از این واکسن ایرانی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در این چند روز در برخی محافل غیررسمی رسانه‌ای صحبت‌هایی مبنی بر دریافت پول از سوی برخی از این چهره‌ها برای حضور در فاز سوم تست انسانی واکسن «برکت» مطرح شده که بسیاری از این هنرمندان آن را تکذیب کرده‌اند.

محمد معتمدی با انتشاری تصاویری از این حضور داوطلبانه نوشته است: «با اینکه هر کس در هر کجای دنیا باشد، باید اولین واکسنی که در دسترس اوست تزریق کند، ولی من چند روز پیش از امکان تزریق یک واکسن نامدار جهانی گذشتم تا در کشور خودم در فاز سوم تست انسانی واکسن ایرانی برکت شرکت کنم. متاسفم که علیرغم اینکه در همان ماه‌های اول، برای شرکت در فاز اول هم اعلام آمادگی کردم، ولی همه شرایط حضور در آن مرحله را نداشتم.

وی در ادامه می‌نویسد: میهن عزیزم، ایران من! رنج و اندوه از چهره پر غرور مردمت دور باد. سرفراز بوده‌ای و سرفراز تر خواهی ماند. استوار بوده‌ای و استوار تر خواهی ماند. به پاس تلاش بی وقفه دانشمندان، پزشکان و محققانت سر تعظیم فرود می آورم. آنها که ایثارگرانه در تمام این مدت وفا کردند و ملامت کشیدند. به قول حافظ: وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم / که در طریقت ما کافریست رنجیدن. و به قول ادیب نیشابوری: همچو فرهاد بود کوه کنی پیشه ما / کوه ما سینه ما، ناخن ما تیشه ما * بهر یک جرعه می منت ساقی نکشیم / اشک ما باده ما، دیده ما شیشه ما.

محمد معتمدی همچنین در ادامه این متن به سابقه صد ساله صنعت واکسن سازی در ایران اشاره کرده و می‌گوید: در یک قرن گذشته دو موسسه انستیتو پاستور و سرم سازی رازی از پیشگامان صنعت واکسن سازی ایران بوده‌اند. بیماری های مهلکی نظیر سل، دیفتیری، هپاتیت ب، فلج اطفال، سیاه سرفه، کزاز، سرخک، سرخجه و اریون در ایران، همگی با واکسن‌های ساخت داخل کشور مهار و کنترل شده‌اند. در اوایل دهه هشتاد، ایران علاوه بر تامین واکسن مورد نیاز داخلی، به نوزده کشور جهان واکسن صادر کرده است. در سال نود و پنج، ایران با مجوز سازمان بهداشت جهانی بعنوان تامین کننده واکسن فلج اطفال در منطقه خاورمیانه منصوب شده است. طبق گزارش آژانس تحقیقات دفاعی سوئد در سال دوهزار و سه میلادی، ایران هیچ‌گونه کمبودی در تولید واکسن یا ناتوانی در تامین نیازهای داخلی خود ندارد.

وی در ادامه می‌نویسد: در سالهای همه گیری وبا، بیست و چهار میلیون دوز واکسن وبا در ایران ساخته شد. تاجایی که فرانسه که خود تولید کننده واکسن وبا بود به وارد کننده واکسن وبا از ایران تبدیل می‌شود. در دهه بیست خورشیدی واکسن آبله تولید انستیتو پاستور ایران به کشورهای عراق، افغانستان و مصر صادر شده است. طبق آمار یونیسف در سال‌های همه گیری بیماری سل پس از جنگ جهانی دوم، دویست و سی و هشت میلیون کودک از بیست ودو کشور جهان، از واکسن ب_ث_ژ ساخت ایران برای مقابله با این بیماری استفاده کرده‌اند. درود بر ایران و صنعت معتبر و صدساله واکسن سازی اش.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فاز سوم تست انسانی واکسن حضور داوطلبانه واکسن ایرانی محمد معتمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب شمس‌آذر مقابل گل‌گهر مشخص شد

به گزارش ورزش سه، سعید دقیقی یازده بازیکن منتخب خود را برای دیدار هفته بیست و ششم لیگ برتر مقابل گل‌‌گهر سیرجان مشخص کرد و بدون تغییر چندانی نسبت به بازی قبل به میدان خواهد رفت.

در این مسابقه علیرضا جعفرپور گلر جوان شمس‌آذر درون دروازه قرار گرفت و خط دفاع این تیم را هومن ربیع‌زاده، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی و محسن طرحانی تشکیل خواهند داد.

در خط هافبک پوریا سرآبادانی کاپیتان موفق این تیم حضور دارد و در کنار او صادق آلبوصبیح و علی آزادامنش حضور خواهند داشت، در جناحین تیم شمس‌آذر محمد پاپی و امیرمحمد نسایی حضور خواهند داشت.

تک مهاجم این تیم که در بازی قبل مقابل پیکان هم نمایش خوبی داشت فرار امام‌علی است و در این مسابقه هم امید اول گلزنی این تیم خواهد بود.

ترکیب شمس‌آذر به شرح زیر خواهد بود:

علیرضا جعفرپور، هومن ربیع زاده، محمدرضا رضایی، حسین گودرزی، محسن طرحانی، پوریا سرآبادانی، صادق آلبوصبیح، علی آزادمنش، محمد پاپی، امیرمحمد نسایی و فراز اماملی

دیگر خبرها

  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق رسید
  • جایزه نوبل ایرانی به ۶۲ محقق اعطا شد
  • دعوت آلکنو از بدنساز ایرانی برای حضور در تیم والیبال زنیت
  • داوران ایرانی مسافر ریاض شدند
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • اسپانیا میزبان فیلم ژاو با حضور هنرمندان قمی شد
  • ترکیب شمس‌آذر مقابل گل‌گهر مشخص شد
  • بهره وری غیر اصولی آب مشکلات آینده را بیشتر می‌کند
  • تجلیل از معلمان ایرانی در آنکارا
  • شیفتگانِ آن عارفِ عاشق/ ایرانیان زیادی مرید و دلبسته امام صادق بودند، از عطار و بایزید بسطامی تا جابر ابن حیان