Web Analytics Made Easy - Statcounter

با ادامه شمارش آرای انتخابات پارلمانی اتیوپی پیش بینی‌ها حاکی از آن است که در این انتخابات حزب "شکوفایی" که اخیرا توسط نخست وزیر این کشور تاسیس شد، بر احزاب مخالف پیروز شود.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی امیدوار است انتخابات پارلمانی و منطقه‌ای موفقیت اصلاحاتی را که وی پس از تصدی پست نخست وزیری انجام داده، نشان دهد اما در عین حال این انتخابات نمایانگر ناآرامی در این کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام کمیته انتخابات، مقامات اتیوپی نتوانستند روز دوشنبه انتخابات را در چهار ایالت از مجموع ۱۰ ایالت این کشور برگزار کنند.

به دلیل عملیات ارتش اتیوپی در اقلیم تیگرای، دو میلیون تن آواره شدند. ساکنان این منطقه گفتند، درگیری جدیدی در روزهای گذشته در شمال مقلی، مرکز تیگرای در گرفت. ارتش اتیوپی ورود نظامیان متحد با حزب سابق حاکم در تیگرای به برخی از شهرک های این منطقه را تکذیب کرد.

آبی احمد سه شنبه در توییتی نوشت: "همه اقشار جامعه در نخستین انتخابات آزاد و شفاف در کشورمان در رای گیری شرکت کردند".

او همچنین روز دوشنبه گفته بود: "دموکراسی یک شبه ساخته نمی‌شود ما آن را خشت به خشت می‌سازیم".

سخنگوی کمیته انتخابات اتیوپی به روزنامه نگاران گفت، شمارش آرا تقریبا در همه مراکز اخذ رای در آدیس آبابا به پایان رسیده است و پیش بینی می‌شود که حزب شکوفایی که احمد اخیرا آن را تشکیل داده بر احزاب مخالف پراکنده که اکثر آنها قومی هستند، پیروز شود.

ائتلاف حاکم و متحدانش شش سال پیش، زمانی که اتیوپی یکی از مستبدترین کشورها در آفریقا بود همه ۵۴۷ کرسی پارلمان را زیر نظر سلف آبی احمد به دست آوردند.

اگرچه احمد به دلیل پایان دادن به درگیری با اریتره، جایزه صلح نوبل ۲۰۱۹ را از آن خود کرد اما پس از آغاز درگیری در تیگرای، هنگامی که وی پس از متهم کردن مقامات این منطقه به حمله به پایگاه های ارتش، نیروهای خود را اعزام کرد، اعتبار بین المللی وی آسیب دید.

سازمان ملل اعلام کرد، در پی این درگیری، قحطی بر تیگرای سایه انداخته است و زمان برگزاری انتخابات در این منطقه مشخص نیست.

بیرتوکان میدکسا، رئیس کمیسیون انتخابات ملی اتیوپی گفت، اخباری وجود دارد مبنی بر اینکه ناظران احزاب مخالف از برخی از مراکز رای گیری در دو منطقه اخراج شده‌اند. مخالفان برخی بی نظمی‌ها را گزارش دادند.

برهانو نیجا، رهبر مخالفان گفت، پس از اینکه مسوولان محلی و شبه نظامیان در امهره و دیگر مناطق اجازه ندادند ناظران مخالفان وارد مراکز اخذ رای شوند، حزبش ۲۰۷ شکایت ارائه کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: آبی احمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۸۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • پیش‌بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در دو حوزه انتخابیه زنجان
  • پیش بینی ۴۹۱ شعبه ثابت و سیار در ۲ حوزه انتخابیه استان زنجان
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • پیش‌بینی ۲۳۰ شعبه أخذ رأی در مرحله دوم انتخابات گنبدکاووس
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • پیش‌بینی ذوالنوری از ترکیب مجلس دوازدهم