Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا و میزان،  حجت السلام والمسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با تبریک میلاد مبارک امام رضا (ع) گفت: انقلابی بودن یعنی مصالح دنیای اسلام را رعایت کردن و اگر جایی هم اگر لازم است با حاکم وقت حرف زدن و با حاکم وقت همسایه شدن. خانه امام هشتم را کنار خانه مامون قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه مساله دنیای اسلام حفظ شود حتی امام سمتی (ع) را که نمی‌خواهد، با شرایطی می‌پذیرد. این موارد نکاتی از تاریخ زندگی امام هشتم است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن. در بحث انتخابات هم همین است هدف‌های اصلی انقلاب، نظام و ایران نباید به خاطر انتخابات فدا شود. اهداف بلند باید سر جای خودش باقی بماند.

روحانی گفت: بسیار خوشحال هستیم که بعد از قرن‌ها از ورود امام هشتم (ع) به سرزمین ایران و امروز مدفن آن حضرت در خراسان است که همچنان ملجاء همه عاشقان و علاقه‌مندان خاندان رسالت، ایرانیان، شیعیان و مسلمانان است و در همه روزهای سخت آن مضجع شریف، ملجاء ما بوده است و تا پایان خواهد بود و افتخار ما این است که پیرو راه امامان عزیزمان و پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستیم.

وی با اشاره به انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: اصل انتخابات بسیار مهم و به یک مفهوم از ارکان نظام است. اگر گفتیم جمهوریت رکن بزرگ نظام است، جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد امکان ندارد بگویید جمهوریت داریم ولی در آن انتخابات نیست.

روحانی اضافه کرد: جمهوریت یک پایه بسیار مهم در کنار اسلامیت است و تمام توان ما باید این باشد که این پایه‌ها را حفظ کنیم. این پایه‌ها متزلزل شود کل نظام ما متزلزل می‌شود. انقلاب ما و همه تلاش‌ها که شده، همه خون‌ها، زندان‌ها و مجاهدت‌ها برای این بود که اسلامیت و جمهوریت در ایران عزیز محفوظ بماند.

 حسن روحانی افزود : جلسات با رئیس جمهور منتخب را ادامه می دهیم. امروز جلسه دوم با رئیس جمهور منتخب را خواهیم داشت. 

وی در ادامه افزود: معتقد هستم نه اینکه دولت سیزدهم مشکلی نداشته باشد اما شرایط  آسان‌تری برای اداره کشور در پیش‌رو خواهد داشت . 

کد خبر 609616 برچسب‌ها دولت دوازدهم حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۲۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.

وی گفت: موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.

وی ادامه داد: اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم.

دیگر خبرها

  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • رئیسی پروژه‌ای که در دولت روحانی افتتاح شده بود را دوباره افتتاح کرد!
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • میزان پیشرفت طرح‌های خدمات بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم ۵۵۰ درصد بوده است
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است