Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه بحرین ضمن دعوت از دولت قطر برای مذاکره، از دوحه خواست در سیاست‌های خارجه خود وحدت ملت‌های خلیج فارس را حفظ کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری بحرین، عبداللطیف الزیانی، وزیر خارجه این کشور گفت: ما دو دعوتنامه رسمی را برای محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر خارجه قطر جهت اعزام هیئتی قطری برای برگزاری مذاکرات دوجانبه میان دو کشور فرستادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف ما حل و فصل اختلافات و اجرای بیانیه نشست سران العلا و تقویت مسیر شورای همکاری خلیج (فارس) است.

وی افزود: ما از قطر می‌خواهیم با تصمیم شورای هواپیمایی بین المللی درباره اصلاح طرح منطقه‌ای پروازهای خاورمیانه برخورد مثبتی داشته باشد. براساس این طرح باید دو کشور اجازه بدهند رئیس این سازمان بین المللی برای توافق درباره تنظیم پروازها در منطقه تلاش کند.

الزیانی گفت: وحدت میان کشورهای شورای همکاری خلیج(فارس) یک خواسته مردمی برای تمام شهروندان این کشورها است که تاریخ مشترک و منافع متقابلی دارند. ما انتظار داریم قطر در سیاست خارجه خود وحدت ملت‌های خلیج (فارس) را حفظ کند.

در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در العلا که پنجم ژانویه برگزار شد بحران قطر با کشورهای این شورا پایان یافت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شورای همکاری خلیج فارس قطر بحرين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد

به گزارش صدای ایران از انتخاب،بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».

ایلنا: وزیر خارجه آمریکا رهبران کشور‌های خلیج فارس را به یکپارچگی دفاعی بیشتر فراخواند.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه ایالات متحده، خطاب به رهبران کشور‌های حوزه خلیج فارس گفت که رویارویی ایران و اسرائیل نیاز به یکپارچگی دفاعی بیشتر را نشان می‌دهد.

بلینکن در جریان نشست وزرای شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، طی اظهاراتی مدعی شد: «این مسئله تهدید حاد و فزاینده ایران را نشان می‌دهد، اما همچنین نیاز به همکاری در زمینه دفاع یکپارچه را هم نشان می‌دهد».


دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • درخواست آمریکا : سیستم مشترک دفاع هوایی کشورهای عربی مقابل ایران
  • بلینکن خواستار سیستم دفاعی یکپارچه اعراب در مقابل ایران شد
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه شد
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • رسانه‌ها باید در پاسداشت تمدن خلیج‌فارس به وحدت رویه برسند