Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی روز چهارشنبه در نشست مجازی  " کرامت انسانی در سیره رضوی"  افزود: در سیره امام رضا (ع) انسان‌ها از نظرحقوق جامعه و رعایت کرامت انسانی نسبت به هم برتری ندارند و مراعات کرامات انسانی نسبت به پیروان همه ادیان را مدنظر قرار می‌دادند.

وی اظهارداشت:حضرت امام رضا (ع) بر این باور بود که انسان‌ها بندگان خدا هستند و منشا کمال الهی ایشان ارتباط با خداوند و دست یابی به فضیلت‌های انسانی است و ملاک برتری افراد بر یکدیگر  ، رنگ، نژاد، سرمایه و جایگاه اجتماعی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رکنی حسینی افزود: دین اسلام ، مهرورزی و مراعات اخلاق با مردم را سرلوحه دستورات خود قرار داده و افراد را به این امر مهم دعوت کرده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: با مطالعه در سیره حضرت امام رضا (ع) مشاهده می‌شود که آن حضرت همه انسان‌ها را با دیده محبت و رافت و کرامت انسانی می‌دیدند و مسلمان و غیر مسلمان فرقی برای ایشان نداشت.

رکنی حسینی گفت:  باید بکوشیم تا سیره و روش فردی، اجتماعی و اخلاقی حضرت امام رضا (ع) را در زندگی خود جاری کنیم و پیروان شایسته‌ای برای آن حضرت باشیم.

نویسنده و پژوهشگر تاریخ گفت:امام رضا (ع) شخصیتی آزاداندیش بود که باید این ویژگی و شاخصه مهم  مورد توجه شیعیان قرار گیرد.

عباس عاشوری نژاد افزود: دهه کرامت فرصتی برای اندیشیدن و بهتر زندگی کردن است تا اگر راهی را اشتباه رفته‌ایم اصلاح کنیم و شرایط جدیدی را برای زندگی خود فراهم کنیم.

وی بیان کرد: دوران زندگی امام رضا (ع) به عنوان اصل طلایی تمدن اسلامی شناخته می‌شود که در آن دوران مسلمانان از نظر تمدنی یعنی اندیشه و تفکر سرآمد جهان بودند و کارهایی کردند که در ذهن و زبان همه مردم جهان باقی ماند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر ادامه داد:  هر جا که آزاداندیشی نباشد، جریان متحجر و متعصبانه غلبه پیدا می‌کند و هر جایی که این جریان غلبه یابد جهان ناامن‌تر و زندگی برای مردم سخت‌تر خواهد شد و نمونه‌ای از آن داعش است.

وی افزود: اگر انسان  اندیشه بارور نباشد و  نتواند آزاداندیشانه به مسائل خود و جهان بیاندیشد و  گفت و گو کند نمی‌تواند راه حل درستی را برای رسیدن به سعادت و خوشبختی پیدا کند.

وی اضافه کرد: امام رضا (ع) در دوران و شرایط و فضایی که بحث‌های و جریان‌های علمی و مذهبی وجود داشت گل سرسبد بود و مامون با وجود جایگاهی که داشت از نظر فکر و اندیشه و تفکر دست به دامان ایشان بود.

عاشوری نژاد گفت: از شاخص‌های مهم آزاداندیشی امام رضا  (ع) این بود که هیچ‌گاه با مخالفان فکری، مذهبی و تمدنی برخورد خشونت آمیز و تحقیرآمیزی نداشت.

وی اضافه کرد: امام رضا (ع) شخصیتی آزاداندیش بود که مشورت کردن ، فروتنی و  احترام به دیگران در گفت و گوها و مباحث فکری، صبر، عدالت و انصاف، معرفت و آگاهی از جمله ویژگی‌های ایشان بود و باید مورد توجه شیعیان قرار گیرد.

نشست مجازی شناخت سیره رضوی به همت مدرسه حوزه علمیه الزهرا (س) و دانشگاه پیام نور گناوه به مناسبت دهه کرامت و سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا (ع) برگزار شد.

برچسب‌ها بوشهر کرامت انسانی امام رضا دهه کرامت گناوه فضای مجازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر کرامت انسانی امام رضا بوشهر کرامت انسانی امام رضا دهه کرامت گناوه فضای مجازی حضرت امام رضا کرامت انسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) در نشست دهه کرامت کشور که با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)، حجت الاسلام والمسلمین خداداده رئیس ستاد بزرگداشت دهه کرامت کشور، نمایندگان اعتاب مقدس و دیگر مسئولان ملی و استانی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد گفت: هر ساله دهه کرامت با یک شعار محوری و عناوین مشخصی اعلام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد مشرف با اشاره به اینکه شعار محوری دهه کرامت امسال عبارت «با شما سربلندیم» است افزود: روز اول که بزرگداشت میلاد حضرت معصومه (س) است با عنوان «حضرت معصومه سلام الله علیها بهترین دختر دنیا الگوی عفاف و حجاب» تعیین شده است.

او ادامه داد: دومین روز دهه کرامت «زیست عفیفانه به رسم بانوی کرامت و مهربانی»، سومین روز «شهر مقدس قم حرم اهل بیت علیهم السلام خاستگاه انقلاب اسلامی»، چهارمین روز «خدمت کریمانه مشارکت مردمی اقتدار ملی»، پنجمین روز که روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه است با عنوان «امامزادگان پرچمداران جهاد تبیین و معرفت افزایی» انتخاب شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مشرف افزود: ششمین روز که بزرگداشت مقام حضرت احمد بن موسی (ع) است «حضرت شاه چراغ امین ولایت، عزیز برادر»، هفتمین روز «مساجد تراز اسلامی خاستگاه والدین ولایی شهیدان خداییی»، هشتمین روز با عنوان «مبارزه با ظالم دفاع از مظلوم زمینه ساز ظهور منجی بشریت»، نهمین روز «ایمان، امید و نشاط معنوی در پرتو زیارت عارفانه»، دهمین روز با عنوان «خاندان موسی بن جعفر علیه السلام الگوی خانواده ایرانی» و یازدهمین روز که سالروز میلاد امام رضا علیه السلام است با عنوان «عدالت گستری و سربلندی در پرتو مکتب رضوی» نامگذاری شده است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)  یادآورشد : آیین افتتاحیه جشن‌های دهه کرامت در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها) با حضور تولیت و دیگر مسئولان ملی و استانی پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه ساعت ۷:۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • آثار شهید مطهری باید به نسل جوان جامعه معرفی شود
  • «با شما سربلندیم» شعار محوری دهه کرامت شد
  • دهه کرامت به یک اقدام روتین تبدیل نشود
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس اعلام شد
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • برگزاری بیش از ۷۰۰ برنامه کشوری در دهه کرامت
  • ۱۰۰۰ برنامه در فارس طی دهه کرامت اجرا می‌شود