Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام محمد رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات دینی و تبلیغی صورت گرفته در شهرستان بوئین زهرا اظهار کرد: با توجه به حساس بودن مسئله خانواده و آسیب‌های موجود در این حوزه اقدمات خوبی در مقاطع مختلف ازجمله مدارس و دانشگاه‌ها انجام شد و ما در این زمینه تلاش کردیم تا با اعزام اساتید و مبلیغ متخصص در این حوزه به دانشگاه‌ها و مدارس برای تدریس دروس مربوطه گام‌های موثری برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان بویینزهرا اذعان کرد: تربیت مربیان حوزه خانواده از شهرستان‌های قزوین، تهران و قم در حوزه روانشناسی خانواده از دیگر فعالیت‌های ما در این حوزه است که سبب می‌شود ما بتوانیم در عرصه خانواده با تعابیر و برنامه‌های بهتری پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه بودجه کافی برای اجرای فعالیت‌ها وجود ندارد و بیشتر برنامه‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها و خیرین اجرا می‌شود عنوان کرد: ما در تلاشیم تا علاوه بر خانواده و دانشگاه‌ها درخصوص مؤسسات قرآنی نیز گام برداریم و با شناسایی زیست بوم قرآنی منطقه ضمن ارتباط‌گیری با افراد قرآنی بتوانیم برای خانواده این افراد نیز برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول ابراز کرد: با توجه به ظرفیت و فضاهای موجود در شهرستان بویین زهرا این منطقه به پایلوت مؤسسات قرآنی تبدیل شده و ما امیدواریم بتوانیم اقدامات موثری در این حوزه و حوزه خانواده انجام دهیم.

وی گفت: عمده فعالیت ما برای حوزه خانواده از مدارس راهنمایی و دبیرستان بویژه در مقطع دخترانه انجام می‌شود چرا که این افراد مادران آینده و عناصر اصلی خانواده هستند از طرف دیگر افرادی که در حوزه‌های مذهبی و مساجد فعالیت دارند بسیارند اما اکنون نیاز جامعه فعالیت در بخش نوجوانان و جوانان است.

حجت‌الاسلام رضوانی تصریح کرد: رسالت سازمان تبلیغات انجام فعالیت‌های دینی و افزایش اطلاعات دینی است که اگر این فرآیند به خوبی انجام شود جامعه واکسینه می‌شود و مسائلی نظیر شبهات نمی‌تواند در جامعه جای پیدا کند.

وی گفت: کمبود اطلاعات دینی سبب به وجود آمدن شبهات متعدد می‌شود و دراین میان فعالیت و تبلیغات در بین قشر خانواده، مدارس و دانشگاه‌ها می‌تواند بسیاری از این شبهات را پاسخ دهد و هجمه‌های وارد شدهٔ رسانه‌ای را دفع شود.

این مسئول تصریح کرد: راه حل افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم در حوزه‌های مختلف در شرایط کنونی می‌تواند ذیل فضا مجازی و در قالب رصد این فضا برای رفع شبهات متعدد انجام شود و یا در این راستا محتواهای مناسبی تولید شده و در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: اما در این میان نباید از تبلیغات و گفتمان‌های دینی به‌صورت چهره به چهره غافل شد.

وی گفت: در راستای تبلیغات چهره به چهره تعدادی از مبلغین و مربیان فرهنگی ما در سطح مدارس حاضر می‌شوند و ضمن بیان اطلاعات به پاسخگویی شبهات نیز می‌پردازند.

وی افزود: در تبلیغات چهره به چهره به‌ویژه در سطح مدارس مسئله گفتار با زبان دانش‌آموزان و برقراری ارتباط با این قشر ازجمله نکات مهمی است که باید لحاظ شود تا بتواند اثرگذاری مطلوب خود را داشته باشد.

وی بیان کرد: فعالیت در مقطع مدارس گام اول ما برای تحقق اهداف فرهنگی و تبلیغاتی است که ما در این میان از همراهی و همکاری مسئول سازمان تبلیغات اسامی استان سپاسگزاریم.

حجت‌الاسلام رضوانی در پایان گفت: در خصوص تبلیغات مسائل دینی مهم‌ترین نکته همراهی و همکاری تمام نهادها متولی است و در این راستا عملکردهای جزیره‌ای نمی‌تواند نتایج مطلوب را محقق کند و لازم است با برگزاری اتاق فکر تصمیمات و وظایف مطرح شود و هر فرد ذیل قرارگیری در یک حلقه و زنجیره بزرگ به فعالیت و وظایف خود طبق برنامه‌ریزی بپردازد.

کد خبر 5242377

منبع: مهر

کلیدواژه: قزوین بویین زهرا تبلیغات اسلامی قزوین موسسات قرآنی انتخابات 1400 مشارکت مردم در انتخابات ویروس کرونا شورای شهر عکس استانها کرمانشاه سیدابراهیم رئیسی انتخابات شورای شهر و روستا انتخابات نتایج شمارش آرا گرگان بوشهر رای گیری ایلام دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۷۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، مرکز دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه با انتشار گزارشی فاش کرد که ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل در جریان تجاوزات مداوم خود به نوار غزه از ۷ اکتبر گذتشه، تعدادی از مدارس این باریکه را به پایگاه‌های نظامی و مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است.

در ادامه گزارش این مرکز آمده است: اسرائیل عمداً در حال نظامی کردن زیرساخت‌های غیرنظامی و تبدیل مدارس و مراکز آموزشی به پایگاه‌های نظامی به عنوان بخشی از حمله نظامی مداوم خود به نوار غزه برای هفتمین ماه است. ارتش اشغالگر اسرائیل نه تنها به طور برنامه‌ریزی شده و گسترده مدارس را با بمباران و تخریب گسترده هدف قرار می‌دهد و غیرنظامیانی را که به مدارس فرار کرده‌اند، قتل‌عام و اعدام می‌کند، بلکه تعدادی از مدارس را به پایگاه‌های نظامی و محل تمرکز نیروها و وسایل جنگی، مراکز بازداشت، بازجویی و شکنجه تبدیل کرده است که نقض آشکار قوانین بین المللی و قوانین جنگ به شمار می‌رود.

این گزارش می‌افزاید: این جنایت‌های رژیم اشغالگر اسرائیل نشان دهنده گسترش میراث استعماری مبتنی بر سلطه و از بین بردن مؤلفه‌های اصیل و اساسی مردم فلسطین به ویژه فرهنگی و آموزشی است. ارتش اشغالگر در جریان تهاجم خود به اکثر مناطق نوار غزه، مدارس را به پایگاه‌های نظامی و بازداشتگاه تبدیل کرد، از جمله مدرسه ابتدایی صلاح الدین در شهر غزه که مله فوریه گذشته به مرکز بازداشت و بازجویی صدها غیرنظامی تبدیل شد.

مرکز دیده‌بان اروپا- مدیترانه اعلام کرد: اسرائیل ۸۰ درصد مدارس غزه را به طور کامل یا جزئی ویران کرده است و حتی مدارس سازمان ملل که به مراکز پناهگاه تبدیل شدند، مورد حملات شدید اسرائیل قرار گرفتند و این حملات در همه مناطق از جمله مناطقی که ارتش اشغالگر آن‌ها را «امن» اعلام کرده است، ادامه دارد. علاوه بر ده‌ها هزار شهید و مجروح در غزه، حداقل 625 هزار دانش‌آموز و دانشجو همچنان از حق تحصیل محروم هستند و شش دانشگاه در نوار غزه ویران شدند و یکی از آنها هفته‌ها پس از استفاده به عنوان پایگاه نظامی بمباران شد.

کد خبر 6094225

دیگر خبرها

  • گزارشی حقوقی از تبدیل مدارس غزه به پایگاه‌های نظامی توسط اشغالگران
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند